Bu Blogda Ara

23 May 2021

BAHARLA GELEN...


 Kaktüsleri severim ben. Zarar vermezseniz onların da zararı dokunmaz. Oysa savunmaya hazır kalın dikenlerle donanmıştır. Ama öyle güzel, ince, narin çiçekler açar ki şaşırtır karşısındakileri.  Çiçekler gün ışığıyla açar, gece karanlıkta söner. Ömrü sadece bir günlüktür. Seyrine doyum olmaz. Solunca da yürekten yaralar sizi. Kaktüslerim çiçek açtı ve yaşama veda etti. Yenileri sıra bekliyor.



VE KUŞLAR...

Bir can kaybettim adeta. Üzüldüm. Ama dün hemen ardından balkonda bir köşede, saksıların içinde yumurtadan yeni çıkmış iki güvercin yavrusu bulduk. Kırık yumurta da hemen yanlarında idi. Anneleri üstlerine kol kanat germiş, onları ısıtmaya çalışıyordu. Anne baba zaman zaman yem arayışına çıkıyorlardı. 

Kayıplarla kazançları iç içe yaşadık dün. Güvercinler evimize bereket, mutluluk, huzur getirecekler inanıyorum. Kayıplarla kazançlar birbirini tamamladı. Hayat devam ediyor. Bakış açımıza göre seviniyoruz ya da üzülüyoruz...

Makbule ABALI


14 yorum:

  1. Duygular değişken daha doğrusu dediğiniz gibi, bakış açımıza, anlık olaylara göre şekle giriyor.. Mutlu pazarlar:-)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişiliğimize, zamana, mekana göre değerlendirmelerimiz de değişiyor. İyimser ya da kötümser bakış açımız da olayları farklı kılıyor.
      Güzel bir hafta diliyorum.

      Sil
  2. Kaktüs çiçekleri bir günlükmüş demek. Ben de de bir kaktüs ve sukulentler var, minnacıklar.

    Kumru yavrusu büyütmüşlüğüm var benim de. Güzellikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak beğeni ve zevkler olması ne güzel. Sözünü ettiğim kaktüs türleri bir günlük. Küçük çiçek açanlar daha uzun süreli. Kaktüs ve sukulentleri dikmek için farklı kaplar seçin. Çatlak bir çanak, renkli bir demlik gibi. Bazen karıştırarak aranjman yapın. Güneşi ve az suyu seviyorlar.
      Kumruların ötüşü ne güzeldir.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. hayat güzel ya her şeye rağmen işte :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzellikleri görmeye çalışmak lazım tabii. Yoksa o güzel görünümleri bozan neler var.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  4. ağaç ev sohbetleri 94 sende, tamamdır :)

    YanıtlaSil
  5. Güzel şeyler duymaya o kadar çok ihtiyacımız var ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız. Küçük mutluluklar büyük mutluluklar yaratır oldu. Dünyanın karmaşıklığını görmemek, duymamak için belki bir süre kulaklarımızı tıkayıp gözlerimizi kapatmamız gerekecek.
      Aydınlık, güzel günlere...

      Sil
  6. kaktüsleri çok severim, ne güzel çiçek açmışlar:)
    hayat zıtlıklarla akıp gidiyor...
    sevgiyle ve ışıkla kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de. O dikenler arasında öyle narin, ince çiçekler açarlar ki. Bazen insanlarla arada benzerlikler kurarım. Belki o zıtlıklar yaşamı daha anlamlı kılıyor.
      Her şey daha güzel olsun.

      Sil
  7. Merhabalar.
    Baharı yaşayabilenler çok şanslı. Ne mutlu onlara ki, baharı fark edebilmişler.
    Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Bütün mevsimlerin kendilerine has güzellikleri var. Ama ben en çok baharı severim. Adeta bir yeniden doğuş, bir canlanma, uyum dönemi gibi gelir bana. Çevremdeki güzellikleri kaçırmamak için dikkat kesilirim. Doğanın kılıktan kılığa girişi nasıl da hoşuma gider.
      Katkınıza çok teşekkür ederim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil