Bu Blogda Ara

17 Kas 2023

YAŞAMI KISA ŞİİRLERLE YORUMLAMAK- Çocuklar Gibi



 




GÜZ GÜNEŞİ 

Bu sabah erken uyandım;

Çiy damlacıklarını silkeledim

Çiçeklerin üzerinden.

Ilık rüzgârlar esti,

Güneş bile gülümsedi,

Bembeyaz bulutların arasından

Çiy taneleri umursamadı bile... 

Makbule ABALI 



ÇOCUKÇA

Kuş dili bilir misiniz ?

Çocukça, dostça, safça, 

Ya da işaret dili .

Diliniz  lâl olursa ,

Gözlerinizle konuşabilir misiniz ?

İnsanca bilmeyen birine 

Bir dil öğretebilir misiniz?

İlle de uzlaşmak için değil, 

Belki insanca yaşamak, 

Yaşatmak için

İnsanlık adına...

Makbule ABALI



İNSAN İNSANA SAVAŞ

Dağla ova,

Güneşle ay,

Bulutla yağmur, 

Fırtına ile bahar, 

Yaz ile kış,

Kedi ile köpek,

Tavşanla kaplumbağa,

Kedi ile fare 

Arkadaş olmuşlar canciğer.

Ama insanoğlu inatlaşmış; 

Arkadaş olamamış İNSAN İNSANA

Savaşlar o yüzden hep var olmuş...


Makbule ABALI (Emekli Eğitimci )

İzmir-Urla. 17.11.2023






ÇOCUKLAR GİBİ: Sabahattin ALİ'nin şiiri, Ali KOCATEPE'nin müziği ve Sezen AKSU yorumuyla. 

TEŞEKKÜRLER. 


19 yorum:

  1. Elinize sağlık Hocam. Güzel şiirler. İlk şiirinizdeki çiy damlalarına nedense olumsuz anlam yükledim. Çiçeklerin üzerinde silkelemeye çalışıyorsunuz, belki çiçekleri kurtarıyorsunuz ama çiyin umurunda değil. O yine düşecek çiçeklerini üzerine sizinki gibi merhametli bir el değmezse çiçeğe zarar verecek. Yaşamı her türlü zorluklarıyla biliyorsunuz ve buna rağmen umudunuz her daim var. Bu yönünüzü her zaman takdir ediyorum. Sağlıcakla:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yorumlamışsınız. Aynen öyle düşünmüştüm. Hiçbirimiz istediğimiz ölçüde bir kurtarıcı olamayız elbette ama biraz yardımcı olmayı denesek düzeltilebilecek ne çok şey var çevremizde. Gözleri kapalı, kulakları tıkalı, yüreği karalar bağlamış, kendi sorunlarına bile çare aramayan, susmayı tercih eden insanlarımızı hangi yağmur, fırtına ya da doğa olayı uyandırır acaba?
      Bugün Urla ve çevresine gün boyu kovadan boşalırcasına yağmur yağdı. İçimden ah kimseler zarar görmesin dedim durdum. Umutlarımız, içten dileklerimiz olmazsa hayat çekilmez olur herhalde.
      Küçük Dünyalılar hepimizin umutlarını tazeleyecekler.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Her biri birbirinden güzel, yaşamak adına kaleme aldığınız şiirlerinizi okudum. Kaleminize, emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    Çiy taneleri, güz güneşini niye umursamadı diye düşündüm durdum. Silkelendiği için mi kızdı acaba? Yoksa derdi neydi?

    İnsanca yaşamak ve yaşatmak adına verilen emeklerin boşa gitmemesi adına, herkes üzerine düşeni yerine getirmeli.

    Yeryüzünde tüm zıt çiftler canciğer arkadaş olmuş ama, insan insana arkadaş olamamış. Ne kadar doğru ve ne kadar da acı bir gerçek.

    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böylesine dikkatli, sabırlı ve yüce gönüllü içten okuyucular, izleyiciler değil midir; yazmayı terapi gibi algılayan insanları motive edip yola devamlarını sağlayan...?
      Her bir dizenin hakkını verip adalet anlayışınızı da vurguluyorsunuz ne güzel.
      İnsan insanın acısını da alıyor, yarasını da kanatıyor. Bir zamanlar okla, yayla yapılan savaşlar günümüzde yüksek teknoloji harikası (! ) silahlarla devam ediyor. Sivillerin hatta çocukların, bebeklerin yaşam hakkı yok ediliyor. "Gerçekleri görmezlikten gelmek de suça katılmaktır." diyebilen insanlar da yok oldular.
      Sağlık ve huzur diliyorum.

      Sil
  3. Ne güzel bir derleme olmuş öğretmenim. güzel şiirler, o güzel gönlünüzden yansıyan fotograflarınız ve hoş bir video ..... Sayenizde videolarda güzel seslendirmelere eşlik ediyoruz.
    Ellerinizden öpüyorum:-)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçtenlikle yazdığını bildiğim yorumuna , adını da belirterek yazdığım yanıtım biraz aşağıya kaymış sevgili Çağrı. Göz jimnastiği yaptığını düşün lütfen.

      Sil
  4. Kalemin daim olsun öğretmenim. Ne güzel şiirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman zaman teknik konularda benden kaynaklanan bazı sorunlar olsa da bloglarda takdir edilesi öyle düzenli ve sistemli bir işleyiş var ki nadir de olsa yorumlar ve yanıtları nasılsa yer değiştirebiliyor Hüseyin Hocam.
      Her zaman destekleyen, ince yorumlarınıza çok teşekkür ederim. "Şiir" yazmaya çalışıyorum. belki duygu aktarımları, ya da duygu patlaması, iç sesten seslenişler de diyebiliriz.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Bugün hiç durmamacasına yağan yağmur, elektrik ve tabii İnternet kesintisi günü adeta felç etti sevgili Çağrı.
    Sağanak yağmurun bitkilere, çiçek ve ağaçlara sağladığı temizlik ve görüntü parlaklığı umarım bir süre devam eder. Hepimiz her türlü kirlilikten o kadar bıkmış ve usanmışız ki her türlü yararlı değişimi, gelişimi bir müjde gibi algılıyoruz.
    Bu güzel şiir ve şarkının farklı çekimleri de vardı. Ama bu görüntüye içim ısındı. Yağmurun getirdiği bereket de o kareye yansımış sanki.
    Uzaklardan iyi dileklerimi iletiyor, sevgiyle kucaklıyorum.

    YanıtlaSil
  6. Bir şiir defteri tutup not almalıyım Çocukça'yı ❤️

    İnsanca bilmeyen birine
    Bir dil öğretebilir misiniz?
    İlle de uzlaşmak için değil,
    Belki insanca yaşamak,
    Yaşatmak için
    İnsanlık adına...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sade, yalın, abartısız, ince duygularla örülmüş bir sesleniş ancak bu kadar güzel dile getirilebilir.
      Pek çok insanın bilmediği "Çocukça" da herhalde böyle bir dildir.

      Sil
  7. Şiirlerinizin üçü de güzel. Fakat ben sondakini bir başka sevdim. Sanırım verdiği mesajdan kaynaklı biraz da. İnsanın insan ile kavgası bitmek bilmiyor ve farklı cinsler uyum içinde yaşarken bizlerin hala bu tür sorunlar ile baş ediyor oluşumuz gerçekten üzücü.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanların dili, rengi, ırkı, inancı, cinsiyeti farklı olsa da şiir diliyle anlatımda; hoşgörü ve içtenlikle daha etkili bir iletişim kurulacağına inanıyorum, inanmak istiyorum.
      " Neden başaramıyoruz?" sorusunun sınırsız yanıtı var belki de. Ya da soğuk savaşlar, "insan sıcağına " geçit vermiyor...

      Sil
  8. tatlı şiirler :) yağmur zamanı artık, yağmura da şiir yazabilirsiniiz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Söylemek istediğimiz her şey, duygular eşliğinde şiire konu olabiliyor. Cahit Zarifoğlu'nun deyişi geldi aklıma:
      "Asıl marifet buluttaydı
      Ama herkes yağmura şiir yazdı." C. Zarifoğlu
      Sevgiyle.

      Sil
  9. Yazdığınız şiirler ve beraberinde paylaştığınız resimler… Şiirlerinizi okumak, fotoğraf karelerine bakmak pek keyifliydi. Ben özellikle son şiirinizi, "İnsan İnsana Savaş" şiirini birkaç kez okumak istedim. Şu koskoca dünyada insan insana gerçekten dost olamıyor, ne acı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirleri mi içimden gelen duyguların aktarımı olarak amatörce yazdım her zaman. Fotoğraflar cep telefonumla çektiklerim. Hatta son zamanlarda telefonum isyan ediyor adeta. Eskisi kadar net çekmiyor, sanırım çok yüklendim.
      Duyarlı izleyicilerle çok ortak noktamız var, farkındayım, mutlu oluyorum.
      Bir blog dostuma içten sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  10. İnsan insana savaş şiiriniz o kadar güzel ki.... Bayıldım ve öyle doğru ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel, içten yorumu yeni fark ettim. Bazen zamanın hızına yetişemiyorum.
      Beğenmenize sevindim. Şiirlerimde bazen içsel duygulanımlar, bazen haklı tepkiler bazen de insani duyguları dile getirmeye çalışıyorum. Keşke beklentilerimiz, umutlarımız gerçekleşse, haklı tepkilerimiz gereken yerlere ulaşabilse... Teşekkürler.

      Sil