Bu Blogda Ara

8 Mar 2021

KADININ COĞRAFYASI

 


"Kendin için ne  isterdin?" diye sordular:

"Nerede dünyaya geleceğimi seçmek" dedi.

Bir başka coğrafyada doğmak, yaşamak.

Onun yöresinde böyle yaşamak kaderdi.

Annesiyle  aynı kaderi paylaşmak,

Erkek kardeşi gibi vatandaş sayılmadan,

Haklarını bilmeden.

Yaşamındaki ilk çiçeği bir kadınlar günü almıştı

Bir markette herkese verirlerken.

Şaşırmıştı, neden verdiklerine

Son çiçeği de bu oldu.

Onun yaşadığı coğrafyada kadınlar çiçek almazdı.

Emeğinin karşılığını bile alamazdı.

Dövülür, hırpalanır, iş yaparlardı

Erkek güçlü, kadın zayıftı, güçsüzdü

Bir kadınlar gününde anladı;

Kadının toplumdaki yerini, ailedeki rolünü,

Üretimdeki  gücünü...

Biraz geç kalmıştı ama, hayat devam ediyordu...

Makbule ABALI





8 Mart Dünya Emekçi Kadınlar Günü- Tüm Dünya insanları için 

daha güzel, daha yaşanabilir bir dünya özlemiyle...




12 yorum:

  1. Ne güzel ifade etmişsiniz duygularınızı günün anlam ve önemine ithafen...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kadınlar Hakkında güzel, övücü sözler de yazdım. Ama inanıyorum ki olumsuzlukları da dile getirmek lazım. Sadece bir gün görkemli sözler söylemek yetmiyor. Yorumunuza teşekkür ederim.
      Sevgiler.

      Sil
  2. Hakikatten coğrafya ne çok şewyi belirliyor. Dini..doğruları..büyük ölçüde şansı...

    teşekkürler

    YanıtlaSil
  3. İnsanın yaşadığı coğrafya bir bakıma hayatın rotasını belirliyor. Kültürünü, etkileşimini, doğal ve ruhsal yapısını... Farklı çevrede büyüyen kardeşler de farklı yetişiyorlar.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  4. Anlamlı dizeler, teşekkürler Makbule Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Kadınlar yaşadıkları coğrafyaya göre farklı davranışlarla karşılaşıyorlar. Daha az veya daha çok acı çekiyorlar.
      Sevgiyle.

      Sil
  5. Bizim toplumumuzda maalesef kadın hep ikinci sınıf muamele görüyor, keşke birgün değil hergün hatırlanırsa kadınlar, çok net bir anlatım, Saygılar, Dünya emekçi kadınlar gününüz kutlu olsun:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, görkemli kutlamaların yapıldığı o bir gün bana da çok anlamsız geliyor. Ama artık Sivil Toplum Kuruluşları da çok iyi çalışıyor. Yasalar tam uygulanmadığı sürece hiçbir şey düzelmeyecektir.
      Sevgiyle.

      Sil
  6. of evet yaa yani bizim ülkede kadınlar gününü kutlamak da zor artık bunca şiddetle birlikte.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiddete yönelenler, şiddeti yaratanlar utansın diyorum ben.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  7. Benimde kendim için isteğim bu olurdu. Kaleminize sağlık. Severek okudum güzel ve haklı bir yazı olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuza çok teşekkür ederim. genellikle yazı ve şiirlerimi kurgulayarak yazıyorum. Ülkemizde öyle kadınlarımız var ki Hiç bir şeyden haberdar değil. her şeyden mahrum. Onları vurgulamaya çalıştım.
      Sevgiler.

      Sil