Bu Blogda Ara

10 Eki 2018

İNSAN OLMAK...


Pek acele etme küçüğüm;
Elbet büyüyeceksin,
Anlayacaksın sen de 
Dünyanın kaç bucak olduğunu.
Göreceksin;
Bizim gördüklerimizi,
Yaşayacaksın yaşadıklarımızı.
Öğrenmek isteyeceksin,
Soracaksın, kaygılanma
Cevaplandıracağız elbette.
Önce tanıyacaksın;
Çevreni, yöreni, doğayı.
Anlayacaksın;
Suyun neden aktığını,
Ateşin yaktığını,
Taşın sertliğini,
Sonra yavaş yavaş öğreneceksin;
Topluma katılmayı, 
Sosyalleşmeyi, 
Birey olmayı.
Dürüst, güvenilir, yalansız,
Vefalı, sevgi dolu, insancıl olmayı,
Hakkını aramayı,
Sorumluluklarını bilmeyi...
Öğreneceksin zamanla
Unutma;
Zordur insan olabilmek,
Daha da zoru
İnsan kalabilmek...

Makbule ABALI

11 yorum:

  1. evet evet öyleeee :) bi de o fotodaki minnoşu her gördüğünde benim için de mıncıkla öp koklaaa maşallah onaaaa maşallaaah :)

    YanıtlaSil
  2. Bütün çocuklar sevimli diye düşünüyorum. Dünyaya güzel bakıyorlar. Onlar daha güzel bir dünya yaratacaklar.

    YanıtlaSil
  3. Değerli şiiriniz için teşekkürler.

    Enis Batur'un New York Seyahatnamesini yorumladım. İlginizi çekebilir. https://forestofnoreturn.blogspot.com
    https://forestofnoreturn.blogspot.com/2018/09/kitap-yorumu-new-york-seyahati-amerika.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu arada yoğun günler yaşadım. Affedersiniz henüz bakma fırsatım olamadı. Mutlaka okuyacağım. Güzel bir hafta diliyorum .

      Sil
  4. Gerçekte de zordur insan kalabilmek ... Yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toplum öylesine değişti ki. değer yargıları altüst oldu. Bozulmadan ayak uydurabilmek maharet istiyor. Yorumunuza teşekkür ederim. Bloğa hoş geldiniz.

      Sil
  5. İnsan olmak ayrı insan kalmak ayrı zor
    O kadar güzel finalmiş ki...bayıldım şiire

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yeniden eski dostlarla buluşmak ne güzel. Çok teşekkür ederim. Finalleri hep önemsiyorum. Sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  6. Sakın acele etme büyümek için, anlamak için. Keyfini sür masum yaşamının.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, bu dünya karmaşasında ortalık düzelinceye kadar yavaş yavaş büyümeleri daha uygun olur. Masumiyet de zamanla değişime uğruyor çünkü.
      Teşekkürler katkınız için.

      Sil
  7. Take a look at MashMirror to find the best apps and tools. It has over 500 lists of best apps, software, and tools categorized in apps, tech, alternatives. MashMirror blogs provide the best information such as features, functionalities, and pricing of much different software, apps, and online tools. The single-column design lets you focus on what you are reading and find the answers to your curiosity. In addition to software, app, and SaaS lists, it has the latest information on Crypto, AI, and the latest tech.

    YanıtlaSil