Bu Blogda Ara

9 Ağu 2022

BİR DOST GİBİ...


Yaşamda görmeye değer ne çok şey var. Görmeye değer şeyleri görebilmek, fark edebilmek ne güzel.
  Bazen bakıyor, görmüyoruz, bazen görüyor, algılayamıyor, değerlendiremiyoruz. O günkü ruh halimize, geçmişte yaşadıklarımıza, alışkanlıklarımıza bağlı her durum.

Bulunduğumuz çevrede, bir Ege Kasabasında insana yoldaş o kadar çok canlı var ki. Kediler, köpekler aralarında nasıl güzel bir iletişim kurmuşlar. Hayranlıkla, şaşkınlıkla izliyoruz. Pek çok evin önünde bir su kabı var. Sıcaklarda cankurtaran gibi.  Bir köpek havlamaya başlarsa çevredekiler de koro halinde eşlik ediyorlar. 

Özellikle ara yollarda arabalar hareket halindeyken sürücüler yoldan geçen kedi ve köpeklere çok saygılılar. Büyük kentlerimizde usulünce karşıdan karşıya geçerken bile can veren insanlarımız geliyor aklıma.

Köpeklerinin tuvalet ihtiyacını gidermek için yürüyüşe çıkan insanların ellerinde birer poşet. Atıklar hemen poşetlere konuluyor, sokaklar kirletilmiyor.

Canlılar hakkında çok farklı öyküler okudum, dinledim. Her biri farklı duygulara yöneltti; Hüzünlendirdi, şaşırttı, ağlattı. Ama günlerdir bir köpeği düşünüyorum: Adını bile bilmiyorum, sorduk, komşularımız da bilmiyorlar. Her gün akşam üstü aynı saatte geliyor, sahiplerinin olmadığı karşımızdaki evin kapısı önünde yatıyor, uzun bir süre sessizce bekliyor, sonra geldiği yönde gene sessizce uzaklaşıyor. Nasıl bir vefa borcu, nasıl bir bağlılık, sadakat bu? Nice insanın yenik düştüğü duyguları biz insanlara kanıtlıyor adeta. 

Hemen yanındaki evde, sahibi evden çıkınca adeta ağlayan bir köpek var. Bir çocuk gibi ağlıyor, sahibi gelince sevinç gösterileri yapıyor. Biz karşı evden onun hüznüne ve coşkusuna tanık oluyoruz. 

Hayvanlar insanlar gibi konuşamıyorlar ama duygu ve davranışlarıyla bizlere neler neler anlatıyorlar. Yüksek seslerden onların sessiz çığlıklarını bile bazen duyamıyoruz...

Makbule Abalı



12 yorum:

  1. köpekler biricik yaaaa :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karşısındaki insanın iyi ya da kötü olduğunu ayırt edebiliyorlar sanki. Sevgiye sevgi gösterileriyle cevap veriyorlar. Pek çok canlı da öyle değil mi? Atları da çok seviyorum.

      Sil
  2. Çok hüzünlendirdi beni o sahibini bekleyen Köpüş :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de her gün adeta yolunu gözlüyorum, özlüyorum. Ya bugün gelmezse diyerek endişe duyduğum bile oluyor.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. Elinde poşet olmasa bile sorun olmuyor çünkü kendileri üstlerini kapatıyor. Doğuştan eğitimli onlar :D

    Benim pisicik aklıma geldi ne çekmiştim ona tuvalet eğitimi verene kadar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dünyayı kirletenlere inat, temizlemeye katkıda bulunuyorlar. Bazı canlılar alışkanlıkları çabuk kazanıyorlar. Ama sanırım hepsi ilgi ve özen istiyorlar.

      Sil
    2. Kesinlikle katılıyorum.

      Sil
    3. Ortak görüşü paylaşmak ne güzel .

      Sil
  4. Uslu ve sahipli köpekler konusunda hemfikirim ama yazlık yerlerde sokak çeteleri halinde dolaşanlar risk yaratabiliyor.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, bazen onlara da rastlanabiliyor. Aç ve susuz kalmış olabiliyorlar. Kötü davranılmışsa insanlardan kaçabiliyorlar.
      Sevgiyle.

      Sil
  5. Merhabalar.
    Güzel şeyleri ve güzellikleri fark edip, onları görebilmek, algılayabilmek insanı nasıl memnun ve mesut ediyor, anlatmak çok zor. Sayın öğretmenim ne kadar güzel bir yazı paylaşmışsınız. Bu yazınızda görmeyen gözler görür, duymayan kulaklar duyar ve fukara ve biçare gönüller nasıl da zenginleşiveriyor.

    Köpekler çok sadık hayvanlardır. Onlardaki bu sadakatı ve bağlılığı başka bir canlı türünde görmek imkansızdır. O evin sahibeleri orada olmasalar da Hz. İbrahim'e su taşıyan karınca gibidirler.

    Çok büyük bir keyif aldığım, duygulandığım bu güzel paylaşım için, kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar.
      Atlar, köpekler ve kuşlar en sevdiğim hayvanların başında geliyor. Onlarla ilgili ne çok dostluk, vefa, bağlılık hikayeleri var.
      Biz insanların da onlardan alacağımız dersler olduğuna inanıyorum.
      Yazımla ilgili güzel düşüncelerinize, değerli yorumunuza çok teşekkür ederim.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil