Bu Blogda Ara

25 Ağu 2023

HER ŞEY ŞİİRDİR

 


Her şey şiirdir, uğultusu rüzgârın

Bir ırmağa usulcacık yağan kar

Her gece okunan bir dua çocuklukta

Gökyüzünde bölük bölük turnalar

Her şey şiirdir, şimdi, şu anda

Ak kâğıt üstünde dolanan elim

Karşıki avluda salınan söğüt

Yandaki avluda uyuyan bebeğim


Her şey şiirdir, çağrısı aşkın

Bahar toprağından yükselen tütsü

Umut ve acı, başlayan ve biten,

Yağmurun ve akıp giden hayatın türküsü

Her şey şiirdir ve bir gün belki

İlk aşkım, ilk göz ağrım şiir

Koynunda ona yazdığım mektuplar

Bir yerlerden çıkıp gelecektir... 


Ataol BEHRAMOĞLU





9 yorum:

  1. Ah, ne güzel anlatmış.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ataol Behramoğlu'nu geçmiş yıllarda Mersin'de farklı mekânlarda müzik eşliğinde sunumlarıyla da dinlemiştim. Sade, yalın bir dille anlatımını ben de çok severim.

      Sil
  2. Güne şiirle başladım sayenizde Hocam.. teşekkürler :) @>-----

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim sevgili Sezer. Her sabah bizim kahvaltı soframızda da güzel radyo programlarınla sen konuğumuz oluyorsun.
      Nitelikli seçimlerinle dağarcığımıza öyle çok şey ekleniyor ki.

      Sil
  3. ataol yaşayan en iyi şair olabilir :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu yorum bana ünlü şairin bir şiirini hatırlattı. Son dizeleri şöyle:
      "Yaşadıklarımdan Öğrendiğim Bir Şey Var:
      Yaşadın mı büyük yaşayacaksın, ırmaklara, göğe, bütün evrene karışırcasına
      Çünkü ömür dediğimiz şey, hayata sunulmuş bir armağandır
      Ve hayat, sunulmuş bir armağandır insana"

      Sil
  4. Sevgili Momentos güne şiirle başlamış, imrendirici... Ama ben de günü şiirle kapatıyorum:)

    Çok teşekkürler, fotoğraf seçiminiz harika ve sayenizde çok güzel bir şiirle kapatılan çok güzel bir gün oldu, benim için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel... Duyarlı dostlar, gören gözler, duyan yüreklerle dünyaya bütünlük içinde yeni pencereler açılıyor.

      Son dizeler gene usta şairden:
      "Bu çivit mavisi deniz bizden önce vardı
      Ve devam edecek var olmaya bizden sonra
      Hayyam! O deniz üstüne yazdığımız dizeler belki
      Yaşar o denizden de fazla... "

      Sil
  5. Şiirin başlığı bile sanki dünyayı sunuyor... Bu şiiri bilmiyordum çok sevdim. :)

    YanıtlaSil