Bu Blogda Ara

21 Ağu 2017

SEVGİ YUMAĞI...


Yılların ardından bazı kavramlar değer kaybına uğradı. Oysa bunlar bireysel ve toplumsal olarak gözümüz gibi koruduğumuz kavramlardı. Anlamları, içerikleri çok farklıydı. Kuşaktan kuşağa değer kaybına uğramaksızın aktarılmalıydı.

Sevgi, vefa, onur, namus... Toplumsal değişimlere göre bu değerler bazen paha biçilmez oldu, bazen yerlerde süründü. Öyle zamanlar oldu ki herkes vefalı, herkes namuslu, herkes onurlu olduğunu iddia etti. Oysa değer yargıları, ölçütler farklıydı. Objektif değil de sübjektif değerlendirmeler yanıltıcıdır. Bazen de zaman gerekliydi. Zaman bu değerleri  bulunduğu topluma göre yüceltir veya düşürürdü.


Son zamanlarda gerçekleşen bir kaza düşündürdü bütün bunları. Kaza demek de doğru mu bilmiyorum ; ihmal, dikkatsizlik, tedbirsizlik sonucu adım adım gerçekleşen bir cinayet belki de.
Kurumun adı düşündürüyor insanı. "Sevgi Yumağı Özel Anaokulu" Sadece sevgi değil, sevgi yumağı...
Bir sevgi birikimi. Ama uygulamada sevgisizlik, ilgisizlik, ihmal diz boyu. Şoför ve bakıcının olduğu okulun servis aracında henüz 3 yaşında bir çocuk unutuluyor, saatlerce arabada kalıyor, havasızlıktan oturduğu yerde cansız bedeni kalıyor. Öldü demek bile insanın canını acıtıyor.

Servis aracının çalışma izni yok. Öğretmenler yanlış ifadeye zorlanıyorlar. İki öğretmen vicdanlarının sesini dinleyip gördüklerini aktarıyorlar. Böylece gerçek ortaya çıkıyor. Yaşlılar, çocuklar, hastalar öylesine savunmasız ve korunmasızlar ki onları koruması gerekenler sorumluluklarını bilmezden meslek ahlakı, namus, onur nerede yer alacak? 



Anne babalar çocuklarını o yuvalara emanet ediyorlar, karşılığında belki de zorluklarla bir ücret ödüyorlar. Söz konusu çocuklar olunca aslında onlara karşı insanı bir borcumuz var.
Oysa sevgi yumağı karmakarışık olmuş, kördüğüm olmuş, yerlerde sürünüyor.

" Sevgi kuşun kanadında" diyordu şarkıda... 3 yaşında çocuklar ihmalle, zamansız ölümlerle kuş gibi uçup gidiveriyorlar. Ve bizler sadece bakakalıyoruz...

37 yorum:

  1. Kazaymış! Nasıl kaza bu yahu! Rezillik, kepazelik, neresinden baksam olmuyor. O çocuk uyurken arkadaşları demedi mi "Şoför amca .....ismini unuttum, ....uyuya kaldı" diye? Bence derler. Bence demişlerdir. O gün orada olan tüm çocuklarla konuşmak lazım. Yazıklar olsun. Zavallıcık melek oldu ya annesi, babası? Ömür boyu azap içinde kıvranacaklar. :( Çok üzüldüm...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her işin gerektirdiği belli sorumluluklar var. Hele konu
      çocuklarsa. Kabul edilir gibi değil. Her kazadan sonra önlem alınır. Ya öncesi...? Sanki kurbanlar gerekiyor.
      Anne babanın durumunu düşünemiyor insan.
      Teşekkürler katkın için Müjde.
      Sevgiler.

      Sil
  2. Ah o kaybolan değerler neleri de çekti beraberinde alıp götürdü. En son da o koca kara gözlü üç yaşındaki yavru :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Değer verdiklerimiz yıpratıldıkça insanlık da bir sınav veriyor.İşimizi sevsek, çocukları sevsek her şey daha farklı olabilirdi. İhmal can yakıyor, farkında olmuyoruz.
      Sevgiler...

      Sil
  3. İnanılır gibi değil. Kaza değil ihmalkârlık:( Memleketime ne oldu böyle:( İçim yanıyor artık, her duyduğum habere... Allah anasına babasına sabır versin... Allah çokuk çocuğumuzu korusun demekten başka elden bir şey gelmiyor:( Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her acı haber yürek yakan cinsten. Kimse denetlemese bile insan kendini nasıl denetleyecek? O okul servisleri bazen nasıl da sürat yaparlar.
      Sevgiler...

      Sil
  4. Nasıl acı bir olay nasıl bir ihmalkarlık.Çocuklarımızı kimlere emanet ediyoruz, bunların kendi çocuğu yok mu?Allah ailesine sabır versin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ölümüne dikkatsizlik... Korkunç ihmal. Çaresizlik içinde ana babalar. Özellikle eğitimde denetim ne kadar önemli.
      Sevgiler.

      Sil
  5. Yazdıklarınıza aynen katılıyorum. Toplumun duyarlı ve daha seçici olması, dikkatli olması gerekiyor artık günümüzde. Kimin ne olduğu belli değil. Her gün bir kaza, vurdumduymazlık, aymazlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüşleriniz için çok teşekkürler. Özellikle çocukların daha çok korunmaya daha çok özen ve dikkate ihtiyaçları var. Öyle kazalar aktarılıyor ki akıl almıyor...
      Esenlikler dilerim.

      Sil
  6. Haberi ilk duyduğumda üzüldüm ve buna benzer birkaç olayı hatırladım. Gerçek sevgi yumağı içinde yaşanılır bir toplum olmamız için eğitimin önemi bir kez daha ön plana çıkıyor.
    Esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutkan bir toplumuz.Olaydan bir süre sonra aynı hatalı davranışlar devam ediyor. Geçici önlemler alınıyor,
      Haklısınız her konuda eğitim ön planda.
      Sağlıklı günler dilerim.

      Sil
  7. akıl almaz bir olay ama yaşanıyor, çok üzücü..
    biraz dikkat, ehemmiyet çok mu zor?
    ülkemizde insan ne kadar kıymetsiz..
    sabır diliyorum ailesine.. meleğe de rahmet..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten akıl almaz bir olay. Sorumluluğunu bilmeyen öyle çok insan var ki. Çocuklar yok oluyor.

      Sil
  8. of evet ya. ne hoyrat millet olduk. bir de şiddet ve çocuklara taciz filan da arttı.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Oysa asıl korumamız gereken çocuklar ve gençler. Suç ve ceza ne yazık, orantılı değil.

      Sil
  9. Ne güzel yazmışsınız acı gerçekleri.Üzgünüm o kadar çok ki...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Bir anne olarak da olay insana büyük acı veriyor.Ülkemizde ihmal hep can alıyor.

      Sil
  10. korkunç bir şey bu
    tüylerim dikendiken oldu
    3-4 sefer geri dönüp okuyabildim yazıyı, bir seferde okuyabilmeyi içim kaldırmadı

    Allah iyi insanlarla karşılaştırsın ve iyi insanlardan olmayı nasip etsin

    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dileğiniz benim de büyük dileğimdir. İyilerle karşılaşabilmek..Olay beni de çok etkiledi, öylece yazmayı düşündüm. İçimden gelerek yazdım, ama ben de acı çekerek yazıyı bitirdim.Sevgiler.

      Sil
  11. Bu tür haberleri duydukça kahroluyoruz, üzülüyoruz. Bir müddet geçiyor, yine duyuyoruz. Sonu gelmeyecek galiba. Kaleminize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Unutkan bir toplumuz, unutuyoruz, cezalar caydırıcı değil.Sonu gelmiyor gerçekten.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  12. Çok üzüldüm bu olayı duyunca.. Ama sonuç değişmiyor maalesef. 3 yaşında bir minik... Ahh.. Ailesine sabırlar diliyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bugünlerde gene servis arabalarının düzenlenmesi gündeme geliyor. Her olaydan sonra bunlar konuşulur ve gene unutulur.Küçücük çocuklar gidiyor oysa...

      Sil
  13. Ne acı, ne acı! Allah ailesine sabırlar versin. Kime güveneceğiz bu devirde! çocuklarımızı, gençlerimizi, yaşlıları.. en çok da savunmasız bir yaş gurubunda olanları, kimlere teslim edeceğiz!. Her yanımız çürümüşlük içinde; sorumsuzluk, saygısızlık, sevgisizliklerle kuşatıldık. İçim nasıl sızladı. Benim nacizane görüşüm, özellikle okul çağına kadar o çocuklar anneleriyle büyümeli, daha olmadı anneanne ve babaanneleri ile!. Keşke çalışma koşulları iyileştirilse ve çalışan annelere yönelik de bir takım düzenlemelere gidilse. İş ortamında + kreşler de olabilse!. Ama hayat hiçbir şekilde adil değil zaten!. Ama daha insana yaraşır bir şekilde devlet politikaları ile.. Savunmasız ve bakıma muhtaç olan, kadınlarımız, çocuklarımız ve yaşlılara yönelik bir şeyler yapılabilir yine de!. değindiğiniz gibi tüm değerlerimizin içi boşaltıldı!. güzel olan o değerlerimiz birer birer yok oldu!.. artık 'yeter' diyesim var her şeye!. Kaleminize sağlık Makbule Öğretmenim. Sevgilerle.. Esen kalın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Konuyu ne güzel özetlemişsiniz.İnsanımızın sosyal güvencesinin olmayışı büyük sorunlara yol açıyor. Okul öncesi eğitim kurumlarının yeterince denetlenmeyişi de aksaklıkları çoğaltıyor.İşini, çocukları seven öğretmenler de ne kadar önemli.
      Çok teşekkürler.
      Sevgiyle...

      Sil
  14. İnsanlar çocuklarına da en güzel isim koyuyor ama çocuğunu ne kadar bilinçli koruyor tartışılır.
    "Sevgi Yumağıda" böyle bilinçsizce koyulmuş bir durum,içsellikten ne kadar da uzak,ne kadar da trajik.
    Çok üzülüyoruum aklıma geldikçe kreşlerin hali çok sinirleniyorum.
    Makbuleciğim çok değerli bir yazı,keşke anne-babaların çoğu bu yazını okusa...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sen çalışırken kim bilir ne kadar titiz bir anaokulu öğretmeniydin sevgili Merih. Tahmin edebiliyorum.
      Çocuklarının okullarını seçerken ana babalar ne kadar titiz davranmalılar.
      Çok teşekkür ederim.Sevgiyle...

      Sil
  15. Merhabalar.
    Servis aracında uyuyakaldığı için 3 yaşındaki çocuk araçta unutuluyor ve bu ihmal çocuğun ölümüne neden oluyor. Olmuş çok da duyulmuş yok derler. Ancak, bunun adına İHMAL demek doğru değil. Böyle ihmal olmaz. Bunun adına düpedüz taammüden adam öldürmek denir. Servis şoförü unuttu, ana sınıfının öğretmeni ve yardımcıları da mı unuttu?

    Üzerine parmak bastığınız konular hakkındaki tüm görüşlerinize aynen katılıyorum. Herkes fazla yorulmadan ve en kısa zamanda çok para kazanmanın derdinde olunca, telafisi mümkün olmayan böyle acı olayları yaşamak da kaçınılmaz oluyor.
    Selam ve dualarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, ben de aynı şekilde düşündüm. Öyle bir ihmal ki ölümüne bir süreç.İçinde her tür olumsuzluk var. Sorumsuzluk, dikkatsizlik, vicdansızlık, merhametsizlik...
      Değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.
      Esenlikler dilerim.

      Sil
  16. Ne acı bir olay.Allah ailesıne sabır versin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ailenin durumu içler acısı olmalı. Hayat boyu unutulmayacak bir olay.
      Teşekkür ederim.

      Sil
  17. DEĞERLİ ARKADAŞLARIM:
    Eşim ciddi bir trafik kazası geçirdiği için yorumlat8n8z8 cevaplayamadım. Özür diliyorum.
    10 gün öncesine göre daha iyiyiz.
    Sağlıklı günler diliyorum.Değerli yorumlarınıza çok teşekkürler.

    YanıtlaSil
  18. Eşinize çok geçmiş olsun. Umarım önemli bir şeyi yoktur. Acil şifalar, sağlıklı günler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günler sonra yanıt yazıyorum, özür dilerim. Çok kötü anlar, günler yaşadık. Biraz daha zaman gerekiyor.
      Eşim de selamlarını iletiyor. Çok teşekkürler.

      Sil
  19. Eşinize acil şifalar dilerim. Çok geçmiş olsun.
    Sağlık ve esenlikle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Her şey mucize gibiydi. Evde dinleniyor.Beş kaburga kırığıyla mücadele ediyoruz.
      Hepimiz için sağlıklı günler diliyorum.

      Sil