Bu Blogda Ara

13 Ağu 2023

SÖZLERİ VE ŞİİRLERİYLE CAN YÜCEL

 


* Ömür dediğin üç gündür; 

Dün geldi geçti, yarın meçhuldür

O halde ömür dediğin bir gündür

O da bugündür.


* Bedenin yükünü ayaklar taşır, ruhun yükünü  yürekler.


*Hayat çok zalim, an gelir; elini, kolunu, yüreğini alır senden. 


*Gitmek gerekir bazen; Fazla yormadan, daha fazla bıktırmadan, eğer vaktiyse arkana bile dönüp bakmadan. 



KUŞLAR VARDIR

Kuşlar vardır, câna benzer havalarda:

Soğuksa kar, baharsa yaprak

Bir başına büyür toprakta ömrümüz,

Güneşle yeşil elleriyle çıplak;

-Uslu ayaklarla başlamış yolculuk- 

Yürünmez öyle, bazen durulur,

Ve iner erenler katına yorgunluk:

Kapanır sükûn üzre kitaplar.

Nefeslerle sürüp giden yaşamımız 

Bir su kenarına gelir durur;

Ekmekten, şaraptan öte nimetler vardır;

Yürünmez öyle hep, bazen susulur. 

Can YÜCEL



ÖĞRETMENİN DÜŞÜ

Mavi bir ışık yandı gözlerimde

Gökyüzü öyle yakın

Çocuklar doğacak çocuklarım

Ve öyle yağmur ki toprak, koklarsın

Ellerim bütün hayvanlar alemi,

Hangi ağacı çalsam açıyor

Uzaylar uslu

Yönlerim yörük

Sağduyularım yok duyu.

Can YÜCEL




SEVGİLİ GENÇLİK

Öyle parçalandım ki ömrümde

Sevgiyle öfke arasında,

Sevgimi öfke vurdu

Öfkemi sevgi kaçırdı

İçim parçalandı arada

Bi de bi gün baktım gökyüzüne bir bayram gecesi

Bi kestane fişeği vermiş yedi rengimden

Yağıyorum çocukların üstüne.

Can YÜCEL 


D: 21 Ağustos1926

Ö: 12 Ağustos 1999 



14 yorum:

  1. Çok severim Can Yücel şiirlerini. Ne kadar anlamlıdır her biri. Sayfanızda paylaştıklarınız da çok güzel. Teşekkürler Makbule Öğretmenim, yeni haftaya şiirle ne güzel bir başlangıç oldu. Size de sevgiyle, esenlikle, sanatla dolu....gönlünüzce geçecek güzel bir hafta diliyorum. 🌼🍀🍹🕊️🍒🎶🌷🦋 🌈🌞💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Can Yücel'in şiirlerini ben de çok severim. Adeta buram buram insan kokar.
      Güzel dileklerinize çok teşekkürler.
      Bu aralar ben de istediğim sıklıkta paylaşım yapamıyorum. Eşimin gözle ilgili sağlık sorunları var. Çok okurdu, bu dönem sıkıntılı bir süreç yaşıyoruz. Hayat inişli çıkışlı.
      Sağlıklı, huzurlu günler diliyorum.

      Sil
    2. @Makbule Abalı,
      Değerli eşinize çok geçmiş olsun Makbule Öğretmenim. Dilerim en kısa zamanda gözle ilgili sorunları son bulur. Eşinize acil şifalar, sağlık ve esenlik dolu güzel günler dilerim.

      Sil
    3. Güzel dileklerinize çok teşekkür ederim değerli arkadaşım. İkimizin de gözünde "Sarı nokta" göz rahatsızlığı ile ilgili sorunlar vardı. Eşimin bir gözünde kılcal damarlarda bir kanama oluştu. Görmeyi engelliyor tabii. Zor günler yaşıyoruz.
      Selâm sevgilerimizi iletiyor, iyi dileklerinize teşekkür ediyoruz.

      Sil
  2. Çok ama çok severim geçen ay Sevgi Duvarı isimli kitabını okudum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak duygularda buluşmak ne güzel. Can Yücel'in o kitabını okumamıştım. Kitap okumayı çok sevmeme rağmen şimdilerde okuyamıyorum. Bir zamanlar Mersin'de çok severek çalıştığım bir kurumda düzenlediğimiz Hızlı Okuma Kurslarını hatırlıyorum. Her şey zamanla eski hızını, düzenini kaybediyor.
      Sağlıklı günler dileyerek.

      Sil
  3. Can Baba ne demişti, "biz kimseyi aptal yerine koymadık herkes geçip yerine oturdu". Can Babayı saygıyla anıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsan'la ilgili olarak gerçekleri savunan ünlü düşünürler, filozoflar, şair ve yazarların sözlerine kulak vermek lâzım.
      Yıllar çok şeyi değiştirmiyor. Tarih tekrarlıyor.
      Katkınıza teşekkür ederim.

      Sil
  4. Çok severim can yuceli. Epey olmuştu şiirlerini okumayali. Ne iyi geldi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir hayatımızdan hiç eksilmesin. Her mevsimde, her iklimde insanı mutlu ettiğine ben de inanıyorum.
      Sevgiler.

      Sil
  5. ilginç şairlerimizden evet :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "İlginç" sözcüğü ne çok anlam içerir.
      Duyguları şiir diliyle ne güzel anlatır.
      Sevgiyle.

      Sil
    2. eveet, değişik, kendine özgü, dobra :)

      Sil
    3. Ben de öyle düşünürüm. Şairlere özgü duygusallığı, duyarlılığı tam anlamıyla fark ederiz Can Yücel'de .Ne güzel şiirleri ve şiir gibi yazıları vardır.
      Ölüm yıldönümünde anmak istedim. Bir gün sonra yazabildim.

      Sil