Bu Blogda Ara

28 Nis 2019

BİR BAHAR MİMİ...



Bir zamanlar mim doldurmaktan çok da hoşlanmıyordum doğrusu. Hatta önceleri mim'in bloglar içindeki anlamını da çok iyi bilmiyordum.Öğrendim, yaptıkça da sevdim mimleri. Gene de özel yaşamların çok fazla paylaşılmasından yana değilim. Bu mim soruları bana değerli arkadaşım sevgili Tigris tarafından ulaştırıldı. Biraz geç yanıtladığım için bağışlanmayı dileyerek...

1* Bahar bir insan olsaydı, onunla aranız nasıl olurdu?

Ben bir bahar ayında doğmuşum. Bahar benim için en yaşamaya değer aydır. Baharı bir insan olarak düşündüğümde;sakin, ılımlı, hoşgörülü, nazik, duyarlı  bir insan düşlüyorum. Böyle bir insan her zaman can dostum olurdu.

2* Şu ana kadar yaşadığınız hayatın bahar dönemi hangi döneminiz ? O  dönemde neler yaşadınız?

Hayatımın her döneminde karakış da olsa baharlar yaratmaya özen gösterdim. İnanıyorum ki asıl bahar içimizde. Ama "çocukluk" gerçek bahar dönemi.Keşke hayatı zaman zaman geriye sarabilsek...

3*Bahar bir arkadaşınız olsaydı, onun okumaya ihtiyacı olan kitabın ne olduğunu düşünürdünüz?

Bu soruyu çok sevdim. Ama ben "Hediye etmek istediğim kitap" olarak algıladım. 
Yürekten inanıyorum ki; insanların daha duyarlı, daha ılımlı, daha hoşgörülü olabilmeleri için şiirle dost olmaları gerektiğine inanıyorum. Ben dostlarıma şiir kitapları hediye ediyorum.Öncelikle Orhan Veli, Cahit Sıtkı Tarancı ve Behçet Necatigil, Nazım Hikmet, Cemal Süreya şiirleri...
Baharı bu kadar güzel dile getiren bir başka şiir var mı?
"Deli eder insanı bu dünya;
Bu gece, bu yıldızlar, bu koku,
Bu tepeden tırnağa çiçek açmış ağaç "

Orhan Veli Kanık

Şiirle düşünmek, şiir diliyle duyumsamak ne güzeldir.
Aşağıdaki kısa şiir de Cahit Sıtkı Tarancı'dan:

İLK CEMRE
Kar eriyivermiş, buz kırılmış;
Kuşlar gibi azat olmuş sular,
Toprağa düşer düşmez ilk cemre.
Arzın bağrında bin yol açılmış,
Aktıkça akmış, şadolmuş sular;
Dağ başlarından ta denizlere.

4* Size baharı anımsatan insanlar var mı çevrenizde, varsa kimler?

İnsanları oldukları gibi kabul etmekten yanayım. Hepimizin çevresinde 4 mevsim yaşatan insanlar vardır. Mevsim değişikliklerine hazırlıklı olduktan sonra sorun yaşamıyorsunuz. İnsanlara espri ile yaklaşmayı severim. Kırmayan espriler tabii. Gülümsemek, gülümsetmek bahar havası yaratır. Hiç tanımadığım çocuklar bile bana bahar havası yaşatır. Tatlı bir esinti gibidir tavırları...

5*"Bahar" temalı bir yağlıboya tablo yapmak isteseniz, resmin içinde olmazsa olmazınınız ne olurdu?

Baharı tek yönlü düşünemezdim, uyum içinde çok şey yerleştirirdim tabloya. Güneş, papatyalar, gökkuşağı, uçurtmalar, rengarenk bir çiçek tarlası,salıncaklar, bir piknik masası ve çocuklar.....

6* Bahar yorgunluğu ile mücadele eder misiniz? Yoksa kendinizi baharın kollarına yorgunca bırakmayı mı tercih edersiniz?

Yaşantımız boyunca sağlıklı beslenmeye eşim de , ben de çok özen gösterdik. Gıda maddelerini alırken, tüketirken dikkatliyizdir. Ama bu yıl ben bahara yenik düştüm. 3 zorlu grip, ardından zatürre, sonra bir düşme, iki burun kemiği kırılması...Hala kendime gelemedim. Oysa her bahar ne güzel hayallerim vardır. Her şeye rağmen hala baharı çok seviyorum. Belki uzaktan sevmek mi...?

7* Baharda gitmek istediğiniz coğrafya ?

Huzur bulacağım her yer. Hayatım boyunca huzuru çok önemsedim. Mavi ve yeşilin buluştuğu, suyun aktığı , kuş seslerinin var olduğu  her yer. Gürültüsüz. patırtısız bir dünya.Sessizliğin rahatsız etmediği bir yer. Yanımda okumak için birkaç kitap, yazmak için bir defter ve kalem. Böyle bir coğrafyada ağaçlar ve  çiçekler de olur elbette.

Sorular güzeldi, baharı hayal etmek bile hoş. 10 arkadaşımızın mimlenmesi isteniyor. Aklımdan geçen çok kişi var. Umarım kimseyi zorda bırakmam. Şimdiden teşekkür ederim.

Kıyılar mutedil açıklar kaba dalgalı,
Zihnin arka sokakları,
Yüreğimin iklimi,
Çınar,
Arif Öztürk,
Ayna hikayesi,
Bücürük ve ben,
Hayat izlerim,
Persephone,
Ruhsuz atmaca,
Ruh müzem.
Acemi Demirci

Arkadaşlarıma şimdiden çok teşekkür ediyorum. 
Makbule Abalı . UÇUN KUŞLAR





23 yorum:

  1. yüreğimin iklimi.
    arif öztürk
    bücürük
    hayat izlerim
    ayna hikayesi

    bunlara haber verebilirim yaaa :)

    diğerleri bloglarına pek girmiyoo, bazıları da mim yapmıyooo, onlar görmez yaniii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derin'e özellikle çok teşekkür etmek istiyorum. Blog arkadaşlarımdan ulaşamadıklarım olduğunda öncelikle ona soruyorum. Kolay kolay yardım isteyemeyen beni hiç kırmadı, hiç şaşırtmadı.
      İçten sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  2. bu mimi ivit yakınlarda yapmıştık. geçmiş olsun yaa yine mi hasta oldunuz tüh yaa. yüreğimin iklimi en aktifi aralarında yaa.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık da, hastalık da biz insanlar için sevgili Deep. Ben her bahar hasta olmam ama bu kez baharda evde olmak zorunda kaldım. Mimozalar, portakal çiçekleri, erguvanlar hepsi dış dünyadan göz kırpıyorlar.
      Selam- sevgiler.

      Sil
  3. yüreğimin iklimi, çınar, arif öztürk, bücürük ve ben, hayat izlerim, onlara haber verdiim :) ayna hikayesine sen yapmışsın yorum :) diğerleri pek aktif değil yaniiii onları görmüyom pek :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazı arkadaşlarımıza iki yönlü haber verdiğimizi farkettim.Ulaşamadıklarım olmuştu, ya da yorum köşesi olmayanlar. Yardımına çok teşekkür ederim.
      Selam sevgiler.

      Sil
  4. Çok teşekkür ederim canım öğretmenim ilk fırsatta yanıtlayacağım . Bu arada bahar en sevdiğim mevsimdir . Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkur ederim Merakla bekleyeceğim. Baharı ben de çok severim.
      Yürekten sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  5. soruları farklı bir mim....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bana da öyle geldi. Cevaplarsanız mutlu olurum.
      Sevgiyle.

      Sil
  6. Çok teşekkürler :) Kısa zamanda yapacağım inşallah mimi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Yanıtları merakla bekleyeceğim.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  7. Çiçekleri, doğayı, kuşları böylesi seven sen, baharsın zaten. Kara kışlara inat çiçeklenen...
    Çok geçmiş olsun bu arada. Çiçeklerin hep yeniden açsın :)
    Mim davetin için çok teşekkür ederim. Konu harika ve yazacağım tabii ki ;) Ama benim tanıdığım arkadaşlar yazmıştır zaten. O yüzden 10 kişi mimlemek yerine, topu herkese atacağım ne yazık ki :)) Çokça sevgiler canim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabahın bu güzel ilk yorumunu gözlerim buğulanarak ama mutlulukla okudum. GÜNAYDIN. Günlerimiz aydınlık olsun.
      Güzel bir mim gerçekten. Hazırlayan arkadaşımızın emeğine sağlık demeyi de unutmuşum.
      Sağlıkla, mutlulukla, yürekten sevgilerle.

      Sil
  8. Harikasınız . Blogdaki yorumu yeni okudum. Bloglardan tanıdıklarıma duyuru yapacağım
    Teşekkür ederim
    Sevgiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz de öyle. Zamanı çok geçirmeden sözümde durmak istedim. Güzel bir mimdi. Beni baharla buluşturdu, keyifle doldurdum. Tüm emeği geçen arkadaşlarıma teşekkür ediyorum.
      Sevgiyle-dostça.

      Sil
  9. Sizin beni mimlediginizi görmemiştim ben bu mimlendigimi bilmeden cevapladım blogumda. Deep te dikkat etmedi herhalde. Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben mimlediğime dair size bir yorum bırakmıştım. Dün sizin blogda mim cevaplarınızı keyifle okudum.
      Sağlıklı günler diliyorum.
      Sevgilerimle...

      Sil
  10. Bu mimin sorularını hazırlarken bu kadar güzel bir sinerji oluşturacağını düşünmemiştim ama sonuçları görünce iyi ki hazırlamışım diyorum. İlk zamanlar blog dünyasındaki mimlere dair görüşlerim benim de sizinkiler gibiydi ama zaman içinde kimler sayesinde bloglar arası kaynaşmanın arttığını fark ettim ve hatta bizzat mim hazırlamaya bile başladım! :) Baharla aranızın şiir tadında olduğunu zevkle okuduk. Dilerim tüm hayatınız böylesi şiirsel bir bahar havasında geçer. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabaha bu güzel mimle başlamak ne güzeldi. Mimlere giderek alışıyor insan. Sizin mimi doldurmadan önce bir gün ben de hazırlayayım deyip taslak hazırlamıştım. Biraz zaman geçsin, paylaşırım. Şiiri sizin de sevdiğinizi hissettim. Ne güzel.
      İstiridyeden çıkan değerli bir mimle sizi tanıdığıma çok mutlu oldum.
      Sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  11. Güzel bir Mim yazısı olmuş görseller de çok harika Tebrikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. İçimden geldiği gibi yazdım. Sorular içtenlikle hazırlanmış.
      Sevgiyle.

      Sil