Bu Blogda Ara

17 Mar 2021

HAYAT AKIP GİDERKEN...


 Yaşam günlere, anlara bölünmüş olarak devam ederken insanda da değişimler sürüyor. Hastalıklar, kazalar, sağlıkta kayıplar da akıp gidiyor yaşam çizgimizde. Er veya geç yaşama yenik düşüyor insanoğlu.

Çok sevdiğimiz, saydığımız bir eğitimcimizi kaybettik iki gün önce.

Tanıdığımız en saygın kişilerden biriydi. "Öğretmenlerin Öğretmeni" diye anılırdı. Önce ilköğretim müfettişi olarak çalışmış, sonra Mersin Öğretmen Okulu'nda Meslek Dersleri Öğretmeni olarak görev yapmıştı. Daha sonra Mersin'de 5 şubeli büyük bir özel öğre


tim kurumunda birlikte çalıştık. 100 öğretmenli dershanede 8 Rehber Öğretmen birlikte çalıştığımız zamanlar oldu. Mustafa Bey aramızda tek erkek Rehber Öğretmendi. 

Yoğun tercih zamanları çok geç ayrıldığımız  saatler oldu. Bazı günler yemeğimizi kurumda yerdik. Güzel, neşeli günlerdi. Zamanı ayarlayarak doğum günü pastaları kesmemiz, küçük hediyelerimiz nasıl unutulur? Hiçbir zaman kırmadık, kırılmadık. Yaşı hepimizden büyüktü ama bir gün bile kapıdan çıkarken bizden önce çıkmadı. her zaman yol verirdi, en son çıkardı. Adeta sessiz bir saygınlık abidesiydi. Bilgili, ölçülü, güvenilir idi. 

Eşi Emel Öğretmenle gece toplantılarında yaptıkları valsler hayranlıkla izlenirdi. Önce Emel Öğretmen'i ağır bir hastalık sonucu 2017 yılında kaybettik. 2 yıl önce Mersin Yeni Kuşak Köy Enstitüleri Derneği'nin sabah kahvaltısında eşim ve Mustafa Beyle birlikte olmuştuk.


Ve yıllar önce bir 24 Kasım Öğretmenler Gününde Celal Temel Öğretmenimizle bana çiçek verirlerken. Nasıl da mutlu olmuştum.



Hep telefonla konuşurken son günlerde rahatsızlığı nedeniyle yoğun bakıma kaldırılınca konuşamaz olmuştuk. Hayatın akışı içinde bir güzel insan tanımıştık, kaybettik. .. 

Saygıyla, rahmetle anıyoruz. 

26 yorum:

  1. Allah rahmet eylesin, mekanı cennet olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Amin. Teşekkür ederiz. Enerji dolu bir insanın birden çöküntüye uğramasını yadırgıyor insan.
      Sevgiyle.

      Sil
  2. sabır ve başsağlığı diliyorum..Işıklar yoldaşı olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler. Bu sözünüz ona o kadar güzel uyuyor ki. Hep etrafını aydınlatan bir insandı.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. Yeni Kuşak Köy Enstitülerinin İstanbul faaliyetleri ile içiçeydim pandemi öncesi. Saygıdeğer insanlar ve saygıdeğer uğraşlar içerisindeler. Bu , bahsini ettiğiniz güzel insan için huzur dliyorum, mekanı cennet olsun.

    Sevgi,saygı ve vefa dolu bir yazıydı...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir çalışmaya katılmışsınız. Pandemi pek çok çalışmayı engelledi. Ben de Mersin Alzheimer Derneği üyesiyim. İmece adlı bir grup içinde çok güzel çalışmalar yapıyorduk. Yarım kaldı. .Mustafa Bey nesli tükenen eğitimcilerdendi bence.
      Güzel, naif yorumunuza çok teşekkürler.
      Sevgiyle.

      Sil
  4. Allah rahmet eylesin, başınız sağolsun:-(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Anlayışınıza çok teşekkür ederim.
      Sağ olun.

      Sil
  5. Başınız sağ olsun. Mekânı cennet olsun öğretmenimizin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Siz sağ olun. Çok değerli bir insandı.
      Bu yıl ne çok kayıp verdik. Işıklar içinde uyusunlar.
      Sevgiyle.

      Sil
  6. Başınız sağolsun... nur içinde yatsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağ olun. Çok saygı duyduğum bir eğitimci idi.
      Amin.

      Sil
  7. Allah rahmet eylesin. Mekanı cennet olsun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi dileklerinize teşekkür ederim. Gerçek bir eğitimciyi kaybettik.
      Sevgiyle.

      Sil
  8. Bu çok değerli meslektaşınızı anma nezaketiniz beni çok duygulandırdı huzur içinde uyusun..sağolun varolun sevgiyle esen kalın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zamanki gibi nazik, naif yorumlarınızdan biri. İyi, değerli insanların ölümü beni hep etkiler. Eminim siz de kayıplarda aynı hassasiyeti gösteriyorsunuz. Mustafa Bey tam anlamıyla iyi bir İNSAN'dı. İdealist ve Hümanist idi.
      Sevgiyle.
      Çok teşekkür ederim. Sevgiyle.

      Sil
  9. Mekanı cennet olsun değerli eğitimcimizin. Sizin de başınız sağolsun hocam.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Çok aydın bir insandı. Işıklar içinde uyusun.
      Sevgiyle.

      Sil
  10. Başınız sağolsun,konu öğretmenler olunca benim için yerleri hep farklıdır.Ilkokul öğretmenlerimin isimlerini hiç unutmadım meselâ. Allah rahmet eylesin:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eski Köy Enstitülerinden mezun öğretmenler gibiydi. İdealistti, çok severdik.
      Ne güzel, ilkokul öğretmenleriniz de ne güzel etkiler bırakmışlar.
      Teşekkür ediyor, aydınlık günler diliyorum.

      Sil
  11. Nesrin Özsaç19 Mart, 2021

    İyi ki kaleme aldınız, iyi ki yazdınız bu güzel hatıraları. İyi ki anlattınız iyi ki andınız öğretmenimi. Çünkü zamanla unutmak kaçınılmaz oluyor. Zamanla izler silinmeye başlıyor. Ben bahsettiğiniz o rehber öğretmenlerin en şanslılarından biriydim. Hem sizinle hem de öğretmenimle uzun süre birlikte çalışma ayrıcalığını yaşadım. Derin bilgi ve tecrübelerinizden yararlandım. Üzerimde emeğiniz çok. İyi ki vardınız hayatımda ve sayısız nice insanın hayatında.
    Öğretmenimi her zaman özlemle ve rahmetle anacağım, o gülümseyen yüzü ile hatırlayacağım. Nurlar içinde uyusun, mekanı cennet olsun.

    Büyüklerimiz 'İnsan insanın ağusunu alır.' derlerdi. Yazdıklarınızı okurken büyüklerimizin haklı çıktığını fark ettim. Bu anlamlı yazınız ve tüm paylaşımlarınız için size çok teşekkür ederim.
    Yürekten sevgim ve saygımla, esenlikler dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Nesrin,
      Hep duygusaldım biliyorsun. Ama yorumunu okurken bu durumun daha da arttığını fark ettim. Bir an gözlerim buğulandı, yazıyı okuyamaz oldum.
      Yazıyı yazarken her birimizi ayrı ayrı bir kez daha düşündüm.
      Genç yaşına rağmen çok farklı, çok başarılı bir Rehber Öğretmendin. Kitap tanıtımlarını nasıl unuturum. İşini nasıl ciddiye alırdın.
      Mustafa Bey seni kızı gibi severdi. Büyüklerine saygıda, sevgide hiç kusur etmezdin ki... İyi ki Mersin'de o kurumda yollarımız kesişmiş, İyi ki sizleri tanımışım...
      Sevgiyle, dostça.

      Sil
  12. başınız saolsun yaaa.

    YanıtlaSil
  13. Mustafa Kocabaş öğretmenimiz çalıştığımız kurumda yalnızca öğrencilere rehberlik yapmadı ;tecrübeli-tecrübesiz tüm öğretmenlere de rehberlik yaptı. Sınıfta bir sorun yaşayan her öğretmen hemen Mustafa öğretmenimize koşar ve nasıl bir yol izlemesi gerektiğini danışırdı. Yani öğretmen - öğrenci çok kişi üzerinde emeği vardı. O'nu her zaman saygıyla anımsayacağız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız Başar Öğretmenim. "Öğretmenlerin Öğretmen" ifadesi de öylece tam yerini buluyordu.
      Ben o yıllarda özel sektörde çalışmayı düşünmüyordum. Çalıştığım kuruma gelip beni ikna etmişti.
      Anılar insanı duygulandırıyor. Saygıyla, rahmetle minnetle anacağız.

      Sil