10 Tem 2019

YAŞAM KÖPRÜSÜ ...



Sağlıklı zamanımızdaki ruh halimizle hasta zamanımızdaki ruh halimiz ne kadar farklıdır. İyi günde, kötügünde aynı insan, iki farklı ruhsal yapı. İçimizi dışarıya yansıtıyoruz; yüz mimiklerimizle, beden dilimizle, ses tonumuzla, gözlerimizle, gülüşümüzle kendimizi dışa vuruyoruz. 

Hastalandığımızda doktor arayışına giriyoruz. Doktorlların iletişimi ne kadar önemli; Güler yüzlü olsun, alanında bilgili olsun, sorularımıza yanıt versin istiyoruz. Hastalıklar insanı biraz karamsarlığa sokuyor, bazı zamanlar ölümü düşündürüyor. Yaşamla ölüm ince bir köprünün iki ucunda buluşuyor. Ve yaşamla ölüm hassas bir terazi gibi dengede durmaya çalışıyor.

İyi günde, kötü günde birbirini sınıyor adeta eşler; Yıllarca birlikte zorlukların üstesinden gelmeye çalışmışsanız, gene omuz omuza, el ele,kol kola zorlu bir yolda ilerliyorsunuz. Hastalıklar dış dünyayla bağlarımız belli ölçülerde kapatıyor, bazen kalın duvarlar örmemize neden oluyor. Her hastalık insanın yeniden kendini sorgulamasına, yeniden iç dünyasıyla hesaplaşmasına yol açıyor.

Her mesleğin kendine özgü özellikleri. farklı yetenek ve becerileri var. Özellikle ddoktorluk, insani özelliklerin ağır bastığı bir meslek. Doktorlara güvenmediğimizde hayat da kayıyor ayaklarımızın altında. Normal yaşam kesintiye uğruyor. Hayatı adeta ağır çekime alıyorsunuz.

2019 bizim için sağlık sorunlarıyla başladı. Oldukça zor günler yaşadık. Yanınızda sizinle birlikte üzülen, canı yanan, adeta aynı acıyı paylaşan bir can yoldaşınız, eşiniz varsa hayat kolaylaşıyor elbette. Olağan zamanlardaki işlerinizi yapamadığınız dönemlerde işlerin paylaşımı, hayatı da kolaylaştırıyor. Bu durum kalabalıklar içindeki yalnızlığı daha farklı kılıyor. hayata anlam katıyor.

Sağlık hizmetlerinin bir ülke için nasıl önemli olduğunu bu yıl bir kez daha anladık. 2019 bayramlarını bile biz hep hastanelerde geçirdik. Sağlıkta öncelikle insana saygılı, sevgi yüklü, merhametli , iyi doktorların hasta için ne büyük güvence olduğuna bir kez daha yürekten inandık. 

Sesimize kulak veren, bizi zamanında duyan, insani özelliklerini kaybetmemiş tüm tıp insanlarını saygıyla, minnetle anıyoruz. Güler yüzlü, gözlerinin içi gülen, merhametli, işine saygılı tıp personeli iyi ki var'lar. 
Adını sayabileceğim değerli doktorlarımız iyi ki yanımızda olarak varlıklarını duyurdular. Ve siz sevgili Aynur Özge Hocam, her zaman gönül listemizde "Unutulmazlar" arasında yeriniz en üst sıralarda olacak.

İnanıyorum ki; sağlık sektöründe görkemli binalardan çok, işine gönül vermiş yürekli insanlara ihtiyaç var.

Makbule ABALI

12 yorum:

  1. Çok geçmiş olsun Makbule'ciğim. Sağlık her şeyin başı. Çok paran mı olsun istersin, sağlığın çok iyi olsun, kemiklerin 30'lu yaşlardaki haline dönsün mü istersin deseler hiç tereddüt etmeden sağlık derim.

    Maalesef iyi doktor hatta iyi hastane bulmak güçleşti. Piyango gibi. Doğrudürüst gerçek diplomalı, iyi doktorlar kaçtı ülkeden, hastaneleri şehir dışına taşıyorlar, benim gibi arabası olmayanlar için çok zor adeta "Hastaneye gelmeyin" demek.

    Özel hastaneler çok pahalı, yanından geçemiyorum. Bir de 'dandik' tabir ettiğim hastaneler var. Çok yakınımda var öyle bir 'dandik' hastane. Özel ama anlaşmalı olduğundan pahalı sayılmaz fakat tahlil yaptırıyorsun tahlili yanlış çıkıyor! GATA'da tahlil yaptırdım başka çıktı! (Ben kendimi biliyorum, et yemediğimden, süt filan da içmediğimden benim b12'im hep düşük çıkar, oradan şüphelenmiştim ve gata'da çok düşük çıktı, onlara kalsa mükemmelmiş!!!!)

    Yine böyle dandik hastanede göz için gittim, verdikleri gözlük eve gidince dalgalı dalgalı görüyorum lanet olsun ve paramı geri alamadım GATA'ya Fetöcüler yerleşmiş diyorlar, migren için giden başı açık kadına "Senin başın açık o yüzden migren" diyen doktor var!!!!(Gazetelere geçti kadın şikayet etmiş oradan biliyorum) Böyle olunca ben doktora gitmeye hastaneye gitmeye korktum. Belki o göz doktoru da başım açık diye bana mahsus kötü gözlük verdi. Zaten gayet soğuk bir tipti. Hani insan bir gülümser, yani bir güvenirsin doktora seni sıcak karşılar (kucaklasın demiyorum, 32 dişini göreyim de demiyorum)yani anlayacak herkes şöyle insana güven veren, daha kapıyı açıp odasına girdiğinde seni iyi, nazik karşılamak sözünü ettiğim. Belki kafam iki kat sarmalı gitseydim iyi bir gözlük yazacaktı bilemiyorum...150 liram yandı iki yıl önce...hala yanıyorum:(

    Yani bir dokundun 1000 ah işittin kusura bakma..
    hala gözlüğümün değişmesi lazım hala korkudan gidemiyorum ve kitap okuyamıyorum....açtırma kutuyu söyletme kötüyü durumdayım:(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eskiler ne güzel demişler Müjde; "Olmaya devlet bir nefes sıhhat gibi." Çalıştığımız yıllarda sağlık hizmetlerinden yararlanma ihtiyacını pek duymadık. Her şey emeklilikte başladı. "iyi" kavramı ne çok şeyi içeriyor. İyileşmek için iyi insanlara ihtiyaç duyuyoruz. Her konuda olduğu gibi güven de ne kadar önemli.Yaşamak direnmek belki de. uzun, anlamlı yorumuna çok teşekkür ederim.
      Sağlıklı, mutlu günler diliyorum.
      Sevgiyle.

      Sil
  2. Geçti geçti diyelim gelmiş geçmiş olsun.

    Evet hem iyi yürekli hem çalışkan hem bilgili doktorlar olsun hem çevremizde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok çabuk geçmiyor sevgili Handan. Ama biz de artık eski sağlığımıza kavuşmak istiyoruz.
      Güzel dileğin , hepimizin dileği.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun.
    Eskiden hangi doktor olsa farketmez derdim,doktor doktordur.Şimdi gideceğim hastanenin doktorlarını inceler oldum.Hangisi güleryüzlü,merhametli görünüyor onlara dahi bakıyorum.Yaş aldıkça tuhaf huylar, gereksiz güvensizlikler olmaya başladı.
    Başımızdan eksik olmasınlar, kutsal mesleklerden bir tanesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Son cümlenize aynen katılıyorum. Ama araştırmak gerekli. Sağlık gerçekten çok önemli bir konu. Güven duymak için sanırım iyi araştırmak gerekli.
      Sağlıkla, huzurla...

      Sil
  4. Değer verdiğim bir dostumun sözüdür, ki o da geçirdiği bir hastalıktan sonra söylemişti, "bu hayatta en çok eşine iyi bakacaksın".

    Zor zamanlarda nasıl da ortaya çıkıyor vefalı eş, vefalı dost değeri.

    Çabucak geçmiş gitmiş olsun ve düne ait olsun tüm dertleriniz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel yazmışsın Murat. Gerçekten zor zamanlarda eşlerin yaşam dayanışması daha belirgin oluyor. Hayat ancak ortak mücadele ile çekilir hale geliyor. Son dileğin içime umut serpti."düne ait olsun tüm dertleriniz."
      Sağlıkla, umut ve mutlulukla.

      Sil
  5. Sevgili Makbule öğretmenim. Sizin ve Ahmet beyin yeri çok ayrı gönlümüzde. Elbette ki her hastamız için elimizden geleni yapıyoruz. Sizler her zaman sağlıkla ve üretkenliğinizle varolun yanıbaşınızda. Kaleminize sağlık...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı güzel duygularla sevgili Aynur Hocam. Bir doktor için hastalarında güven duygularını pekiştirmek, umutları tazelemek ne kadar önemli. Ne çok insana yaşama sevinci aşılıyorsunuz.
      Tüm emekleriniz için sonsuz teşekkürlerimizle.
      İyi ki varsınız...

      Sil
  6. Çokkk geçmiş olsun ,acil şifalar dilerim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncenize çok teşekkür ederim.
      Sağlık, huzur ve mutlulukla.
      Sevgiler.

      Sil