Bu Blogda Ara

29 Kas 2021

KELİME OYUNU 52

 Bloglar arasında Kelime Oyunu devam ediyor. Bu haftanın kelimelerini Deeptone belirledi. 

Bu öyküyü  oluştururken bulunması gereken kelimeler: Kuş tüyü, kuyu, Çatı, ipek, Mermer.


SON UÇUŞ... (ÖYKÜ)

O zamanlar 7-8 yaşlarındaydım. Bahçesinde kuyu olan iki katlı , sarmaşıklı  bir evde otururduk. Kuyunun  suyu içilmezdi, bahçe sulama amaçlı  kullanılırdı. Ama tehlikeli olur düşüncesiyle üstü hep kapalı olurdu.

Mevsim geçişlerinde çatının üzerinden sürüler halinde kuşlar geçerken bütün çocuklar el sallardık. Bahçe çok kalabalık olmazsa bir mola verirler, bahçedeki süs havuzunun kenarındaki mermere konarak su içerlerdi. Onların çırpınarak su içişlerini izlemeye bayılırdım. Birbirlerinin sıralarını hiç almazlardı.

Keşke benim de bir kuşum olsa dediğim çok zaman olmuştur. Babam "Kuşlar özgür olmalı" derdi. "Onlar açık havada yaşamalılar." Ama bir gün zorunlu olarak bir kuşa sahip oldum. Kuşlar sürü halinde havuzdan su içip giderlerken bir tanesi uçamadı, en geride kaldı.  Onu kurtarmak için elimi uzattım. Önce ürktü sonra kaçmadı da.  Annemin ipek fularını istedim. Zaten eskimişti, yumuşacıktı. Kuşu sardım sarmaladım. Canlandı. 

Ama bir gün daha dinlensin istedim. Korumaya aldım. Anneme, babama söz verdim. Sadece bir günlüğüne. Ertesi sabahı zor bekledim. Gözümden yaşlar akarak kucağıma aldım, kucakladım. Ömrü o kadarmış. Oysa adını bile hazırlamıştım. Ondan geriye bir kuş tüyü kaldı. Mavi, ipek gibi bir tüy. Onu oymalı ahşap bir kutunun içinde saklıyorum . Sürüden kaybolduğunu diğer kuşlar anlamışlar mıdır acaba...?

Makbule ABALI

6 yorum:

  1. Yürek burkan kısa bir hikâye olmus:( Diğer kuşlar anlamış mıdır bilmem ama bugünlerde kaybolanlar çabuk unutuluyor..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşları çok severim. Bu öykü de tamamen kurgu. Uzun zamandır kelime oyununa katılmamıştım.
      Belki de kaybolanlardan olmamak lazım.
      Sevgiyle.

      Sil
  2. oyyy valla yaa çok hüzünlü, duygulu, içim ezildi yaa, çok güzel bir kurgu ve yani bu durum gerçek de olabilirdi zaten, böyle bir durum yaşanabilir herhalde hayatta :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tamamen kurgu Deeptone. Kuşları çok severim. Fotoğraflarını çekerim, öyküler yazarım. Hayatın içinde her kayıp hüzünlü elbette.

      Sil
  3. geçen hafta çevirilerim vardı, bir hafta yoktum blogda, o nedenle geçan haftaki kelime oyunu ve ağaç ev yazılarını yeni okuyorum daha. görürdüm zzten öykünüzü de sölemeniz de iyi oldu, şimdi eklerim linkini yazının, listeye. kelime oyunu ve ağaç ev zamanınız olduğunda uygun olduğunuzda hep katılın yani :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu konularda çok emek harcıyorsun. Emeğine sağlık. Bir süre sonra Ağaç Ev Sohbetlerine katılmayı düşünüyorum. Teşekkürler.

      Sil