Bu Blogda Ara

23 Nis 2024

BİR BÜYÜK BAYRAM- BİR ŞAİR- İKİ ŞİİR



 

 23 NİSAN   ULUSAL EGEMENLİK VE ÇOCUK BAYRAMI KUTLU OLSUN.

DÜNYANIN BU İLK VE TEK ÇOCUK BAYRAMINI ÇOCUKLARA ARMAĞAN EDEN BAŞÖĞRETMEN ATATÜRK'Ü SONSUZ TEŞEKKÜRLERİMİZLE SAYGIYLA ANIYORUZ.

* Vatanı korumak çocukları korumakla başlar.

* Çocuklarını sağlıklı ve bilgili yetiştirmeyen uluslar, temeli çürük binalar gibi çabuk yıkılırlar. 

 * Çocuklar geleceğimizin güvencesi, yaşama sevincimizdir.

  *Bugünün çocuğunu , yarının büyüğü olarak yetiştirmek hepimizin insanlık görevidir. 

Mustafa Kemal ATATÜRK




                                 UÇURTMA 

Çocuklarımız neleri sevmiyorlar ki...

Uçurtmayı seviyorlar sözgelişi,

Bir havalandı mı uçurtmaları

Daha da güzelleşiyorlar.

Maviliklerde gözleri

Özgürlüğü yaşıyorlar

Uçurtmalarla birlikte.


Koparıp da iplerini hele

Bir kurtuldular mı ellerinden,

Öylesine seviniyorlar ki,

Gidiş o gidiş, bile bile... 


Kızalım mı umursamayışlarına?

Kendi yaşamlarını izliyorlar boşlukta,

Onlar da birer uçurtma değil mi?


Bizim de ne süslü uçurtmalarımız vardı,

Alıp başlarını gitmediler mi?

Gözümüzden bile esirgerdik 

Hangi birinin ipi kaldı elimizde? 


Rıfat ILGAZ 

8 Mayıs 1911 Kastamonu- Cide doğumlu. 7 Temmuz 1993'de İstanbul'da vefat etmiş.

Uzun yıllar öğretmenlik yapmış. Çok yönlü bir yazar. Romanları, anı kitapları, tiyatro oyunları, öykü ve şiir kitapları var. Yaşamının son dönemlerinde çocuk edebiyatı alanında eserler vermiş. . Öykücülüğü özellikle mizah alanında gelişmiştir.  "Hababam Sınıfı" en tanınmış eseridir. Aldığı ödüller: 1982- Orhan Kemal Roman Armağanı, 1982 Madaralı Roman Ödülü, 1993- Edebiyatçılar Derneği Onur Ödülü.

 *Son Şiiri:

Elim eline değsin

Isıtayım üşüdüyse

Boşa gitmesin son sıcaklığım 

Rıfat ILGAZ






6 yorum:

  1. ayyy yaa uçurtma şiiri kıyamam ne zarifmiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bildiğin gibi Rıfat Ilgaz çok yönlü bir edebiyatçı Derin. Bazı yazıları da sanki şiir diliyle yazılmış gibi gelir bana. Bu şiirini ben de çok severim. Bir 23 Nisan Günü hem çocuklara hem yetişkinlere uygun olduğu için seçtim.
      Sevgiyle.

      Sil
  2. Selamlar!
    Paylaşımlarınıza bayılıyorum *-*
    Sürekli yeni bir şey öğreniyorum.
    Ah ne kadar büyük birine sahibiz keşke kıymetini gerçek anlamda bilebilsek...
    Sevgiler ~~

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam...
      Öğrenme yaşam boyu devam ediyor sevgili arkadaşım. Ben de sizlerden ne çok şey öğreniyorum.
      Atamız'ın değerini, tüm dünya kabul ediyor ama ne yazık halâ önyargılarla bakanlar var.
      Bu güzel, motive edici yoruma teşekkürlerimle sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  3. 23 Nisan ulusal egemenlik ve çocuk bayramı kutlu olsun. Şiirler için teşekkür ederim öğretmenim. Saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarınızla her zaman katkıda bulunduğunuz için ben teşekkür ederim Hüseyin Öğretmenim.
      Sağlıkla, mutlulukla, umutla nice bayramlara.

      Sil