Bu Blogda Ara

12 Nis 2019

İNSAN'A DAİR...



Bir bebek gözünü açtı dünyaya;
Ağlayarak , tüm bebekler gibi.
Mevsim bahar, yaz ya da kış,
Ne farkeder ,
Bir kişi daha katıldı aramıza,
Dünya nüfusu +1 oldu.
Dünyaya bir ses daha katıldı,
Ağlamaklı...
İlk bağımsızlığını tanıdı önce,
Göbek bağı kesildi,
Sarılıp sarmalandı sonra
Günler, aylar, yıllar nasıl geçti,
Bilinmez...
Hayat mevsimler gibi akıp gider;
Yaz sıcağı gibi sımsıcak duygularla,
İlkbahar ritminde hafif esintili,
Ya da kışın ürperten soğuğu gibi,
Yürekler soğur, eller ayaklar üşür bazen.
Bahar yağmurlarının ardından, 
Bazen bir sonbahar hüznü sarar,
Hazan mevsimidir hissedilen.
Bir renk cümbüşüdür zaten,
Hayatın kendisi de.
Fırtına sonrası bir güzelliktir kimi zaman,
Tıpkı gökkuşağı gibi...
Beden değişir zamanla,
Gözler büyür, eller, ayaklar büyür.
Bebek önce çocuk,
Sonra ergen ve yetişkin olur.
İNSAN olur karmaşık bir dünyada...
Sorular, belki sorunlar içinde,
Sesler içinde, renkler içinde,
Önce emekler, sonra yürür, koşar
Ömrü boyunca çabalar,
Bilinmez bir dünyaya 
Ayak uydurmaya çalışır;
İnsanlara, hayvanlara, doğaya...

Makbule ABALI



13 yorum:

  1. Tüm bebeklere hoş geldin derken tüm bebeklerin firesiz insan olmaları dileğiyle de büyüyünce :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı güzel dilek, benim de içten dileğimdir. Keşke gerçekleşse...
      Sevgiyle.

      Sil
  2. "Hazan mevsimidir hissedilen.
    Bir renk cümbüşüdür zaten,
    Hayatın kendisi de.
    Fırtına sonrası bir güzelliktir kimi zaman" satırları güzel şiirinizin adeta kalbi olmuş. Nasıl değer katmış. Çok sevdim. Elinize sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel görüşünüze çok teşekkür ederim. İçimden geldiği gibi yazıyorum. Beğenmenize sevindim.
      önce blogda yazmaya başlamıştım. Şimdi İnstagramda da yazıyorum, sanki bloğu biraz ihmal ediyorum diye düşünüyorum.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  3. Yine güzel duygular ustaca nakşedilmiş mısralara. İnsanın doğumundan yetişkin birey olana kadar olan süreci kaleme alırken yaşamın son noktasını özellikle es geçtiğinizi sanıyorum. Bir de İNSAN özellikle vurgulanmış. Tebrikler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel görüşlerinize çok teşekkür edrim. Haklısınız, yaşamın son noktasına bu şiirde değinmek istemedim. Başka şiirlerimde vurgulamışımdır. Toplumun bu aralar yaşama güçlü bağlarla bağlanması gerek diye düşünüyorum. Yönlendirici yorumunuza, katkınıza tekrar teşekkür ederim.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  4. evet eveeet öyle yapar insan de miiiii hayat işte hayat döngüsüü :) bi dee fotiye maşallah maşallah :)

    YanıtlaSil
  5. İnsan'ın hayat serüveni uzun, inca bir yol, Aşık Veysel'i anarak. Zor bir yol. İnsanlarla ilgili şiirler yazmayı seviyorum. Fotoğraftaki torunum için söylenen içten Maşallah'a da çok teşekkür ederimsevgili Derin. Esenlikler diliyorum.

    YanıtlaSil
  6. Yanıtlar
    1. Merhaba, zevkle yapacağım. Ama sanırım en çok 2 veya 3 gün içinde. İnstagramda okuyunca hemen yorum yazdım.
      İyi geceler.

      Sil
    2. Ah, mimi okurken cevapları bile düşünerek okumuştum. 2-3 gün içinde derken sözümde duramadım. Ama mutlaka yapacağım. 3 gündür hasta yatıyorum. Sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  7. Merhabalar.
    Bir bebek daha dünyaya gözünü açınca, ben hem mutlu olurum, hem de üzülürüm. Neden mutlu olduğumu ve neden üzüldüğümü açıklamama gerek yoktur, herhalde...

    "İnsana Dair" başlıklı şiiriniz insanın tekamülünü ne güzel anlatıyor. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Yeryüzüne gelen her canlı rızkıyla ve kaderiyle birlikte gelir. Bebeklerimiz, sağlık sıhhat ve afiyet içinde gelişsinler; zihinleri ve bahtlar açık olsun inşAllah.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Hocam,
      Bebekler dünyanın herhangibir coğrafyasında , toplumun yaşam tarzına göre farkında bile olmadan bazen karakterleri, kişilikleri şekilleniyor. Toplumun değer yargıları insanları şekilendiriyor.
      Güzel, içten dilekleriniz hepimizin dileği olmalı.
      Saygılar.
      Rahatsızlığımdan ötürü geç cevap verdiğim için özür dilerim.

      Sil