Bu Blogda Ara

9 Eyl 2019

YENİ BİR DÖNEM BAŞLARKEN...



Bir tatil daha bitti
Yeniden okullar açılıyor
Çocuklar okullu olacak bugün.
Size güveniyoruz öğretmenim,
Bizden çok sizinle zaman geçirecekler,
Sizden öğrenecekler pek çok şeyi
Toplamayı çıkarmayı,
Çarpmayı bölmeyi
ve düşünmeyi, 
Okumayı, yazmayı...

Ona asıl insan olmayı öğret öğretmenim;
Hakkını savunmayı,
Onurlu olmayı,
Adil olmayı, dürüst olmayı,
İnsan incitmemeyi,
Vefalı olmayı, sevmeyi, saymayı
Çevresini yaşanır kılmayı
Örneklerle öğret lütfen öğretmenim...
Bunlar sonradan öğrenilmiyor.

Harfler, sayılar öğrenilir, 
Çarpım tablosu bellenir,
Ama insan olmak zor öğretmenim,
Anlat çocuklara lütfen,
Bellet bir güzel;
Dinlemeyi, anlamayı kavramayı,
İyi insan olmayı,
İyi insan kalabilmeyi...

Makbule ABALI


10 yorum:

  1. iyi olmayı öğretmek lazım çocuklara iyi kalpli iyi düşünen

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Takdir edersiniz ki iyi olmayı öğretmek için de iyi örnekler sergilemek lazım.
      Sevgiler.

      Sil
  2. Ne güzel anlamlı bir şiir, kaleminize yüreğinize sağlık Makbule Öğretmenim. En önemlisi; 'iyi insan olabilmek' ve 'iyi insan kalabilmek'!. Kesinlikle! Tüm öğrenci ve öğretmenlere, velilere verimli bir eğitim- öğretim yılı diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toplum o kadar başkalaştı, o kadar kötüleşti ki sevgili Esin Hanım, eğitimde de köklü değişiklikler gerekiyor. Bu konuda yeterince donanımlı eğitimcileri çok çaba harcaması gerekiyor.
      Teşekkürler. Sevgiyle.

      Sil
  3. Ne kadar güzel dile getirilmiş şiir tadında..
    Onlara insan olmayı merhametli olmayı vicdanlı olmayı öğret öğretmenim..
    İnsanı insan yapan duyguları öğret..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne kadar uzun zaman geçti. Yorumu görünce çok sevindim.Özlemişim.
      Bir ara epey rahatsızdım. İnstagramda da yazınca bloğu ihmal ettim.........
      Şiiri çok içimden gelerek yazdım. Öyle yürekten inanıyorum ki.
      Gönülden sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  4. Merhabalar.
    Yeni bir dönem için öğretmenlerimize çok güzel mesajlar iletmişsiniz. Her şeyden önce insan olmayı, birbirimize saygılı olmayı ve birbirimizi sevmeyi öğrenmemiz gerekiyor. Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerim. Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değerli yorumunuza, güzel düşüncelerinize çok teşekkür ederim Recep Hocam.Bilgiden önce öğretmenlerin davranış kazandırmaları gerektiğini düşünüyorum.
      Saygılarımla esenlikler diliyorum.

      Sil
  5. eveet eveet öğretsinleeer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ah Derin, keşke sadece öğretmeseler, eğitseler, davranış kazandırsalar, insan olmalarına çalışsalar...
      Sağlık ve mutlulukla.

      Sil