Bu Blogda Ara

20 Kas 2018

HENÜZ 8 YAŞINDA ...



Canım yanıyor anne...
Rüyalar bu kadar kötü müdür ?
Gündüz bile rüya görüyorum artık.
Gözlerimi kapatıyorum zifiri karanlık .
Önce canavarlar görüyorum 10 kollu,
Sonra timsahlar, yılanlar, aslanlar,
Ağzından ateşler saçan, salyalar akan.
Her yanım ağrıyor anne,
Her yanım yara-bere-ezik
Ağzımın içi zehir dolu sanki ...
Kocaman eller görüyorum düşümde,
Benim elimin belki 10 katı.
Bağırıyorum... bağırıyorum...
Kimseler duymuyor sesimi,
Bebeğim duymuyor,
Sen bile duymuyorsun
Sesim çıkmıyor anne...
Gül diyorlar gülemiyorum,
Onlarsa hep gülüyor anne,
Midem bulanıyor, başım dönüyor.
"Koruyacağız seni" dediler
kim, nasıl, nerede koruyacak...?
Anlatmadılar...
Hakim amca halimden anlar mı anne?
İçimde kuşlar vardı, umut gibi, ışık gibi
Hepsi uçtular uzak diyarlara.
Ben yapayalnız, onlar hep birlikte.
Elimi uzatıyorum, boyum yetmiyor, 
 Ben nasıl büyürüm anne...?


20 Kasım Dünya Çocuk Günü'nün gelecekte çok daha iyi koşullarda kutlanmasını dileriz.

10 yorum:

  1. Bulduğumuzdan daha güzel bir dünyayı onlara bırakmak umuduyla....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir dilektir bu Murat.Daha güzel bir dünya, hepimizin çabasıyla oluşacaktır elbet.Giderek dünya daha çok kirleniyor.Keşke maddi-manevi o temizlik gerçekleşse. Yorumuna teşekkürler.

      Sil
  2. Yanıtlar
    1. Bir Dünya Çocuk Gününde çocuklarla ilgili kötü tabloyu düşününce insanın içi kararıyor değil mi? Umarız aydınlık, güzel günler uzak değildir.

      Sil
  3. Kalemine yüreğine sağlık. Anlamlı ve güzel bir şiirle bu günü taçlandırdığınız için.
    Saygılar.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm dünyada "çocuklar umudumuz" diye düşünüyorum.Keşke umutlar hep tazelense, çocuklara güzel yarınlar hazırlasak.
      Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim.
      Uzun bir aradan sonra yeniden yorumlarda eski blog arkadaşlarımı görünce mutlu oluyorum.

      Sil
  4. Ben de cocuklar icin daha iyicve temiz bir dünya diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin, duyarlı insanların ortak dileği.Keşke dileklerimiz gerçekleşse...

      Sil
  5. Yüreğinize sağlık, tüm çocuklar için yaşanabilir bir dünya olmalı yaşamdaki amacımız.

    YanıtlaSil