Bu Blogda Ara

23 May 2017

İNİŞ ÇIKIŞLI HAYATLAR...



Hayatın içinde yaşam devam ederken bazen inişe geçtiğimiz zamanlar oluyor; Hayat kesintiye uğruyor, ansızın, hiç hazırlanamadan... Yaşam durmuyor ama aksıyor, yavaşlıyor, hızınız kesiliyor. İnsanız; bazen bir hastalık, bazen bir kaza, bazen daha farklı bir nedenle hayatın normal işleyişi değişiyor. 

İnsanız; Hiçbir şey şaşırtıcı gelmiyor. Her şeye, ansızın çıkıveren sürprizlere  hazırlıklı olmalı insan. Bazen sevdiklerimiz, bazen bir yakınımız, sevdiklerimiz, eşimiz ya da kendimiz zor durumda kalabiliriz. Hastalıklar veya zor durumlar karşısında "pes etmek" ya da "mücadele etmek" gibi iki farklı yol var. Tehlikeler karşısında hep böyle yapmıyor mu insanoğlu?

Dengeler bozulduğunda, bedenimiz ya da ruh sağlığımız etkilendiğinde zor anlar yaşanır. Yaşam inişe geçmiştir. Ancak biliriz, mücadele ederek bu zor günlerin de üstesinden gelinecektir. İşte o zaman nasıl bir mutluluk yaşanır; Fırtınalı bir denizde mahsur kalmışken uzaklarda kıyının fark edilmesi gibi. Sağanak bir yağmurun ardından pırıl pırıl bir güneşin çıkması gibi. Karanlık bir tünelin ucunda ışığı görmek gibi...

Hayatın kesintiye uğradığı yerde bir başka çözüm elbette vardır. Bugünün tekrarı yoktur ama yarın yeni bir gün başlayacaktır. Her yeni gün yeni bir ışık, yeni bir umut değil midir? Yenilenen her takvim yaprağı hayata yenik düşmediğimizin bir göstergesi sayılmaz mı? 

Yıllar geçtikçe daha iyi anlıyor insan; Mutsuzluğun panzehiri, yaşama sevinci, umut ve hayata tutunma çabası. Tıpkı kupkuru- çorak yerlerde, kayaların arasında yetişen, susuz da açan çiçekler gibi...
Yaşamla mücadele ederek "İnadına yaşamak" gibi...


50 yorum:

  1. İnadına yaşamak, evet.

    Eşinize çok geçmiş olsun, iyisinizdir umarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zor anları, günleri mücadele ederek aşmaya çalışıyoruz hep.
      Çok teşekkürler, iyiyiz. Evde dinleniyor.
      Selam-sevgiler.

      Sil
  2. Ne güzel satırlar bunlar.Evet, hayat inişli çıkışlı ve sona varışlı bir maraton.Düşmelerimiz olduğunda doğrulmasını bilmeli,her akşam batan güneş gibi sabahın olacağını da bilmeli.Ve umut etmeli dertlerin altında ezilirken dahi gelecek güzel günleri umut etmeli.Yaşama sevincimizi hiç kaybetmemeli.Sevgiyle kalın.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başka türlü hayatı sürdürmek çok zor olurdu değil mi?
      Ben hayatımızda UMUDUN çok önemli rolü olduğuna inanıyorum.Güzel yorum için çok teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
  3. İnişli çıkışlı, durgun fırtınalı, dikenli çiçekli bir hayatı yine çok güzel anlatmışınız. Çok sevgiler <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hepimizin hayatında böyle günler vardır sanırım. Hayat dayanma gücümüzü test ediyor belki de.
      Çok teşekkür ederim. Sevgilerimle.

      Sil
  4. Bir süredir işlerimin yoğunluğu nedeniyle blogunuzu da çok iyi takip edemedim. Eşiniz rahatsız sanırım. En kısa zamanda sağlığına kavuşmasını dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de yazılarınızı göremeyince merak etmiştim.Bir yorumda söz ettim sanırım. Aslında özele çok inmiyorum. Birkaç gündür sıkıntılı günler yaşadık. Şimdi daha iyi.
      Çok teşekkür ederim. Sevgiler.

      Sil
  5. Güneşin battığı günün ertesi günüde hep böyle güzel geçsin herkese derken,fotoğrafın keyfini çıkardım eline sağlık arkadaşım...

    Barışın,özğürlüğün simgesi beyaz güvercinlerin masumiyetinde aranan yaşamların çabası bizle birlikte yaşanıp,yaşanıp,ölüp,ölüp dirilmekte.

    Ne güzel bir zaman kavramını anımsatan saat.Harika bir hatırlatma...
    En garip güzellikte gelincik gibi,en olmadık yerde bu güzelliği sergilemekte olan yaşam çarkımız.
    Haklısın gün doğmadan neler doğar,der yarına umut aramakta olan bu yürekte ne dayanıklı ve bir o kadar da kırılgan...

    Mucadeleye devam ederken,ne güzel panzehirinin reçetesini yazarak hatırlatmışsın yine,içimi ferahlattın sevgili Makbule'ciğim.
    Handan'nın yorumundan okudum,atlamışım önce farkedemedim demek, eşinizle ilgili sağlık durumuna,çok geçmişler olsun.
    İnşallah sizleri,çok üzmeden geçecektir,sizin bu umut dolu yürek ve sefkat dolu kollarınızda tez vakitte.

    Sevgilerimle tekrar geçmiş olsun ailece hepinize.


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne özel bir dikkatle okuyup izlemişsin sevgili Merih. Öyle güzel toparlayıp yorumlamışsın ki gülümseyerek-mutlulukla okudum yorumunu.
      O saati çok beğenerek yıllar önce Kadıköy'den almıştım. İçine kuru gül yaprakları serpiştirdim. Yazısı çok anlamlı gelir bana.O panzehirin çok geçerli olduğunu biliyorum.
      İki gün hastanede kalıp çıktık. Eşim şimdi daha iyi, evde dinleniyor. Atlattık sanırım.
      Dayanıklılık ve kırılganlığı birlikte öyle güzel ele almışsın ki... Benim kişiliğimle ilgili çok isabetli bir tahmin.İkimiz de birbirimizin sağlığına özen gösteriyoruz.
      Çok teşekkür ederim. Sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  6. Çok anlamlı bir yazıydı. Tabii ki tekdüze bir hayat mümkün değil olmaz. Ama dayanmak, düzeleceğine inanmak, içinden daha güçlü çıkmak demektir. Şimdi yukarıdaki yoruma gözüm değdi, eşiniz mi rahatsız? Eğer öyleyse Allah şifasını versin dilerim. Hayat gerçekten inişli, çıkışlı. Bu dönemi en hafif sıkıntılarla atlatmanız dileğiyle, sevgiyle kucaklıyorum sizi kardeşim. Selam sevgi ve iyilikler dileklerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog dünyasının bu yönünü seviyorum. Öyle güzel arkadaşlarımız var ki hemen duygularla paylaşım başlıyor. Genellikle özel'den söz etmiyorum. Ama bazen oluyor.
      Eşimin burnunda bir hapşırma sonrası iki damar çatlaması oldu. Kanamayı durduramadık. Zorlu bir koşturmaca oldu.İki gün hastanede kaldık.
      Şimdi iyi, 10 gün istirahat etmesi gerekiyor.
      Çok teşekkür ediyorum. Selam-sevgiler.

      Sil
  7. Vallahi süper bir yazı. İyi ki okudum. Çok ihtiyacım vardı bu yazıya...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Yasemin. Umudumuzu yitirmediğimiz sürece zorluklardan bir çıkış yolu mutlaka vardır.
      Sevgiler...

      Sil
  8. Herşey yolunda giderken an,den bir darbe geliyor. Afallayıp kalıyor insan. Hazırlıklı olmak mümkün olmuyor çoğu zaman ansızın hiç çalışmadığın yerlerden geliyor çünkü. Sonra sizin de bahsettiğiniz gibi hayat sekteye uğruyor, biraz yavaşlıyor. Bir duraksama dönemi yaşadıktan sonra kaldığın yerden eski neşenle olmasa da hüzünle ama yine de yaşamaya devam ediyorsun. İmtihan diyoruz, çokça sabır çekiyoruz. Hastalıklar da, ölümlerde doğumlar da Allah'tan deyip ancak tefekkür ediyoruz. Şükür ediyoruz daha beteriyle sınanmadığımız için...
    İnadına yaşamak yıkılmadan yılmadan umut ederek yaşamak güzel şey.
    Bu arada yorumlardan eşinizin rahatsız olduğunu öğrendim. Çok geçmiş olsun. Allah şifa versin.
    Sevgi, umut ve sağlıcakla kalın...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her şey biz insanlar için. Beklenmedik zamanda-beklenmedik biçimde.Yaşama sevinci kaybolmadığı sürece gün geliyor, her şey normale dönüyor.
      Çok teşekkür ederim. Şimdi daha iyi.
      Esenlikler diliyorum. Sevgiler...

      Sil
  9. Güzel bir farkındalık yazısı.Bugünün tekrarı yok diyen saate de bayıldım doğrusu.Teşekkürler :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. O saati ben de çok severim . İnsanı düşündürür, yönlendirir. Yıllardır hiç aksamadan da çalışır.
      Sevgiler...

      Sil
  10. Mutlu olmak için davetiyeye gerek yok..ne güzel anlatmışsın yine.
    Sevgiyle arınsın kalplerimiz, kötü ve kötülük neredeyse zaten bulacaktır kendi cezasını...

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle; Her şey insanın kendisinde, iç dünyasında, beyninde... İyi şeyler düşündüğümüzde dünyaya da daha güzel bakıyoruz. Çok teşekkürler.
      Sevgiler...

      Sil
  11. Hayattan kesitler birbiriyle mukayeseli ancak bu kadar naif ve anlamlı tümcelerle betimlenebilir, yüreğinize sağlık Makbule Hanım. Eşinize de geçmiş olsun dileklerimi iletin lütfen. Şimdi iyi olması sevindirici. İyi akşamlar dileklerimle, esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Motive edici yorumunuza çok teşekkür ederim.
      Eşim şimdi daha iyi. Büyük bir sıkıntı yaşadık.
      Sağlıklı günler, esenlikler diliyorum.

      Sil
  12. Sabah sabah bir mutsuzluk varken üstümde, işte tam da ihtiyacım olan bir yazıyla karşılaştım. Kaleminize sağlık, efendim! :)
    "Yenilenen her takvim yaprağı hayata yenik düşmediğimizin bir göstergesi sayılmaz mı?"...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutluluk veren bir yazı olduysa bu yazı, ben de sevindim.
      Her yeni gün, yeniden doğan güneş bir umut kaynağıdır diye düşünüyorum.

      Sil
  13. Sanırım bir küçük hastalık hali var. Hastaya şifa size yaşama gücü diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Her hastalık insanın yaşam dengesini biraz bozuyor. Önlemlerle yeniden hayata dönüş sağlanıyor.

      Sil
  14. Eşinize geçmiş olsun diyorum. Arkadaşların yorumlarının her biri diğerinden güzel. Hayata dair yazdıklarınıza katılıyorum.
    Esenlikler dilerim değerli hocam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Hastaneden eve dönmek mutluluk verici.
      Blog arkadaşlarımı ben de çok seviyorum.
      Sağlıklı günler diliyorum.

      Sil
  15. Hayatın en ilginç yanı, sürprizlere açık olması. Bir gün her şey yolunda giderken birden dengeler sarsılabiliyor. Bu rutinlikten uzak yaşam zaman zaman can sıkıcı olsa da umudu kaybetmeden nefes alabilmek de en yaşanılası olanı.

    Umut vaat eden yazınız için yüreğinize sağlık. İzninizle takipteyim, sevgilerimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Umudunu kaybetmeden nefes alabilmek..." Umudun vazgeçilmez olduğuna inanıyorum ben de.
      Bloğuma hoş geldiniz. Mutlu oldum.
      Çok teşekkürler. Sevgiler...

      Sil
  16. Bugünün tekrarı yok. Ama gidiyor öyle bir bir bugünler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ama hiçbir zaman aynı düzende, aynı tempoda olmuyor.Yaşadığımız anların, günlerin değerini bilmek asıl önemli olan.
      Bir pasta tarifi her gün yapılışta aynı sonucu verebilir mi, aynı mükemmeliyette olabilir mi?

      Sil
  17. yaşama sevinci evet yaa en önemlisi, umut ve özlem de tabikidee. ne güzeldi bu yazı, motive edici :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşamı cazip kılıcı, motive edici yazılara, şiirlere, filmlere öylesine ihtiyacımız var ki. Hayat zaten yeterince karmaşık.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  18. Geçmiş olsun ;dilerim daha iyidir sayın eşiniz,sağlıklar dilerim.Her an hatta gün acısı ile yatlısı ile değerli olmalıdır;acıyı bilemezsek nasıl tat alırız tatlıdan ,sevglerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen katılıyorum. Hayatın tadı-tuzu gibi mutluluk-mutsuzluk iç içe.Sıkıntılar yaşanmadan güzel günlerin tadına varılamıyor.
      Bugünlerde biraz sıkıntılı günler yaşadık. Giderek daha iyiye gidiyor. Çok teşekkür ederiz.
      Selam-sevgiler...

      Sil
  19. Merhabalar;
    Eşiniz için geçmiş olsun dileklerimi iletiyorum..
    İniş çıkışlara rağmen umutla var olabilmek...
    Sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba sevgili Elsa. Bir yorumda eşimin hastalığı ile ilgili küçük bir açıklama yazmıştım. Arkadaşlarımız çok dikkatliler. Şimdi daha iyiyiz.Çok teşekkürler.
      Sevgiler...

      Sil
  20. Çok doğru yazmışsın canım hayatın insanlara süprizleri bunlar inşallah sonu hayırlı olur yaşanılanların .Her şey gönlünce olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşam devam ederken insan olarak karşılaşacağımız çok şey var.İyi şeyler dilediğimizde güzel şeyler olacağına inanıyorum.
      Çok teşekkürler. Sevgiler...

      Sil
  21. Her şey gelip geçici derler ya, acının kederin de geçeceğini bilerek yaşadığımızda umut da hep bizimle oluyor.Saatin de yazında umutla ne güzel anlatıyor umudu.Geçmiş olsun canim bu arada.
    O halde şimdi bir MFÖ şarkısı dinlenir; Benim Hala Umudum Var ;)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şarkılar da, şiirler de hep yaşama sevincinden, umuttan söz ediyor değil mi sevgili Aytül. Ben de yürekten inanıyorum; her şey bize bağlı. Şarkıyı dinleyeceğim.
      Çok teşekkür ediyorum.
      Sevgiler...

      Sil
  22. Kesinlikle bugünün tekrarı yok. Bugün sevmeli, bugün özür dilemeli, bugünü yaşamalıyız

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatın geriye dönüşü yok. Yaşananlar anlık, günlük. O yüzden gün'ün değerini bilmeli gerçekten...
      Sevgiler.

      Sil
  23. Biraz hüzün, biraz umut; ne kadar etkileyici satırlar böyle, duyguları ne güzel ifade etmişsiniz....
    Geçmiş olsun, eşinizin iyileştiğine sevindim, tansiyona dikkat!!!!!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat da öyle değil midir? Ama olumsuzlukları olumluya çevirebilmek mutluluk verir insana. Hastalıklar da eğitiyor insanı. Son yazınızı okudum. Çok gerçekçi. Yorum yazmaya fırsat olmadı.
      Eşimin tansiyonu normal. Burun damarlarında çatlama var.Hastalıklardan hiç söz etmezdim blogda. Bu defa böyle oldu.
      Çok teşekkürler.

      Sil
  24. Evet bugünün tekrarı yok Ve yarın neler getirir bize bilinmez zor bir zamandasınız gibi hissettim bir an evvel atlatmanız dileğiyle

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu saati ve üzerindeki anlamı çok severim. Yaşadığımız günlerin değerini bilmeyi hatırlatır. Zor zamanlar da yaşanmalı ki güzel günlerin değerini bilelim diye düşünenlerdenim. "İyi günde-kötü günde..."
      Düşüncenize çok teşekkür ederim.
      Sevgiler.

      Sil
  25. çok çok geçmiş olsun umudunuzu yitirmemek çok güzel herkes başaramıyor bunu

    YanıtlaSil
  26. Çok teşekkürler. Hayat gerçekten iniş çıkışlı. Kimi gün sağlıkla hastalık iç içe yaşanıyor. Umudu terk etmezseniz o da sizi bırakmıyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil