Bu Blogda Ara

22 Şub 2016

HAYAL YA DA GERÇEK...(Nostaljik Pazartesi)




Hayat sürprizlerle dolu.Hiç ummadığınız, beklemediğiniz anda yığınla olumsuzluk kaplıyor hayatınızı. Ya da tam tersine öyle güzelliklerle karşılaşıyorsunuz ki "keşke hep böyle devam etse" diyorsunuz. Dikenler arasında narin çiçekler açmış gibi...

Bazen bir adaletsizlik içimizi karartıyor, başımızı ağrıtıyor. bir haksızlık düşündürüyor, isyan ettiriyor. "Masallardaki gibi, bir peri değneği olsa elimde" diyorsunuz. Hayal bu ya; Düzeltilmesi gereken şeyleri değiştirebilsek el çabukluğuyla... Dünya aydınlansa; Bir rüyadan uyanmışcasına... Yeni bir dünya kurulmuşcasına...

Şiddetten arınsak, karmaşık seslerden, gürültüden uzaklaşsak. Yüzlerdeki keskin çizgileri yumuşatsak. Kaba güç, akla, mantığa yenik düşse. Yalan, gerçeğin yerini almasa. Onur, namus, haysiyet hak ettiği yeri bulsa. Dürüstlük prim yapsa, iyi niyet, hoşgörü hızla yayılsa...

Çocuklar çocukluğunu, gençler gençliklerini yaşayabilseler. İnsanın insana eziyeti olmasa, insan gibi davransak birbirimize. Birimizin acısı, hepimizi incitse. Hayat güzel bir sürpriz yapsa hepimize; Eski bir şarkının sözlerindeki gibi; "Hayat bayram olsa..."

(Eski yıllarda yazdığım bir yazı.)

"Nostaljik Pazartesi" uygulamasını başlatan "Carpe Diem" bloğundan Ayşe Arkadaşımızı sevgiyle anarak... 


19 yorum:

  1. Ahhh ah son günlerde bu söylediklerinize nasıl da ihtiyacımız var . İnsan gibi yaşasak bile yetecek ama ....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen şaşırıyorum. 5-6 yıl önce yazdığım bir yazı hala güncelliğini koruyor. Güzel ülkemiz nasıl bu hale geldi, nasıl bu kadar acımasız olduk?

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Bayram tadında, bayram güzelliğinde bir hayat nasıl da güzel olur.

      Sil
  3. Tüm yazılarınız tüm şiirleriniz o güzel dünyaya bir dua tadında. Eminim o dua bir gün kabul olacaktır. Çünkü ben de inanıyorum güzelliklerin olduğu bir Dünya'ya, ben de dua ediyorum içten içe...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimden geçenleri okumak ne güzel.İyilerin kazandığı bir dünya...Hayal etmek bile insanı nasıl rahatlatıyor.Bu güzel, içten dileklerimiz gerçekleşsin.

      Sil
  4. Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Hepimiz için şiddetten arınmış daha güzel bir dünya olsun...

      Sil
  5. Yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Hukukun üstün olduğu, demokrasi ve insan haklarının içselleştirildiği bir dünyada yaşamak varken huzursuzluk niye. Kaleminize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çatışmalar, kavgalar, uzlaşmasız savaşlar dünyamızı yaşanmaz hale getirdi. Dileriz bu huzursuzluklar en aza iner.
      Çok teşekkür ederim Hüseyin Hocam.

      Sil
  6. Merhabalar barış dolu huzurlu insanların insanlardan korkmadığı bir gelecek umuduyla...sevgiler...
    bloğuma fazla uğrayamıyorum ..özlüyorum...arkadaşlarımın yazılarını en kısa sürede görüşmek dileğiyle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzaklardan bir dost sesi duymak gibi... Ne çok sevindim, mutlu oldum.
      Barış içinde aydınlık bir dünyayı ben de çok özlüyorum, arıyorum.
      Daha kısa aralıklarda görüşmek dileği ile.
      Sevgiler...

      Sil
  7. Sihirli değneğe ne kadar ihtiyacımız var hakikaten:((keşke olsa, her yeni güne acaba bugün nasıl kötü bir haberle uyanacağız? diyor hale geldik, çocukluğumun Türkiye'sini çok özlüyorum...metro, cep telefonu, tv, bilgisayar yoktu ama can güvenliği vardı, komşuluk vardı, ulusal bayramlarda 19 mayıs stadyumunu doldururduk ailece, ne açık-kapalı, ne Türk-Kürt, ne sünni, Alevi ayrımı vardı....

    Sevgiler..:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı duygular, aynı düşüncelerle günler geçiyor, haberler izleniyor, gazeteler okunuyor.Umutlar karamsarlığa dönüşüyor. Bir güvensizlik ortamında sürükleniyor insanlar.
      Daha güzel günlere uyanmak dileği ile...
      Sevgiler...

      Sil
  8. keşke hayat bayram olsa :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke... Kötü günlerden sonra nasıl da özlem duyuyor insan...

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Bu içten dileklerimiz gerçekleşse keşke.

      Sil