Bu Blogda Ara

25 Tem 2023

HER ŞEY SENDE GİZLİ

 


Yerin seni çektiği kadar ağırsın,

Kanatların çırpındığı kadar hafif...

Kalbinin attığı kadar canlısın,

Gözlerinin uzağı gördüğü kadar

Sevdiklerin kadar iyisin,

Nefret ettiklerin kadar kötü...

Ne renk olursa olsun kaşın gözün,

Karşındakinin gördüğüdür rengin.

Yaşadıklarını kâr sayma:

Yaşadığın kadar yakınsın sonuna;


Ne kadar yaşarsan yaşa,

Sevdiğin kadardır ömrün... 

Gülebildiğin kadar mutlusun 

Üzülme bil ki ağladığın kadar güleceksin

Sakın bitti sanma her şeyi,


Sevdiğin kadar sevileceksin.

Güneşin doğuşundadır doğanın sana verdiği değer

Ve karşındakine değer verdiğin kadar insansın

Bir gün yalan söyleyeceksen eğer

Bırak karşındaki sana güvendiği kadar insansın

.

Ay ışığındadır sevgiliye duyulan hasret .

Ve sevgiline hasret kaldığın kadar yakınsın

Unutma yağmurun yağdığı kadar ıslaksın 

Güneşin seni ısıttığı kadar sıcak

Kendini yalnız hissettiğin kadar yalnızsın

Ve güçlü hissettiğin kadar güçlü

Kendini güzel hissettiğin kadar güzelsin

İşte budur hayat!

İşte budur yaşamak

Bunu hatırladığın kadar yaşarsın 

Bunu unuttuğunda aldığın her nefes kadar 

Ve karşındakini unuttuğun kadar çabuk unutulursun.

Çiçek sulandığı kadar güzeldir,

Kuşlar ötebildiği kadar sevimli,

 Bebek ağladığı kadar bebektir.

Ve her şeyi öğrendiğin kadar bilirsin, 

Bunu da öğren,

Sevdiğin kadar sevilirsin.


Can YÜCEL









10 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. İnsana insanı ne güzel anlatmış diye düşünmüştüm ben de ilk okuduğumda. Duyarlı bir insanın dilinden dökülenler.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Paylaştığınız için çok teşekkür ederim. Can Yücel'in çok sevdiğim şiirlerinden biridir. Şair ne güzel anlatmış olayı. Sınırlardan bahsetmiş, eğer sınırlı olursa her şey, sana da ancak o kadarı yansır diyor. Sevgide sınır olmamalı, sevgi sınırsız olmalı.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Yücel'in her şiiri bir hayat felsefesi yansıtır diye düşünürüm. Topluma, insanlara, doğaya çok yönlü, derinlemesine bakan insanlardan.
      Yorumunuza çok teşekkür ederim.
      Sağlıklı günler diliyorum.

      Sil
  3. Yanıtlar
    1. Mantık ve duygu karışımı doğruya ulaştırıyor duyarlı kişileri.

      Sil
  4. Merhaba, uzun zamandır 'yorum yaz' butonu kapalıydı nedenini bilmiyorum ama paylaşımlarınızı hep takip ediyordum umarım bundan sonra 'yorum yaz' butonunda sorun olmaz. Sağlıcakla kalın Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba, uzun bir aradan sonra yorumunuzu sayfamda görmek beni nasıl mutlu etti bilseniz. Adresine ulaşamadığınız bir dosttan yeni bir haber almak gibi.
      Yorum butonumu ben hiç kapatmadım. Ancak bazen izleyici kaydı olmayan arkadaşlar yorum yazdıklarını söylüyorlar ama yorum bana ulaşmıyor. Yayına girmeden yorumun adeta kayıp gittiğini söylüyorlar. Ben de birkaç kez yorum göndermeme rağmen elinize geçmediğini tahmin ediyorum.

      Bloğunuzu yıllardır çok severek, okudukça çok şey öğrenerek izliyorum. "Sokrates'in Savunması " çok güzel, kalıcı bir yazıydı. Muğla'da ağaç kıyımının yaşandığı bu günlerde Bedri Rahmi Eyüboğlu'nun şiiri ne kadar anlamlı.
      Blogda yeniden yorum köşesi aradım, ulamadım. Tasarım'dan Ayarlar'a ve alt başlık olarak Yorumlar'a tıklayın lütfen. Yorum denetlemeyi de seçin sonra kaydet butonuna basın. Sanırım sorun çözülecektir.
      Sevgiyle.

      Sil
  5. Güzel bir şiir tam da Can Yücel'in bir kitabını yeni bitirmişken. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir diliyle anlatım derin duyguları dile getiriyor. Can Yücel şiirlerini ben de çok severim.

      Sil