Bu Blogda Ara

8 May 2022

ANNE OLABİLMEK...


Anılar vardır, yıllar boyu değerini yitirmez, sizinle birlikte yılları taşır sırtında. Acısıyla tatlısıyla sanki hep sizinle beraber, hep belleğinizdedirler. Önce siyah beyaz fotoğraflar gibidirler. Sonra zamana göre değişen renkleri olur. Çocuklar kundakta, kucakta, el ele, yan yana ve nikah-düğün fotoğrafları,,,


Bugün annemle ilgili ne çok anı var belleğimde.Ondan kalan tüm görsel  anılar, duygular, izler,,
O zamanların  çok fazla geçim sıkıntısı çekmeyen  bir orta direk ailesiydik. Bayramlarda tüm giysilerimiz annem tarafından özenle dikilirdi. Büyüklerin daralan giysilerini küçüklerin üzerine uydurarak kesip biçerek  yeni giysiler yaratmak onun en sevdiği  işlerden biriydi. Eskiler atılmaz, değerlendirilirdi.

Qnlar ülkedeki  yoksulluk yıllarının fedakar, cefakar, sadık, çilekeş kadınlarıydılar. Bencil değildiler, paylaşımcıydılar. Anılarım çiçeklerle dopdolu. Özellikle bayram  günleri .sofralarımız çiçeksiz olmazdı. Nergis kokusu bütün evi sarardı. Birer küçük demet  yakınlarımıza da verirdik.

Annelere özgü belli davranış kalıpları, duygular vardır; Koruyuculuk,çocuklarına düşkünlük,, sevgi, endişe, vefa. Her anneler gününde duygulanırım, içim titrer. Annesini kaybetmiş çocuklar gelir aklıma. Ah abartılı kutlamalar olmasa derim. Ama bilirim ki o çocuklar da hayatta daha mücadeleci olmayı öğrenmişlerdir.

Özel günler anıları tazeler, yeniden düşünmeyi sağlar. Özel günler sevdiklerimizi yeniden anmak için bir vesiledir. Geçmiş günleri anarak ömrümüzden bir gün daha geçiyor.Gelen  günlerimiz giden günlerimizi aratmasın. Sevgi ve vefayla örülmüş güzel yıllara.
Tüm annelerimize güzel günler dileyerek...

Makbule Abalı

8 yorum:

  1. Merhabalar Makbule Öğretmenim.
    Yazınızı büyük bir keyifle ve zevk alarak okudum. Nerede şimdi yazınızda bahsettiğiniz anılar ve anneler...
    Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar diler; Anneler Günü'nüzü kutlarım.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey,
      Övgüyle yazdığınız cümleler beni çok mutlu etti.Eskilerin vefası, hassasiyetleri bir başkaydı gerçekten.
      Anneler Gününü kutlama inceliğinize çok teşekkür ederim.
      Selam ve saygılar.

      Sil
  2. Annelerin hakkı ödenmez. Ben gerçek ve sınırsız tek aşk bilirim, o da annelerin evlâtlarına olan aşkı. Karşılık beklemeyen saf bir tutku. Belki biraz içgüdüsel ama eşi benzeri yok. Kutsal kelimesini hiç sevmem ama bu kelimenin karşılık bulduğu tek kavramdır anne. Tüm annelerin Anneler Günü kutlu olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski arkadaşları yorumlarda görünce bilseniz nasıl seviniyorum.Ben uzun bir süre yazamadım..
      Annelik gerçekten de çıkarsız. içten gelen bir tutku Sağlam temellere dayanıyor, kolay yıkılmıyor.
      Anneleri, anne gibi davrananları ben de yürekten kutluyorum.

      Sil
  3. Ne güzel anlatmışsınız sevgili Hocam.. benim annemi hatırladım, yoktan var ederdi rahmetli. Tüm annelere sevgiler, ölenlere dualar gönderiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Ortak duyguları yaşamak ne güzel.
      Annenizi rahmetle anıyorum.
      Tüm annelerimize sağlıklı, mutlu, huzurlu bir ömür diliyorum.

      Sil
  4. nergis demek sizin evde bayram çiçeği gibiydi yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bütün çiçekler kabulümüzdü, ama nergis bir başkaydı.

      Sil