Bu Blogda Ara

8 Tem 2023

BLOGLARDA ETİKETLEME

 




Bazen kafanıza bir şey takılır, onu gerçekleştirmeden rahatlayamazsınız. Başlarsınız, yarım kalır, engeller çıkar. Belki de henüz zamanı gelmemiştir, bir gün elbet gerçekleşir. Uzun zamandır bloğumda yeni düzenlemeler yapmak istiyordum. Örneğin; içeriği yedeklemek, etiketleme yapmak, bir düzen geliştirmek...

Nihayet bloğumu yedekledim. Sıra etiketlemeye geldi. Yaklaşık 13 yıldır blogda yazıyorum. İlk günlerin heyecanı sanki hiç geçmedi. İşini ciddiye almak belki de bunun adı. Ya da bir sorumluluk duymak, kalıcı işler yapabilmek. Geri bildirimler nasıl da mutlu eder insanı. İlle de övgü beklemez ki insan, kısa bir değerlendirmedir beklenen. Yönünü belirlemeye yarar bu, motive eder, fikir alışverişi sağlar. 

"Söz uçar, yazı kalır" dememişler boşuna. Yazmak insanın kendini denetlemesini sağlıyor. Küçük araştırmalar bilgi dağarcığını zenginleştiriyor. Yayınları etiketleme , benzer yazıların bütünleşmesini sağlıyor, konuları gruplandırıyor.  Zaman zaman düşünmüş ama vazgeçmiştim. Seçici olmak hayatta her zaman işimizi kolaylaştıran bir davranış. Bazı bloglarda ne güzel düzenlemeler yapılmış, imreniyorum. Düzensizlik her zaman beni rahatsız etmiştir. Düzene kavuşmak için de önce o konuda bilgilenmek ve uygulamak gerek. 

Arama motorlarında  aradığınız pek çok bilgiye kolayca ulaşmanız mümkün. Sanırım hata yapma korkusuyla denemekten çekiniyorum. Yardım istediğimde çok içtenlikle yardım edeceğine inandığım blog arkadaşlarım var. Ama oldum olası kolay yardım isteyemeyenlerdenim. Oysa ben yardımcı olmaktan ne büyük keyif alırım, yardımcı olabilmişsem huzur bulurum. Blogda düzen bölümünden girerek gadget ekle dendiğinde çıkan liste içinde Etiketleri bulup tıklıyoruz. Yayınlarınızın etiketlerinden oluşan çok uzun bir liste önünüze çıkıyor. 

Aslında ben daha kolay izlenebilecek konu başlıklarıyla sıralı bir liste düşünüyordum.       Anılar, öyküler, şiirler. .. gibi. Eminim o da olacak. Küçücük çocuklar bile bilgisayar kullanımında ne kadar ustalaşmışlar. Kuşak farkı. Aradaki bilgi açığı giderek büyüyor. Bir grup henüz emekleme çağını yaşarken koşmak , yetişmeye çalışmak öylesine zor ki. .. Teknoloji çağında teknik özürlü olmak beni yoran. 13 yıldır 740 yayın yapmışım. Yazmak değil de sıralamak zor geliyor.

Bloğumda hep özgün yazılarım yer alsın istedim. Şiir ya da anı, deneme, öykü  yazarken sade, yalın, anlaşılır bir dil kullanmaya özen gösterdim. Günler, aylar, yılların akışı içinde güncel konulara yer vermeye çalıştım. Geçmişe, geçmişin değerlerine özlem duyarken gelecek umudumu da hiç yitirmedim. Amatör bir ruhla yazarken paylaşımlarıma uygun amatörce, cep telefonumla  fotoğraf çekimlerimi de kattım aralarına. Çocuklar, doğa, insan, insani değerler, eğitim, kültür öncelikli konularım oldu. Geride benden küçük izler kalsın istedim. Anlatmak ve söylemek istediğim daha ne çok şey var. Yaşadıkça, yaş aldıkça  belki yoruluyor, yavaşlıyor ama tükenmiyor, biriktiriyoruz. Yeter ki beyin ve yürek desteğini sürdürsün...

Düzeni,  düzenlemeyi hep sevmişimdir; Kitaplarımı, fotoğrafları, çekmeceleri, çiçekleri. Bu biraz daha farklı bir düzenleme olacak. Yaşanmışlıklardan yola çıkıp anılara uzanan, gündelik yaşamdan geleceğe umutlu hayaller taşıyan bir koca demet. Yerine taşınıncaya kadar aşamalardan geçecek, zamanla kendini daha iyi anlatacak, aktaracak eminim. Ve bir küçük blogda belki bir başka dünya oluşacak... 


Makbule ABALI

8. Temmuz. 2023







16 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. Kısacık yorumları ve uzun yazıları, kitaplarıyla , çok yönlü çalışmalarıyla tanıdım Derin'i bloglarda. "Peki olur " neyin sözüydü, anlayamadım.
      Sağlıkla.

      Sil
    2. üstteki yazıda yazdıklarının hepsine peki olur dedim yani :) blogun, düzeni, küçük dünya gibi :)

      Sil
    3. Ben de öyle anlamıştım. Ama bu açıklamayla yorum daha netleşti. Teşekkür ederim.

      Sil
  2. Kolay gelsin tez zamanda bitirmenizi dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen zamanı dilediğince kullanamıyor insan. İster istemez erteleniyor bazı işler. Öncelikleri iyi belirleyip uygulamak lâzım.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. Merhabalar Öğretmenim.
    Yazınızı okudum. Önce etiketlenme işine odaklanalım. Her yayına aldığımız yazılarımıza bir ya da birden çok gelişi güzel etiketler verdik. Aslında bu doğru bir etiketleme metodu değilmiş. Ben de bunu zamanla öğrendim. Yazılarımıza verdiğimiz etiket sayısı 3'ten fazla olmayacak. Yazılarımızı aslında kategorize etmek için etiketlememiz daha doğru olacak. Bu nedenle yazılarımızı; şiir, hikaye, anı, deneme, günce, gündem, blog, vs. gibi kısa ve anlamlı bir şekilde kategorize eden tanımlamalarla etiketlemeliyiz.

    Başlangıçtan bu zamana kadar yazdığımız tüm yazılarımızı yeni baştan etiketleyebiliriz. Bu biraz güç olan bir işlemdir. Deneme yanılma yolu ile yapılabildiği gibi. Her yazımızı yeniden düzenleme komutu ile ele alıp, konusuna göre yazımızın eski etiketlerini kaldırıp, sayısı 3'ten fazla olmamak kaydıyla yeni etiketler verebiliriz.
    Seri şekilde etiketleme de yapmak mümkün, ancak bu konuyu yorum içinde yazarak izah etmek zor olur. Eğer vaktim olursa ve yapabilirsem, görsel bir şekilde yeniden etiketlenme konusunda bir kılavuz hazırlayabilirsem, e_postanıza göndermeyi düşünüyorum.
    Kolay gelsin, başarılar dilerim.

    YanıtlaSil
  4. Merhabalar Recep Bey,
    Etiketleme olayı uzun zamandır düşündüğüm bir konu idi. Blog arşivi ve etiketleme bloglarda daha düzenli, istenen sırada bir takibi sağlıyor. Etiketlemede çok uzun bir liste oluşturmak değil, daha derli toplu bir liste oluşturmaktı amacım. "Bulutlama" olarak adlandırılan yöntemde istediğimi tam gerçekleştiremedim. Oysa önceden etiketleri belirli gruplarda seçmiştim. Yeniden deneyeceğim.
    Her zaman pek çok konuda yardıma açık olduğunuzu biliyorum. Sağ olun, daha önce de yardımcı oldunuz. Bir rahatsızlık döneminden sonra kendinizi çok yormayın lütfen. Bilgiyi, deneyimleri içtenlikle paylaşmak çok güzel.
    Farklı konularda Handan Bir ve Kiremithanem-Sevgi blog arkadaşlarımın da yardımlarını gördüm.
    Yorumunuza, ince düşüncenize çok teşekkür ederim.
    Sağlık ve esenlikler diliyorum.

    YanıtlaSil
  5. Biraz uzun sürer bu iş gibi bir hisse kapıldım ama bence çok güzel olacak. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı düşünceyi paylaşıyorum. Daha önce başlasaymışım daha kolay olacakmış . Aslında daha az gruplarla etiketleme iyi olacak sanırım. Öyküler/ Şiirler/Anılar... gibi.

      Sil
  6. Yazdığınız, bloğ konusunda dile getirdiğiniz bu anlamlı yazının bloğ yazarlarınca referans alınması dileğiyle esenlik dolu günlerde kaleminiz her daim yazsın saygıdeğer hocam selamlar saygılar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlamlı, güzel yorumunuza çok teşekkür ederim Hüseyin Hocam. Konular düzenli gruplar içinde yer alsınlar istiyorum. Biraz zaman alacak. Sağ olsun "Değirmenden Mektup Var" Blog sahibi Recep Bey'in de çok katkısı oldu.
      Sağlıkla, mutlulukla .

      Sil
  7. Bir yardıma ihtiyacınız olursa yazabilirsiniz. Herseyi el yordamıyla ve e yardımlaşarak öğrendim ben de ☺️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçten teklifinize çok teşekkür ederim. Sınama- Yanılma yoluyla öğrenme konusunda gençler daha cesurlar. Çok derinlemesine bilmediğim konularda yanlış yapmaktan çekiniyorum.
      Bir zamanlar çok daha sık yazıyordum. Artık küçük molalarım oluyor. Sağlığım elverdiğince yazmayı sürdüreceğim.
      Ne kadar üretken bir yapınız var. Sizi yürekten kutlarım.
      Etiketlemeniz harika. Ben de çok denedim. Ancak yayın sayısı fazla. Örneğin ;şiirlerim, öykülerim8veya kısa öyküler)
      Anılar, Ağaç Ev Sohbetleri, Blogları Canlandırma Projesi, Deyişler, Ünlü Şairlerden seçme şiirler, Alzheimer, İnsan, Hayatın İçinden ...vb. başlıklarım olsun istiyorum.
      Ancak çok iyi başlayıp sonra karışıyor. Sanırım Alfabetik sıralama yapıp sayı belirtmemeliyim. Bulutlama , karışık sıralama oluyor herhalde. Etiket başlıklarını azaltmalı mıyım?
      "En uygun yöntem hangisi olurdu?" Önerinizi almak isterdim. Kolay yardım isteyemeyenlerden olduğumu anlamışsınızdır. Ama biliyorum paylaşıma hazır çok iyi arkadaşlarımız var. İçtenlikle yardım edenler de oldu.

      Sevgilerimi ve yürekten teşekkürlerimi iletiyorum.

      Sil
    2. Sevgili Makbule hanım, birkaç ana kategori belirlerseniz onların altına ara kategoriler yapılabilir. Bir ara size videolu anlatayım onu.

      Sil
    3. Çok teşekkür ederim.
      Sevgiyle.

      Sil