Bu Blogda Ara

19 Tem 2024

KISACIK BİR TATİL-BİR BAŞKA DÜNYA...



Eskilerin sık kullandıkları bazı Atasözlerimiz ve deyimlerimiz ne güzeldir. Uzun açıklamalara, kelime oyunlarına ihtiyaç duyurmaz. Ne söylemek istediğinizi bir çırpıda söylersiniz. Çoğu kısadır, nettir, düşündürür, yönlendirir. Bazısı bulmaca gibidir, anlamına ulaşmak için biraz kafa yormak gerekebilir. 

"Tebdili mekânda ferahlık vardır. " Çocuklar ve gençler pek bilmeseler,  kullanmasalar da, orta yaş ve üstü bireyler  her zaman uygulayamasalar da kullanınca rahatlar ve mutlu olurlar.  Bizim kuşak için mutluluk küçük ayrıntılarda gizlidir;  kimimiz için bir piknik alanı-bir kır kahvesi, bir su başı , bir yayla  aranan yer olabilirken bazılarımızın hayalleri bütçeleriyle doğru orantılı, olarak yurt dışı geziler, lüks oteller, büyük tatil köyleriyle buluşur. Elbette "İnsan hayal etiği müddetçe yaşar." O hayaller ki bazen insanı bulutların üstünde gezdirir, bazen de beklenmeyen durumlarda tepetaklak yere  indirir! 

Çok kısa bir süreliğine de olsa biraz rahatlamak için mekân değiştirmek günümüzde çok da kolay değil. Ekonomik koşullar tatilleri ihtiyaç olmaktan çıkardı, lükse dönüştürdü. Ancak bazen insan öyle zor günler yaşıyor ki gene sözler, deyimler kulaklarınızda çınlıyor; "...Olmaya devlet cihanda bir nefes sıhhat gibi. " Günlerce sağlık için koşturan insanlar kısacık bir değişimi de özlüyorlar...




Hayatım boyunca çok kalabalık, gürültülü ortamlarda, tatil köylerinde tatil yapmaktan keyif almadım. Üst düzey harcamalar doğrultusunda belirlenen fiyatlar, büyük ve çok çeşitli porsiyonlarla alınan öğünler, israf edilen, atılan yiyecekler... 
 
Yıllar önce Burdur'da görev yaparken yaz tatillerinde çocuklarla birlikte, arka ve üst bagaj dopdolu Anadol'umuzla çıktığımız çadırlı kamp yerlerinde kalmanın tadı bir başka olurdu.  Uygun kamp yeri bulamazsak pansiyon veya apart otellerde kalırdık.  Ege'nin güzel küçük kasabalarını öylece tanımıştık. Mersin'in güzelim ince kumlu plajları  (Susanoğlu ) gibisini bulamasak da çamaşırlıkları, tertemiz tuvaletleri ile ne güzel yerlerde kaldık.

Marmaris, Çubucak, Küçük kargı Orman Kamplarını nasıl unuturuz.  Zamanla insanların bedensel ve ruhsal durumları,  farklı tatil arayışlarını da beraberinde getiriyor. 
Ülkemizin ekonomik koşulları en üst dereceden emekliye ayrılmış olanlar için bile tatilleri düşlerde yaşatırken bu yıl üzücü sağlık problemleri zorunlu biçimde "Tebdili mekânda ferahlık vardır." sözünü zihnimizin bir köşesine yerleştirdi. Ama nereye, nasıl, ne zaman...?

Çözüm önerisi , kızımın öğretim görevlisi olarak birlikte çalıştıkları, birkaç kez birlikte çok uyumlu tatiller yaptıkları can dostu, nikâh şahidi sevgili Zeynep'ten geldi. "Ah yakın olsa, düz ayak olsa, çok sıcak olmasa... " dileklerimize Zeynep "Tam Makbule Teyze ile Ahmet Amcam için bir yer "diyerek açıklamalarını sürdürdü. Ailece 5 yıldır gittikleri ve çok memnun kaldıkları bir yer. Sevgili Zeynep bizim için en güvenilir kaynaklardandır, Bu  bir kez daha kanıtlandı.
(Sezgi'nin okul arkadaşı sevgili Aslı ve tatlı kızı Begüm'ün  de bu tatilde uzaklardan gelerek özlem gideren ziyaretlerini unutamayız.)

Karar vermemiz çabuk oldu.  Gideceğimiz yer Bodrum yakınlarında Göltürkbükü'nde bir tesis. Kızım  Sezgi yer ayırtma işlemini üstleniyor. Deneyimli bir iletişim ustası olan, tesiste yıllardır çalışan  Resepsiyon şefi  Mustafa Beyle görüşüp iki oda ayırtıyor. Temmuz Ayı  içinde  belirli bir süre fiyatlarda indirim uygulanıyor.  3-4-5 Temmuz  bizler için olabilecek en uygun tarih. 

Fazla hazırlığa gerek yok. Yıllardır sürdürdüğüm planlı liste yapma alışkanlığım devreye giriyor. Listenin en başında kullandığımız ilaçlar var. O sabah saat 6.00 'da uyanıyor yolluk olarak çocuklara bir poğaça pişiriyorum. Ne olur ne olmaz, yanına meyve, küçük tabak ve çatallar ekliyorum. Damadımız Can işi nedeniyle katılamayacak, arabayı Sezgi kullanacak. Eşim kızının kaptanlığına güveniyor, emin ellerdeyiz. Emniyet kemerlerinin öncelikle takılması ilk iş.

"Yolumuz üç saat kadar "deyince rahatlıyoruz. 40 yıl ustalıkla araba kullanmış eşim ön koltukta ben arkada , iki yanımda kocaman yastıklarıyla iki tatlı kız arasındayım. Aralarında yerleşme  konusunda  zaman zaman  tatlı çatışmalar oluyor.  Müzik, bulmacalar, çizgi filmler, küçük atıştırmalar... bazen yeterli olmayabiliyor, ihtiyaç molaları veriyoruz. Bu arada sevgili Zeynep sorumluluk almış vefalı bir dost kimliğiyle Mustafa Bey'i defalarca arayıp  bizleri de bilgilendiriyor.



Beş buçuk saatlik bir yolculuktan sonra Bodrum'a girmeden otelimize ulaşıyoruz.  Yazın en sıcak günlerinden birinde; ağaçlar , çiçekler içinde serinletici bir mekân ve güler yüzlü insanlar...  İlk anda "yorgunluğumuza değdi" dedirtebiliyor insana. Ve benim ilk sözüm. "Buraya bir kadın eli değmiş " oluyor. Otel bana bir zamanların bol ödüllü ünlü filmi "Selvi Boylum Al Yazmalım" ı çağrıştırıyor.  Odalarda çok rahat çift kişilik ve tek kişilik ikişer yatak bulunuyor.  Yatak takımları tertemiz Odaların önünde havuza bakan bir balkon ve ahşap bir masa, iki koltuk oturma grubu var. Odalarda klima, televizyon, mini buzdolabı, telefon ve intenet bağlantısı var. 



Bir ikindi çayı içmek için bahçeye çıktığımızda çevremizi meraklı bakışlarla gözlemeye başlıyoruz-insanları değil elbette- doğayı, ağaçları, çiçekleri, düzeni... Ağaçların arasına asılmış kocaman düş kapanları dikkatimi çekiyor. El yapımı küçük objeler, kuşlar ağaçların arasında canlı gibi. Sanki çevredekiler eski dostlar: Selamlaşıyoruz, gülümsüyorlar.  Tuhaf bir duyguya kapılıyorum; sanki bir el sevgi tohumları atmış buraya. Çocuk, genç, orta yaşlı, yaş almış her gruptan insan var. Gençler, sporcular, ayağı sargıda ya da koltuk değnekleriyle sahile inenler, pusette bebeler....






Çay içerken kurabiye servisi yapılıyor. Kızım Sezgi Zeynep'ten duymuş: "kurabiyeleri nefistir." Gerçekten çok farklı bir kurabiye bu; İki katlı, içi dolgulu, pudra şekerine bulanmış, ağızda dağılan farklı bir tat. Otelin sahiplerinden  ( Patron demeye dilim varmıyor, öyle alçakgönüllü ki. ) Macide Hanım'ın her gün hazırlayıp bahçedeki taş fırında pişirdiği , içine çokça sevgi ve dostluk katılmış kurabiyeler... Bu kurabiyelerin tadını bilenler otelin bulunduğu koya teknelerle gelip yedikten sonra dönüyorlar. 

Günün en güzel öğünü sabah kahvaltıları çok çeşitli, sağlıklı ürünlerden oluşmuş. Kendiniz alıyorsunuz ancak garsonlar her zaman yardıma hazırlar. Öğle ve akşam yemekleri seçmeli. Menüden seçiyorsunuz. Öğle yemeklerinde "günün menüsü" seçeneği de var. 3 çeşit daha uygun fiyatlarla sunuluyor. Akşamları sahildeki kumsalın üzerinde, ışıklandırılmış ağaçların altında daha romantik bir ortamda yemek yenebiliyor. Tesisin insana huzur veren bir yanı var. 

Sadece bir akşam yemeğini dışarıda yiyoruz. Bizim gençlerin Binicilik Kursundan arkadaşları Zeynep ( Zeynep'ler hep mi arkadaş canlısı olur? ) öyle zeki, öyle sosyal, ayakları üzerinde yere sağlam basan bu harika genç kızın- çocuk dersem yanlış olur- önerisi ile yakında büyük , güzel bir lokantaya gidiyoruz. Akşamları en hafif öğünümüzdür her zaman. Zeynep "Benim ta çocukluğumu bilir " diyerek işletmeci ile, garson abileriyle konuşuyor, babasının selamlarını iletiyor. Çıkışta memnuniyet katsayımız doruklarda.



Doğa özenle korunmuş, ahşap tavanlardan açılan bölmelerden gökyüzüne yükselen ağaçlar var. 100 yaşında hatta 300 yıllık ağaçlar  bulunuyor. Doğanın kıyıma uğramasına inat, anıt ağaçlar yüreklere su serpiyor. İlginçtir, bu sevgi ile korunan ortamdan diğer canlılar da payına düşeni almış sanki. Yola çıkarken bir çarpma sonucu dizimde morluk oluşmuştu. Lokanta bölümünde orada büyümüş bir köpek ( Paşa) ansızın geldi, başını usulca dizime dayayıp öylece birkaç dakika kaldı. Bir duygu alışverişi yaşadık... 

Çocuklar tertemiz denizden doyasıya yararlandılar elbette. Güvenli, rahat bir ortamda özgürlüğün tadını çıkardılar. Denizi uzaktan seven ben ve göz rahatsızlığı nedeniyle eşim denize girmesek de ailece tanıştığımız güzel insanlarla keyifli anlar yaşadık, tanıştık, konuştuk. Sorumluluğunu bilen, işinin ehli, güler yüzlü, saygılı bir çalışanlar grubuyla mutlu olduk. 



Üç günlük kısacık bir tatili bize, üç haftalık gibi kalıcı izler bırakarak yaşatan başta sevgili Macide Hanım'a (Elbette eşi Kemal Bey ve kardeşi Macit Bey'in  manevi destekleriyle) ve her ortamda konuksever tesis  personeline sonsuz teşekkürlerimizle. 

Makbule ABALI- Urla 
Temmuz 2024

















39 yorum:

  1. O kadar güzel anlatmışsın ki bende sizinle birlikte tatil yaptım sanki. Sizin adınıza çok sevindim. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunu önce WhatsApp'ta okudum sevgili Betül. Bloglarda yorum yazma, yanıtlama çok düzenli bir işleyiş içindeydi. Son zamanlarda dışarıdan yorum yazmakta güçlük çekildiği dile getiriliyor. Yorumlar bir geri bildirim aracı olarak kişiyi motive eden bir araç.
      Düşüncene teşekkür ediyor, sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  2. Çok güzel tatil olmuş, tekrarı daim olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen zorunlu bir mola, bazen kısacık bir tatil iyi geliyor gerçekten. Keşke hepimiz uygun zamanda, uygun koşullarda gerçekleştirebilsek...
      Sevgiyle.

      Sil
  3. İyi akşamlar Makbule Hanım,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi akşamlar Hikmet Bey. Geri bildirim yapmak istediğinizi, bu konuda güçlük yaşadığınızı aktarmıştınız. Ne güzel, girişiminiz başarıyla sonuçlanmış. Sevindim.

      Sil
  4. maşallah iyi tatilleer :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Derin. Kısacık tatil bitti. Ama emeklilikte sağlık elverirse her günü küçük, yararlı uğraşlarla doldurabilir insan.
      Sağlıkla, huzurla...

      Sil
  5. İyi akşamlar Makbule Hanım,
    Hengame ile geçen günün ardından yazınız o kadar iyi geldi ki neredeyse beynim temizlenip hayallere daldım gittim.
    Öncelikle dediğiniz gibi zaman zaman mekân değiştirmenin insanı ferahlattığı bir gerçek. Ne iyi etmişsiniz, siz bunu yapmışsınız.
    Siz iki yanınızda iki yumurcak, sanırım ayağınızın dibinde veya kucağınızda yiyeceklerle sürdürdüğünüz seyahati anlatırken, bizim de Ümran ve iki çocukla yıllarca yaptığımız seyahatlere daldım gittim. Tabii bizim seyahatlerimiz genelde sömestre ve yaz tatillerinde benim memleketim olan Kurşunlu'ya olurdu. Ben, 10-12 saat süren o uzun yolculukları hep sevmişimdir. Ümran'da aynen sizin gibi yol hazırlığını tam tekmil yapar, çocukların her mızırdanmasında, benim yorgunluk emareleri göstermeye başladığımda muhakkak bir şeyler ikram eder, çocukları avutur, benim de uyanık kalmamı sağlardı. Zaman zaman da bir ağaç altında ya da bir akarsu kenarında mola verdiğimiz yerlerde dört başı mamur sofra kurulurdu. Gittiğimiz ana-baba ocağında, itina ile yapılmış hazırlıklarla ''beklenmek'' ve ''karşılanma coşkusu'' insana ayrı bir mutluluk veren sıcak duygulardı.
    Sizin o tesisteki sıcak karşılanışınız, özenle ağırlanmış olmanız, beni de o günlere götürdü.
    Elinize kolunuza, yüreğinize sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özenle, incelikle yazılmış naif yorumunuza yanıtım nasılsa bir aşağıda yer almış Hikmet Bey. Adınızı belirterek yanıtımı yazmıştım. Bağışlayınız.
      Tekrar teşekkürlerimle.

      Sil
    2. Ünlü şairimizin dediği gibi "Zamanla nasıl değişiyor insan..." Tatiller de, yolculuklar da, mekânlar da, hayallerimiz de değişiyor. Değişim hayatın özünde. Bloğun sağ bölümünde "Öne çıkan Yayın" köşesi var. Orada günlük yazılarımla uyumlu geçmişte yayınladığım şiir ya da yazılarıma da yer veriyorum. "Yolculuk" onlardan biri.
      Amaçlarımıza, varılacak duraklara göre yolculuklar hayatımızı nasıl da etkiler.
      Kız kardeşim Emel'le yıllar önce Kuşadası'na Adana'dan otobüsle uzun bir yolculuk yapmış, çok sevdiği, değer verdiği okul arkadaşı, can dostu sevgili Ümran'ı ve annesini ziyaret etmiştik. Uzun bir yolculuk sonrası çok sıcak bir karşılama ve Ege usulü nefis zeytinyağlı sarmayı unutamam.
      Genç yaşında yitirdiğimiz o güzel insan , çok değerli eşiniz sevgili Ümran hep anılarımızda yaşayacak. Hepimizin hayat yolculuğu bir yere kadar. Acınızı paylaşıyorum. Ne mutlu ona ve size ki yollarınız kesişmiş Hikmet Bey.
      Takdirle, sevgiyle, özlemle anıyorum. Işıklar içinde uyusun.

      Sil
    3. Hikmet Bey, değerli bir arkadaşımdan öğrendiğim yöntemle bir hafta sonra da olsa yanlışlığı düzeltince sevindim. Hatalar insana özgüdür. O yüzden ilk açıklama yorumumu da silmedim.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  6. Okuduğum en sıcak, keyif alınmış tatil yazılarından biriydi öğretmenim. Bir öykü tadıydı ama sanki de enfes bir gerçeklik yazısıydı. Sanki bir yazı da değildi okuduğum, sanki tüm akışı bir köşeden bir film gibi izliyordum, ya da nasıl desem kelimelerin şeker gibi eridiği enfes bir limonata tadıydı. Aileniz ve sizin adınıza sevindim, okura bu derece geçtiğine göre okudukları, yaşayanlar için ne keyif olduğunu anlamak zor değil sanırım. Ve size, eşinize ve ailenizin diğer fertlerine nicelerini dilerim:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tatil yazılarında usta bir isimden bu güzel sözleri duymak; yazıya bir başka değer katıyor , yazanı da mutlu kılıyor değerli blog dostum Buraneros. Çok teşekkür ederim.
      Bilirsiniz, bizim kuşak genellikle mutluluğun ince ayrıntılarda gizli olduğuna inanır, sevgiye, vefaya, dostluğa, güvene rastladığında küçük şeylerle mutlu olmasını iyi bilir. Elbette asıl büyüklük o duyguları halâ yaşatabilenlerde.
      Güzelliklerin hepimiz için devamını dileyerek...

      Sil
  7. Ünlü şairimizin dediği gibi "Zamanla nasıl değişiyor insan..." Tatiller de, yolculuklar da, mekânlar da, hayallerimiz de değişiyor. Değişim hayatın özünde. Bloğun sağ bölümünde "Öne çıkan Yayın" köşesi var. Orada günlük yazılarımla uyumlu geçmişte yayınladığım şiir ya da yazılarıma da yer veriyorum. "Yolculuk" onlardan biri.
    Amaçlarımıza, varılacak duraklara göre yolculuklar hayatımızı nasıl da etkiler.
    Kız kardeşim Emel'le yıllar önce Kuşadası'na Adana'dan otobüsle uzun bir yolculuk yapmış, çok sevdiği, değer verdiği okul arkadaşı, can dostu sevgili Ümran'ı ve annesini ziyaret etmiştik. Uzun bir yolculuk sonrası çok sıcak bir karşılama ve Ege usulü nefis zeytinyağlı sarmayı unutamam.
    Genç yaşında yitirdiğimiz o güzel insan , çok değerli eşiniz sevgili Ümran hep anılarımızda yaşayacak. Hepimizin hayat yolculuğu bir yere kadar. Acınızı paylaşıyorum. Ne mutlu ona ve size ki yollarınız kesişmiş Hikmet Bey.
    Takdirle, sevgiyle, özlemle anıyorum. Işıklar içinde uyusun.

    YanıtlaSil
  8. Daha nice böyle keyifli tatilleriniz olsun. Ortamı, insanları naif yerler o kadar azaldı ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir kurumda, iş yerinde personel seçimi, kazandırılan davranışlar ve karşılıklı memnuniyet o kadar önemli ki. Sonuçta kişilerin memnuniyeti kuruma da yansıyor. Örneğin orada "Personel Dinlenme Yeri" başlıklı bir bölüm dikkatimi çekti. İçini bilmiyorum ama öyle bir yerin ayrılmış olması bile güzel bence. İnanın daha anlatılabilecek çok şey vardı ama her şeyi yazmadım. (Kısacık bir tatile upuzun bir yazı) olmasın istedim.
      Ancak inanıyorum ki; iyilikler, güzellikler bilinmeli, duygular dile getirilmeli. Tabii ki yergiler de yerinde ve dozunda olmalı.
      Sevgiyle.

      Sil
  9. Canım öğretmenim geç kaldı yorumum, okul partileri, bol çocuklu misafirlikler derken anca yazıyorum.. Nasıl güzel bir ailesiniz her biriniz için birer maşallah ekleyerek başlamak isterim: 🧿🧿🧿🧿🧿 Çok isabetli bir karar olmuş gerçekten, ne israf ne gürültü ne gereksiz aşırılıklar; hepsi tam yerinde tam ayarında, ne güzel bir seçim. Sizin adınıza çok mutlu oldum. Çocuklar küçükken böyle bir otele gitmiştik annemler ve teyzemlerle aman ne güzel anılarla dönmüştük ve her sene yapalım demiştik, kısmet olmadı işte corona, herkesin başka kentler hatta ülkelerde oluşu ama keşke insan zorlasa şartları senede bir olsun 3-4 gün olsun bunu yaşatsa kendine ve çocuklara da.. Burada “mehr generation” derler böyle 3-4 nesli birarada olmaya ki benim en sevdiğim ortamdır.. Büyüklere de küçüklere de iyi gelir.. Çok iyi yapmışsınız!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevdiklerimizi anmanın, düşünmenin zamanı sınırsız olmalı diye düşünüyorum sevgili C. Geç kalmış yorum yok bence, yorumunu görünce öyle mutlu oldum ki. Her yoruma yanıt verdiğim için bazen 3 yıl öncesinde bile yanıtlanması unutulmuş bir yorumu tamamladığım oluyor, rahatlıyorum. Ancak gün 24 saat ve bana artık yetmiyor. Planladığım öyle çok şey var ki. Bu yüksek teknoloji çağında sürat ve hız hoşgörüden daha önemli, farkındayım...
      Tüm iyilik hallerinin sen gibi güzel insanları mutlu edeceğini biliyorum. O yüzden yazdım zaten. "Kuşaklar boyu iletişim " olarak adlandırıyorum yaşamın içinde bu durakları. Keşke iyi niyetlerle aktarılabilse diyorum içimden, yüreğimden.
      3. gün sabahı kahvaltı masamıza minik ellerin iliştirdiği sevgi ve vefa duygularını içeren kısacık not bu özlemimin kanıtı gibiydi adeta...
      Uzaklardan kocaman kucaklıyorum canım...

      Sil
  10. Sayfiye yerindeki eski tatilleri, yaz akşamları, sonbahar akşamlarını hatırladım yazınız sayesinde. İkinci fotoğraf zeytin ağacı, sanki kollarını açmış gelenleri karşılar gibi.
    O kadar memnun oldum ki bu yazıya, artık bu tür tatil yerlerini mumla arıyoruz gerçekten. Kısa bir tatil bile insanı yenilemeye, toparlamaya yeter. :)
    Sevgiler gönderiyorum tüm aileye. <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskimeyen, yıpranmayan eski dostlardan gelen yorumları hemen o güzel dileklerle birlikte eşime de okuyorum sevgili Sezer.
      Doğa, insan ve müzik sevgini biliyorum. O kocaman ağaç bana da aynı şeyi düşündürdü. Yüzyıllık ağaçlar gölgelik dallarını cömertçe sunmuşlardı. Çiçekleri çok seven ben balkon masasının üzerindeki kül tablasını hemen suyla doldurup, begonvilden izinle alınmış minik bir çiçekle dekoru tamamladım.
      Akşamları eski parçalardan hafif müzik çok güzeldi. Bazı ince ayrıntılarda seni andım elbette.
      Aile boyu sevgilerimizi iletiyoruz.

      Sil
  11. Ne güzel bir tatil yazısı, İstanbul'un bunaltıcı sıcağında okumak ferahlattı. Sevgiler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşanmış o güzel anlarla gelen geri bildirimlerle ben de çok mutlu oluyorum. Hele o kavurucu yaz sıcaklarında adeta doğal bir esintiyle yüreğimizi serinletiyor.
      Çok teşekkürler.

      Sil
  12. Ne güzelsiniz hepiniz. Ne güzel geçmiş tatiliniz 🥰
    Susanoğlu'nu görünce bir gülümseme oluştu :) Kısmetse İzmir dönüşü orayada gizeceğiz. Bugün sevgili Momentos'la da konuştuk 9 Ağustosta Urla'ya sizi ziyaret etmeyi planlıyoruz, bakalım kısmet. Öoüyorum çok çok 🥰

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten kalp kalbe karşı oluyor çoğu zaman. Belki duyarlı insanlar arasında duygusal bir iletişim oluyor. Momentos'la bugün ben de konuştum. (Öyle güzel bir dinleyici ki...)
      Mersin'de iken Susanoğlu , doğal kumlu plajıyla bizim de tercihimiz olurdu.
      Ziyaretinizle eşim de, ben de çok mutlu oluruz. Evimiz evinizdir.
      Gönülden sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  13. Çok güzelsiniz öğretmenim, var olun emi. Çok sıcak kanlı ve içten görüntülerinizden ve yazınızdan dolayı çok teşekkür ederim sizlere. Kalın sağlıcakla öğretmenim :)))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Murat, övgüyle harmanlanmış yorumuna çok teşekkür ederim. Fotoğraf çektirmeyi hiç sevmediğim gibi sosyal medyada da fotoğrafla görünmeyi sevemeyenlerdenim. Fotoğraf sanatına ve ustalara saygım bir başka tabii.
      Sanırım ; doğa harikası bir ortamda sevdiklerimizle birlikte olmanın mutluluğu fotoğraflara da yansımış.

      Sil
  14. ben de 3 günlük kısacık bir tatilden 1 haftalık dinlenme depolayarak geldim :) kısa tatiller daha mı güzel nedir :) içinize sinsin öğretmenim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçinde bulunduğumuz konum ve durum çok önemli gerçekten sevgili arkadaşım. Dünyaya hoşgörüyle bakan insanlar çevrelerine de pozitif duygular yansıtıyorlar.
      Sağlıkla, sevgiyle.

      Sil
  15. Geçirdiğiniz dolu ve güzel zaman sadece fotoğraflardaki gülen yüzlerden değil, yazının akışından da anlaşılıyor.
    Torunla evlatla birlikte nice tatilleriniz olsun. :)
    Sevgiler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatımızda an'lar gerçekten önemli. Onlar sonradan güzel bir anılar zinciri oluşturuyor.
      Sağlıkla, huzurla, sevgiyle.

      Sil
  16. Sizinle ve çocuklarla yine bir tatile gitmiştik, yine anıt ağaçlar, deniz üzerinden birlikte batışını izlediğimiz koskoca yaz güneşleri ve gece konuşan cırcır böceklerini maaile dinlediğimiz bir tatildi. Yine unutamamışyı ne çocuklar ne biz, bazı anları...Yine öyle oldu.
    Sizi çook seviyor, güzelim kelimelerinden sarılıyoruz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutur muyum sevgili Sezgi. Mersin-Anamur yakınlarında içinde bulunan anıt ağacın adını alan "Marble Tree" adlı küçük, sade butik Otel. Sanırım bir hafta kalmıştık. İnsanın sevdikleriyle olduğu her yer güzel elbette.
      Akdeniz Bölgesi'nden Ege Bölgesi'ne geçince gene ulaşımı çok zor olmayan, doğanın korunduğu Selvi Otel'de çocuklarla birlikte çok güzel, kısa bir beraberlik oldu.

      İnsan sevdikleriyle birlikte geçen her an'ın değerini biliyor , belki de o yüzden zamanın yetersiz olduğunu düşünüyor.
      Hepinizi kocaman kucaklıyor, gönülden sevgilerimizi iletiyoruz canım...

      Sil
  17. Sevgili ogretmenim,
    Sizleri yillar sonra fotograf araciligi ile de olsa gormek ne guzel!
    Tatilinizin guzel gecmesine sevindim.Boyle insanin ruhunu havalandiran ortamlarda bulunmakla,karsilikli sevgi saygiyla tazeleniyor insan.Daha nicelerini keyifle yasamaniz temennisiyle,sevgiler selamlar herkese.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Fatoş, bilir misin demeyeceğim, elbette çok iyi bilirsin bu güzel seslenişin bende yaratacağı o büyük mutluluğu, coşkuyu...
      Çok başarılı bir öğrencilikten nitelikli bir öğreticiliğe, eğitime uzanan o uzun ve dolambaçlı yolda emin adımlarla ilerleyen, tüm engelleri aşan beraber çalışma zevkini de tattığımız narın, hassas, naif kişiliğiyle unutulmayanlardan...
      Sadece telefonda ses duymak yeterli olmasa da "kaldığımız yerden başlamayı" ikimiz de iyi biliyoruz neyse ki !

      Bu kez Urla'dan özlemle harmanlanmış gönül dolusu selam ve sevgi iletiyorum İstanbul'a.

      Sil
  18. Çok güzel yerler... Görmek ve keşfetmek insanı iyi hissettiriyor:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle. İnsan; insana, insanca davranışlara her zaman ihtiyaç duyuyor ve özlüyor.
      Güzel günler diliyorum.

      Sil
  19. Makbule hocam sevgiyle gören gözlerinize, kocaman yüreğinize, bizi bu kadar güzel anlatan kelimeleri yazan ellerinize sağlık. Sizi tanımak ve sizinle sohbet etmek çok güzeldi. Sağlıkla keyifle tekrar görüşmeyi diliyoruz. Saygılarımla Macide

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın sizi, özenle korunmuş o güzel ortamı, işine gönül vermiş ekibinizi, orada kısa sürede tanıdığımız o güzel insanları biz de unutmayacağız sevgili Macide Hanım.

      Hepimizin toplumda karşılaştığımız güzellikleri, emek ve çabayla oluşan iyi sonuçları, her konuda farkındalık yaratan adsız kahramanları anmamız gerektiğine inanıyorum.
      Övgüler kadar yergiler de uygun biçimde dile getirilmeli elbette.
      Konukseverliğinize, tükenmez enerjinize, güler yüzünüze, nezaketinize sonsuz teşekkürler. Otelinizin adını bile yazmamış, sadece bir çağrışımla anmıştım. Haksızlık etmişim.
      Annenizin adıyla geçmiş anıları da yaşattığınız Selvi Otel'i ve sizleri, inceliklerinizi unutmayacağız.

      Sil