Bu Blogda Ara

21 Ara 2020

GÖÇMEN KUŞLAR...


Havada kuş sesleri var;

Kanat çırpışları, haykırışları

Uçurtmalar bile geride kalmış

Kuş beyinli olmadıkları kesin 

Sıra halinde dizilip uçuşlarından

Yorulunca öndekilerle arkadakilerin yer değiştirmelerinden,

Tek başına uçan yok, en az ikili

Rüzgar, fırtına, yağmur 

Hiçbiri engel değil uçmalarına 

Ne boyun eğiyorlar engellere,

Ne kaçıyorlar zorluklardan...

Özgür, bağımsız kuşlar

Size eşlik etmek isteyecek öyle çok insan var ki...

Yönünüz belli, yeriniz, yurdunuz belli

Mevsimler değişiyor, uçun kuşlar, hep böyle uçun

Uzak diyarlara hep bildiğiniz, hep bellediğiniz gibi...

Makbule ABALI

 

6 yorum:

  1. Birgün hayvanlar da dile gelip bize hakaret davası açacak. Tazminat isteyecekler.
    O zaman göreceğiz ki kimler kuş beyinli kimler değil.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir zamanlar evimizde kuş beslerdik: Cankuş. 60 kadar kelime öğrenmişti. Sabaha "Günaydın Makbul" diyerek başlardı. Annemin ağır hatalığında iki ay odasına giremedi. Ölümünü anlatmak bile istemiyorum. Unutamadık...
      Sevgiyle.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Kuşlar oldum olası benim hep imrendiğim, özendiğim ve onlar gibi olmayı çok arzu ettiğim varlıklardır. Göçmen kuşlardan en çok turna ile leylekler ilgimi çeker. Bu göçmen kuşları da yöremde gördüğüm için olabilir. Leylekleri sahada görebiliyorum ancak, turnayı sadece göç ederlerken gök yüzünde görebiliyorum. Çok harika varlıklar.

    Şiirinizde, "size eşlik etmek isteyecek o kadar çok insan var ki" derken, insanların kendilerinden ne kadar usandıklarının ve bir çıkış yolu bulamadıklarının işaretiydi. Kuşların ise içgüdüleriyle, birbirleriyle ne kadar mutlu olduklarını anlatan satırlarınızın arasında ben de çok mutlu oldum.

    Çok güzel bir şiirdi, kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Kuşlar gerçekten harika canlılar. Bağımsız olmaları, özgürce uçuşları belki bize cazip geliyor. Her yaz yayladaki evimizin balkonundaki yuvalarını onarırlar. Eve bereket ve uğur getirdiklerine inancım var.
      Bloğumun üst sayfasındaki kuşların da varlık nedeni sizsiniz. Uzaklardan sayfa düzenindeki çaba ve yardımlarınızı unutamam.
      Teşekkürlerimle selam ve saygılar.

      Sil
  3. ya ne güzel, göçmen kuşları uçarken gördünüz mü hiç, birlikte uçarken yani, görmedim, ne güzel olmalı :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaylada görmüştüm. Çok güzel bir görüntü. Evin balkonuna yuva yaptıkları için sık sık uğrarlar, her yıl yuvalarını onarırlar.
      Yılbaşından sonraki ikinci Pazartesi sanırım ağaç ev sohbetlerine katılabilirim.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil