Bu Blogda Ara

21 Nis 2024

ÇOCUKLAR VE BİR ONARIM ÖYKÜSÜ...



Üç gündür rüzgâr hükmünü sürdürüyor buralarda. Bir gün önce yağmur rüzgârı biraz hafifletse de tam bitiremedi. Bugün güneşli açık bir hava var ama fırtına devam ediyor. Nisan ayı sürprizlerle doludur; yağmur da yağar, dolu da hatta bir yıl yaylada kaldığımız bir gece kar yağışına bile tanık olmuştuk.

Bahçede küçük objeleri seviyorum: Seramik kuşlar, kuş kafesleri, minik bez bebekler...
 

Rüzgâr çanlarını hem görüntü olarak hem de çıkardıkları seslerle çok severim. Taşınma sırasında çok güzel sesler çıkaran iki tanesi kayboldu. (Alınmış diyemiyorum, öyle çok şey kayboldu ki. ) Nisan Ayının başlarında bir başka fırtınada iki rüzgar çanından biri de çözüldü, dağıldı. Karşı komşumuzun kızı Aslı görür görmez "Aa ben bunu hemen yaparım." dedi. Bazı çocuk ve gençlerdeki bu özgüvene bayılıyorum. 

O günden iki gün sonra Aslı işe koyuldu. Bahçedeki masanın üstüne çubukları dizdik.  O usta, ben çırak, elimizdeki malzemelerle (sicim, dikiş iğnesi, çengelli iğne, mum...) onarım işi gerçekleşti. Eski halinden biraz farklı olsa da ses veriyordu ya. Aslı mutlu- ben mutlu. Ancak bu güzel tasarım son fırtınaya yenik düştü.  O kadar dayanabildi. Olsun, biz de deneyim kazandık. 




Bu sabah bu yörede gene fırtına vardı. Birden kapıda iki küçük arkadaşımı gördüm; Aslı ve Doğa. Aslı'nın elinde bir demet kır çiçeği: "Bu çiçekleri çok sevdiğinizi söylemiştiniz, sizin için topladım." Havadan mı bilmem, gözlerim çabuk sulanıyor bugünlerde... Çiçekleri hemen suya koydum. Gece kapansalar da sabah yeniden açacaklar. Çok çok teşekkür ederim. (Kucaklar dolusu.) 



Bu minik gerçek öykü ve cep telefonumda yerini bulan görseller duygularımı aktarmaya yardımcı olabilir mi... ? Karar sizin...

Makbule ABALI - Urla
21 Nisan 2024






18 yorum:

  1. Kesinlikle olur Makbule Öğretmenim.

    Ve şimdiki çocuklar bir harika. (Bu cümle Aziz Nesin'in enfes kitabının adına bir eklenerek oluşturulmuştur:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu ince yoruma ben de Orhan Veli Usta'yı anarak "anlatabilmek ve anlaşılmak" ne güzeldir diyeceğim değerli arkadaşım.
      "Şimdiki Çocuklar Harika" defalarca çok severek okuduğum, çocuk ve yetişkinlere kalıcı bir armağan olarak verdiğim bir kitap. Her kitabı, her şiiri ne çok kişide ne güzel izler bırakmıştır.

      Sil
  2. çok severim rüzgar çanlarını. yazlıktaki verandaya sürüsüne bereket asıyorum. annem "deli kızın çeyizi" diyor benim bu merakıma hatta :) ama neşeli bir nesne bence :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çiçeklere yoldaş oluyorlar sanki. Renkli rüzgâr gülleri de var. Onlar rüzgârla coşuyorlar. Biri diğerini tamamlıyor. Ortak zevklerde buluşmak da çok hoşuma gidiyor sevgili Şule.
      Bu sabah blog sayfanda Nazım Hikmet ve Ahmed Arif'in çok sevdiğim dizeleri ile buluştum. Uğrayacağım.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. " Küçük şeyler büyük mutluluklar..." o kadar güzel yaşıyorsunuz ki bu cümleyi öğretmenim.Bu cümlenin tabir yerindeyse görünür hali olduğunuzu düşünürüm hep.
    "Küçük şeyler " yaklaşık 10 yıl kadar önce sevgili Üstün Dökmen'in TRT 1 de programı olurdu, güzel anlatımlarına eşlik eden kısa tiyatrolar eşliğindeki programını çok severek izlerdim ve aynı adı taşıyan 2 kitabı da var tabi ki de...
    Herkesin mutluluğu aradığı ama aslında gözünün önünde olduğunu bilemediği bu garip dünyada; bunu bilebilen, fark edebilen ve yaşayabilen sevgili öğretmenim, bir yazı bir mutluluk yarattığı gibi bir yorumunda bir mutluluk yaratabilmesi dileğiyle....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Üstün Dökmen'in özenle hazırlanmış o programı, altı çizilmiş cümlelerle okuduğum kitapları, özellikle "Selam" şiiri unutamadıklarım arasındadır.(Bloğun sağ yanında hep vardır.

      Mutluluk taşıyabildiysem ne mutlu bana. Yorumlarınla mutlu olduğumu sen zaten biliyorsun. Üstün Dökmen Hocamızla birlikte anılmakla da onur duydum tabii.
      Sevgiyle kucaklarım.

      Sil
  4. Makbule Hocam,
    Şarkıyı açıp beraber okudum satırları, inanın benim de gözlerim doldu birden. Bunda kesinlikle müziğin etkisi var :)
    Siz o bozulan rüzgar çanını yine de atmayın hocam, ben gelince daha kalın misinayla hallederim :) Beraber dinleriz seslerini o güzel bahçenizde.
    Kucak dolusu sevgiler @>------

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülümseyerek okudum içten satırlarını sevgili Sezer.
      Hiç atar mıyım eski çanımızı. Onca yıl bize ses vermiş bir objeye vefasızlık edemem ki. Güzel yorumunda harika bir öneri de getirmişsin. Senin şiirsel katılımınla muhteşem bir dinleti olur.
      Müziğin verdiği enerjiye, coşkuya, yarattığı duygu yoğunluğuna yürekten inanıyorum. Acemi cesaretiyle eklediğim videolar da tanıktır.
      Bahar bitmeden görüşmek dileği ile...

      Sil
  5. çok tatlişler :) alaçatı ot festivaline gitmişsinizdir herhalde haftasonu :) kitap fuarı da var :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu duyarlılık ve farkındalık ne güzel Derin. Ta uzaklardan haber iletiyorsun. Ot Festivaline gidebilmeyi doğrusu çok isterdim. Burada orman içi bir bölgede gibiyiz. Bahar tüm coşkusuyla yaşanıyor. Kitap fuarını duymadım, duyunca içim gidiyor. İnstagramda tanıtıcı sayfalar vardı, gönül kırgınlığıyla ayrıldığım yere tekrar dönüş yapmadım. O sayfa kapandı.

      Sil
  6. Elinden incelikli onarım işleri gelenlere imreniyorum. Ne güzel olmuş, onarılmış, denenmiş ve bir süre daha keyfini sürmüşsünüz. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hele bu onarımı yapan 8 yaşında henüz ilkokul ikinci sınıfta bir kız çocuğu olursa insan daha da mutlu oluyor.
      Sevgiyle...

      Sil
  7. Eskilerde yaşanmışlıklar ve kıyılamıyor atılmaya, tekrar tamir edilebilir umarım.
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Annemin "Ben bunları değerlendiririm." dediği bir oda dolusu kurtarılmayı bekleyen, atmaya kıyamadığı malzemesi vardı. Gerçekten de onlardan harikalar yarattığına tanık olmuşuzdur.
      Ben o kadar mükemmeliyetçi değilim ama atmaya kıyamadığım çok şey vardır. Çocukların atık malzemeden üretim yapmalarına imreniyorum.
      Sevgiyle.

      Sil
  8. spamı da unutmayıın bir de son yazım ilginizi çekebilir, eskileri anlatıyor :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar tozlarından gözlerimin yanmasına, kızarmasına tahammül ederek ikinci yorumumu da yaptım sevgili Derin.
      Çok anlamlı, değerli bir kitap tanıtmışsın, teşekkürler.

      Sil
  9. Rüzgârı, yağmuru eksik olmasa da şu bahar günlerinde her yeri, hâttâ sosyal medyayı dahi renk renk çiçeklerin sarmasına bayılıyorum Makbule Hocam:) Sizin çiçeklerinizin rengi de çok güzel. Uzun uzun baktım.
    Sevgiler benden...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bahar burada doyasıya yaşanıyor sevgili Sezer. Karıncalar, arılar, kuşlar da paylarını alıyorlar bu güzel ortamdan.
      Her bitki kendini korumaya da alıyor. Fırça çiçeğini ilk kez burada gördüm, çocukların hediyesi idi. Önce uzun bir süre tomurcuklarıyla bekledi, açmadı. sonra öyle büyük bir coşkuyla açtı ki, donandı sanki.
      Umarım Mayıs' ta her şey daha güzel olacak.
      Sevgiyle...

      Sil