Bu Blogda Ara

25 May 2019

KARANLIKTAN AYDINLIĞA...


Önce kapkaranlıktı gece,
Sonra mehtap aydınlattı gökyüzünü.
Gecenin titrek ışıkları 
Buluştu sabahın ilk ışıklarıyla;
Fısıldaştılar, konuştular bir süre,
Evlerde ışıklar kapandı birer ikişer
Gün başlamaya hazırlandı;
Gecenin keskin kokuları azaldı,
Yasemin, hanımeli, reyhan.
Kokular renklerle yer değiştirdi;
Altın sarısı, limon sarısı, pembe,turuncu,
Sarının bütün tonları güneşle buluştular.
Gecenin tiz sesleri,
Sabahın pes sesleriyle birleşti...
Gün alacakaranlık bir tonda başladı.
Renkler, kokular, sesler
Hayatın akışına karıştı.
Alacakaranlık gecenin gizemi
Gökyüzünün ışıklarıyla yer değiştirdi.
Mehtap terk ederken gökyüzünü,
Mavinin en güzel tonları aldı onun yerini.
Karanlık yerini aydınlığa bıraktı...

Makbule ABALI




8 yorum:

  1. Karanlıklar her zaman bir aydınlığa açılır. Umutla beklemek gerekir aydınlığı mutlaka gelecektir. Yine çok güzel, duygulu anlamlı. Yüreğinize, emeğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de hep öyle düşünürüm. Her karanlık tünelin sonunda bir aydınlık tünel görüntüsünün olduğu gibi. Umut yoksa karamsarlık hiç bitmiyor.
      Güzel görüşünüze çok teşekkür ederim.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  2. heey evet gündoğumuuuu eveet öyle güzeldir fotolarındaki gibii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Derin. Ben Gündoğumunu da,günbatımını da çok severim. İkisi de farklı güzellikler sergiler.
      Sevgiyle...

      Sil
  3. Gün doğumunu gün batımından daha çok seviyorum. Az sevdiğimdendir belki...Ya da kainat gün doğumuyla uyandığı içindir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğanın bütün değişimlerini sevmekle birlikte gündoğumu bana da daha cazip gelir.Sabah erken kalkmak da günü daha verimli kılar.Gündoğumu bir uyanış, günbatımı bir kapanış gibi
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  4. Kalemine yüreğine sağlık saygıdeğer hocam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel, ince yorumunuza çok teşekkür ederim Hüseyin Hocam.
      Sağlıklı, huzurlu, mutlu bir Bayram diliyorum.
      Saygılar.

      Sil