Bu Blogda Ara

11 Eki 2019

HAYATI PAYLAŞMAK...


Paylaşmak , ne güzel bir duygudur. Hayatta uygun gördüğümüz her şeyi paylaşabiliriz insan olarak. Acımızı, sevincimizi, zamanımızı, düşüncelerimizi...

Hayat arkadaşınızla bir hayatın paylaşımı daha farklıdır elbette. Hayatı anlamlandırmak için paylaşmak zorunlu hale gelır. Ama aynı zamanda bu bir sorumluluktur. Sevgi ne kadar güçlü ise paylaşım da o denli güçlenir. İkili hayatlar teke dönüşür, her şey bütünlük içinde algılanır.

Acısıyla, tatlısıyla, umuduyla, umutsuzluğuyla paylaşılır hayatlar. O zaman empati en güçlü hale gelir, vazgeçilmez olur. Bazen mevsime göre verilecek doğal çiçekler bağlantıya güç katar ;narenciye çiçekleriyle bezenmiş bir küçük dal, baharın simgesi papatya, ince, narin çiçekleriyle yasemin... Bu inceliktir, sevdiğini vurgulamaktır. Çiçek bir semboldür, amaç pahalı çiçekler almak değil, gönül almaktır.

Eskiler "tek yastıkta eskiyin" derlerdi. Şimdi baş yastıkları da çiftleşti.El ele, omuz omuza yaşlanmayı dilemekten başka ne kalıyor geriye? Bir kadın eşinin sevdiği yöresel yemekleri pişirerek mide ile kalp arasındaki yolu kısaltıyorsa, yuvasında fark yaratıyordur.

Paylaşımı, beraberlik ihtiyacını  en çok da sağlıksız günlerde, hastalıklarda hissederiz. İnsan ,insanın acısını alır gerçekten. Gözden akan bir- iki damla yaş acıyı belirginleştirir. Seven insan bu durumu anında farkeder. Ateşten yanan alına kondurulan serin bir öpücük o anda dünyalara bedeldir. Öksürüyorsa sizin de nefesiniz tıkanır adeta. Bazı geceler kaygıyla  sessizlikte nefesini dinlersiniz. İçi titrer insanın.

Hasta insan , yanıbaşındaki insanın elini tutmak ister.
Adeta ondan güç alır. Dayanışmanın en güzel örneğidir bu. Aynı zamanda kalpten kalbe en kısa yoldur. İyi günde, kötü günde içten gelen duru, saf sevgiye nasıl da ihtiyaç duyar insan. Bu sevgiyle can bulur...


Not: Yazıdaki ikinci resim İnternet'ten.


10 yorum:

  1. Tek yastık olayı bana inanılmaz sıkıntı verirdi açık söyleyeyim :-) Ama onun dışında paylaşmak ve birlikte var olmanın sıcacık ayrıntıları hakkında ;iyi ki yazdın ve hatırlattın hepimize..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tek yastık paylaşımı hatırlattığı için örnek verdi. Orda kullanılan sözcük bana hep anlamlı gelmiştir."Tek yastıkta eskimek..." Evlilik kurumunda öyle incelikli detaylar var ki, çok mutlu da çok mutsuz da olmak mümkün.
      Sevgiyle...

      Sil
  2. acıyı almak... en çok da düştüğümde anneme ihtiyaç duyuyorum. hastayken mesela sığınmak istiyorum. bakıyorum çok uzakta ve ben hep eksik.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir acı ancak böyle güzel ifade edilebilir. Duygularınızı çok iyi anlıyorum. Anne kaybı en büyük kayıplardan. İnsan anne olunca daha iyi anlıyor ve değerlendiriyor.
      Anılarını en iyi şekilde yaşatıyorsunuz eminim.
      Sevgiyle...

      Sil
  3. eveeet ne güzel söylediin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim Derin. Yaş almaya dair her şey düşündürüyor beni. O konuda yazılar, öyküler yazmayı da çok seviyorum.
      Sen de yazıyorsun, biliyorum.
      Sevgiler.

      Sil
  4. Paylaşmak her bakımdan güzel. Acıları, sevinçleri her şeyi paylaşmak. Paylaşınca acılar azalıri sevinçler artar derler, çok doğru.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sözcüğün bıraktığı izlenim bile güzel ve sıcak gelir bana.Eskiler paylaşım konusunda çok ince ve hassas düşünürlerdi.Yeni kuşaklar biraz daha bencil sanırım. Daha az özveride bulunuyorlar.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  5. sağlığınız, sevginiz, muhabbetiniz, paylaşımlarınız daim olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel dileği ben de "hepimiz için" ifadesini ekleyerek tamamlıyorum.
      Her şey dilediğinizce olsun.

      Sil