Bu Blogda Ara

24 Ağu 2021

SULAR GİBİ...

 Suyun hayatımızda inkar edilmez bir önemi var:


Saflığı, temizliği vurgularız:

Su gibi temiz, su gibi berrak deriz.

Güzelliği anlatmak isteriz:

Bir içim su gibi deriz,

Olumsuzluğu anlatmak istediğimizde:

Elinden bir yudum su içilmez deriz. 

Ucuzluğu, sudan ucuz diyerek anlatırız. 

Kolay öğrenmekten söz ederken:

Sular seller gibi öğrendim deriz

Beddua eden insan:

Bir yudum suya muhtaç ol diyebilir. 

Çok öfkelenirse:

Bir kaşık suda boğmak ister adeta.

Çok susadığımızda su veren kişiye:

Su gibi aziz ol deriz. 

Bir özlemi dile getirmek için :

Suya susamış toprak gibi denir.

Değişik konulardan söz açarken:

Havadan sudan deriz. 

Bazen sudan meseleler için

Birbirimizi kırar, ama sonra 

Sular seller gibi kaynaşıp barışır,

Geçinip gideriz...

Makbule Abalı


4 yorum:

  1. Merhabalar Öğretmenim.
    Yaşayabilmek için teneffüs ettiğimiz hava kadar önemli olan su ile ilgili paylaşımınız çok güzel ve değerlidir. Suyu o kadar güzel özetlemişsiniz ki, ben çok beğendim. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Suyun kıymetini ona en çok susadığımız, ya da ihtiyaç duyduğumuz zaman anlıyoruz. Bunun haricinde suya gereken değer ve önemi vermiyoruz. "Su hayattır, susuz olmaz!" Yeryüzündeki ilk yerleşimlerde su neredeyse, insanlar suyun olduğu yere yerleşirlerdi. Şimdi su, insanın ayağına götürüldüğü için, yerleşim yeri seçimi o kadar sorun olmuyor.

    "Bazen sudan meseleler için
    Birbirimizi kırar, ama sonra
    Sular seller gibi kaynaşıp barışır,
    Geçinip gideriz..."

    Bu alıntıyı yazınızdan aynen alarak burada paylaştım . Sebebine gelince, keşke dediğiniz gibi olsaydı. Barışmak, kaynaşmak ve geçinip gitmek ne gezer. Ömür boyu sürdürülen küslüklere şahit oluyoruz. Suyun değerini ve kıymetini bilenler, kimseyle küs gezmezler herhalde.
    Selam ve saygılarımla birlikte su gibi aziz olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Hocam,
      Yazılarınızı, yorumlarınızı her zaman takdirle okuyorum. O yüzden içtenlikle Recep Hocam diye hitap ettim.
      Suyun yokluğu hayatı nasıl sekteye uğratır, pek çok şeyin yapılmasını engeller.
      İnanıyorum ki suyun değerini bilen insanlar onu uygun biçimde kullanıyorlar. İsraf etmeden, uygun yerlerde harcıyorlar.
      Küsmek çocuklara özgü diye düşünüyorum. Bazen de bir bahane yaratılır, ya sudan bir bahane, ya yüreğe dokunan bir sözle.
      Yorumunuzun son cümlesi yüreğime su serpti.
      Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  2. su faturaları çok fena geliyor artık :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne yazık öyle Deeptone. Oysa su temizlik, hayat, canlılık. Her gün haberlerde vatandaşların içten yakınmaları duyuluyor. Aslında en temel ihtiyaç.

      Sil