Bu Blogda Ara

23 Nis 2017

ÇOCUKLARIN BAYRAMI...








En büyük bayram çocukların bayramı;
Bayram gibi, şenlik gibi,neşe dolu,
Çocuklar saf, çocuklar masum,
Çocuklar habersiz yalan-dolandan,
Kötü sözlere kulakları tıkalı.
Yapmacık değildirler,
Sevmezlerse bakmazlar bile,
Dinlemezler, aldırmazlar,
Kimseyi bilerek kırmazlar,
 Kimseyi zedeleyip incitmezler.
Doğduklarında "bir melek dünyaya geldi" deriz.
Güldüklerinde yüzümüz aydınlanır,
 İçimiz titrer ağladıklarında...
Nasıl da güzel gülerler, içten-candan
Gece aydedeyle dost rüyalarında,
Gündüz güneşle sarmaş dolaş oyunlarında,
Yıldızlara göz kırpar, el sallar uzaklardan.
Oyunlarında uçurtmalar, balonlar, atlı karıncalarla...
Temiz yürekli, güzel yüzlü, güzel gözlü çocuklar,
İçi temiz, dışı temiz, alnı ak çocuklar.
Dünyada tek çocuk bayramı;
Atatürk çocuklarının Bayramı.
En güzel bayram, çocukların bayramı,
En güzel günler çocukların günleri...

Makbule ABALI.




24 yorum:

  1. Günümüzü kutluyor,çocuklara,daha güzel günlerde bayramlar diliyorum.
    İçten-samimi duygularını yansıtan,şiirin eşliğinde,herkese Allah'ım bir çocuk YÜREĞİ versin diyorum.

    Sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir dilek bu sevgili Merih. Çocuk yüreğinde daha temizi, daha değerlisi yok herhalde. Hiç kötülük düşünmez,aldatmaz, yalana başvurmaz.
      Daha güzel günlerde bayramlar benim de içten dileğimdir.
      Sevgiler...

      Sil
  2. Ne güzel anlatmışsınız kaleminize sağlık.Ben de tüm çocukların bayramını kutluyorum.Bayram en çok onlara yakışır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.Bayram gibi günler yaşasın çocuklar...
      Sevgiler...

      Sil
  3. Ne güzel bir şiir kaleminize sağlık, 23 nisan kutlu olsun. Kandiliniz de...:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler Müjde, çocuklarla büyükleri düşünerek içtenlikle yazdım. Ben de kutluyorum.
      Sevgiler...

      Sil
  4. Umarım birgün çocuklarımız daha adil bir dünyada birlikte coşkuyla bu bayramları kutlarlar. Çünkü bugün bir yanda kimi çocuklarımız için için ağlıyor! onlar bayramları yaşayamayacak kadar ağır yükler altında eziliyorlar!. Atatürk, geleceği emanet edeceğimiz çocuklar için; 'onlar umudumuzdur, geleceğimizdir! derken, aynı zamanda; İşgal altında vatanlarını savunurken şehit düşen o kahraman babaların yetim çocuklarını sevindirmek için de bugünü TBMM'nin en önemli kararı olarak aynı günde çocuklarımıza armağan etti. Bugünü tüm dünya çocuklarına armağan eden Ulu Önder Atatürk'ü saygıyla, sevgiyle, özlemle anıyor, içten duygularla kaleme aldığınız bu güzel şiir için de size ayrıca teşekkür ediyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel ve anlamlı yorum için ben de çok teşekkür ediyorum.
      Çocuk yaşta büyümek zorunda kalan çocuklar da var haklısınız.Çocukluğunu yaşayamayan çocuklar...
      Büyük Önder Atatürk'ü minnetle, saygıyla, özlemle anıyoruz.
      Çok içimden gelerek yazdım gerçekten. Dilerim çocuklar daha güzel, daha anlamlı bayramlar yaşarlar.
      Sevgiler...

      Sil
  5. Bu günü çocuklara armağan eden bir adam... Gün geçtikçe Atatürk'e olan saygım, sevgim artıyor. Kutlu olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi eğitimcilerin eğittiği, yönlendirdiği çocuklar Atatürk'ü çok daha iyi değerlendiriyorlar.Aynı şekilde düşünüyoruz.
      O yılların Türkiye'si, savaştan çıkılmış,yoksul,eğitimsiz...
      O koşullara rağmen ne büyük kararlar alınmış, ne işler başarılmış.
      Gelecek yıllar bu bayramı daha görkemli kutlamayı diliyorum.
      Sevgiler.

      Sil
  6. Güzel şiirinizde betimlediğiniz gibi keşke en güzel günler çocukların olsa. Dünyayı kirleten, yozlaştıran büyükler onların saf dünyasını kirletmese ve ulu önderimizin kemikleri sızlamasa. Bu anlamlı şiir için teşekkür eder, güzel bir yeni hafta dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Keşke... Ne güzel, unutulmaz bir sesleniştir; "Bir dünya bırakın biz çocuklara, ıslanmış olmasın gözyaşlarıyla..."
      Büyükler giderek acımasızlaştıkça çocuklar da zor günler yaşıyorlar, çaresiz kalıyorlar.
      Çocuklar güzel, aydınlık günler yaşamayı hak ediyorlar.
      Çok teşekkür ederim.
      Esenlikler dilerim.

      Sil
  7. Ne kadar sade ve güzel bir şiir kaleme almışsınız, efendim, kaleminize sağlık! :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Çocuklar da öyledir diye düşündüm.
      Çocukları yazınca mutlu oluyorum.

      Sil
  8. Şiire, fotoğraflara, yüreğine sağlık!
    Mutlu haftalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim.
      Ben de bu güzel yürekli arkadaşıma mutluluklar diliyorum.
      Sevgiler.

      Sil
  9. Nefisti sevgili Makbule.En çok da "bir melek dünyaya geldi" cümlesini sevdim.Çocuklar için en doğru sözcük bence de.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler sevgili Aytül. Olumsuz etkiler almadan, kötü örnekler görmeden çocuklar ne kadar masum, ne kadar temiz.Ortak görüşte olmamız ne güzel.
      Sevgiler...

      Sil
  10. Sevgi ve ümit dolu dizeler ve hoş kareler..
    Güzel bayramımızı (bir yanımla hala çocuk hissediyorum) daha da güzelleştiren paylaşımınız için teşekkürler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çocukları gerçekten çok seviyorum. Toplum olarak onlara haksızlık ettiğimizi de düşünüyorum. İçimdeki çocuğun sesine hep kulak kabartmaktan yanayım.
      Çok teşekkürler. Sevgiler...

      Sil
  11. Ah yeniden coşkuyla bayram kutlanacak günler gelsin artık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin özlemi. Ama çocuklar bayramlarına sahip çıkacaklar.
      Sevgiler.

      Sil
  12. daha güzel, daha barışçıl ve aydınlık olsun çocukların günleri..

    YanıtlaSil
  13. Yürekten dileğimiz aynı. Çocuklar incinmesin, kırılmasın.
    Onlara daha güzel bir gelecek sunabilsek...
    Sevgiler...

    YanıtlaSil