Bu Blogda Ara

12 May 2019

ÖZEL BİR GÜN...


Bazen düşünürüm;Farklı yaşamlar, farklı coğrafyalar, farklı iklimler, farklı sorun ve beklentiler insanları da farklı kılıyor. Bu konuda sadece insan gözlemleri değil, fotoğraflar da ne çok şey anlatır kişiye. "Fotoğraf okur yazarlığı" insan kişilikleri açısından, insan tanıma bakımından cazip geliyor bana. 

Anne-çocuk fotoğraflarına baktığımızda ya koruyuculuk ya da yoğun bir sevgi-şefkat gözlüyoruz.Ve genellikle çocukların aldıkları uyku veya davranış pozisyonları (bazen cenin pozisyonu) sonradan da devam ediyor. Adeta alışkanlık gibi. Bazen dizlerini karnına çekerek uyuması ya da iki el birleştirilmiş, kendini korumaya almış gibi... 

ANNE; Bu sözcüğün hakkını veren, davranışlarında ve düşüncelerinde bilinçle kullanan, anne olmasa bile tüm çocuklara "anne gibi" davranan, yüreği sevgi, ilgi, özenle yüklenmiş tüm anneleri, anne adaylarını saygıyla, sevgiyle anıyorum. İyi ki varsınız. 

Annelerini kaybetmiş tüm dost ve arkadaşlarımın acısını paylaşıyor, sabır ve başsağlığı diliyorum. Anıları yaşatabilenlere ne mutlu. 
Yitirdiklerimize; Yokluğunuz bile varlığımıza değer katıyor, bizi "biz" kılıyor. Emeklerinize sonsuz teşekkürlerimizle...

Makbule ABALI .



12 yorum:

  1. Bu tür günler artık yüreğimi daha çok acıtıyor.
    Bir güne sığdırılmış sevgi gösterilerine dayanacak yüreğim yok.
    Bunca çocuğun ya da annenin gözü yaşlı iken
    Offf yaa

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüketim toplumlarında tek güne sığdırılan içtenlikten uzak kutlamalara ben de her zaman karşıyım. Heie reklamlar...? Bir çocuk annesine nasıl pırlanta yüzük alabilir? Ya da buzdolabı, çamaşır makinesi? O yüzden bu tür yazılarımda sevgiyi ya da yitirdiklerimizi özellikle öne çıkarıyorum.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  2. anneler gününüz kutlu olsun
    mekanı cennet olsun tüm göçüp giden annelerin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Umutlu, aydınlık, güzel günlerimiz olsun.
      Sevgiyle- dostça...

      Sil
  3. İnsan ilişkileri gerçekten çok farklı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Doğrular herkese göre değişiyor. Empati kurarak yaklaşabilmek en sağlıklısı.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  4. ayyyy çok duygulu ama yaaaa. annneler tabiiiiii yaaa bizi en çok sevenler hihihi :) ilk foto yine biricik ve sevgi dolu işteee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annelerle ilgili her şey duygu yüklü gelir bana da.İlk fotoğraf, kardeşimin doğumunda (birkaç günlük iken.) ben 1.5 yaşında.
      Sağlıkla, sevgiyle...

      Sil
  5. Anne olunca anlarsın derler ya. Anne oldum ve anladım. Tüm annelerin günü kutlu olsun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel dile getirmişsiniz.Empati kurmak gibi, anıları yaşatmak gibi. Sizin de anneler gününüz kutlu olsun.
      Sevgiyle...

      Sil
    2. Ben de çok teşekkür ederim.
      sevgiyle

      Sil