Bu Blogda Ara

24 Kas 2023

EĞİTMEK-ÖĞRETMEK-ÖĞRENMEK; BİR ÖMÜR BOYU

 


Yaşadığımız her günün bir anlamı, bir başkalığı var hayatımızda. Hayatın hızlı akışı içinde günler bazen değer kaybına uğruyor ya da değişim sürecinde başkalaşıyor. 5 Ekim Dünya Öğretmenler Günü idi.  24 Kasım ülkemize özgü bir gün. Bir zamanlar daha coşkulu kutlanırdı. Yılların ardından coşkunun içine  biraz hüzün de karıştı.  Belki Eğitim- Öğretimde istediğimiz yerde olamayışın yarattığı bir hüzün bu. Ama öğrenmek ve öğretmek günlerle sınırlı değil ki.  Her an, her yeni gün farklı bir şey öğrenmek ve öğretmek için yeni bir fırsat değil mi ? 

Gençlik yıllarımda ilk okuduğum kitaplardan biri Reşat Nuri Güntekin'in Çalıkuşu romanı idi. Kitap hiç bitmesin istemiştim. Bir Anadolu kasabasında idealist bir öğretmen olmak , o yıllarda pek çok genç kızın hayali olmuştur. Sonradan çekilen dizinin senaryosunda romandaki hazzı alamadık. Belki seyircilerin beklentileri de zamanla değişiyor. O yıllarda pek çok kız çocuğun hayalini öğretmen olmak süslerken erkek çocuklar asker olmak isterlerdi. Sonraki yıllarda nasılsa  iki meslek de değer kaybına uğradı. Neyse zaman,  iade-i itibar gücünü kullandı. 

Bir dönem doktorluk ve mühendislik çok istenen meslekler olarak benimsendi. Ancak meslek seçiminde gençlerin yetenek ve yönelimlerine göre  ve tabii uzun zamanda ülke ihtiyaçlarına göre planlı çalışmalar, araştırmalar yapılamadığından  meslek kazandırmada ve uygulamada yetersiz kaldık. Bir dönem işletmeci, ekonomist olmak isteyenlerin sayısı çok arttı. Gençler kısa zamanda çok kazanmak, üst düzey yönetici olmak istiyorlardı. Bu dönem psikolog  ve hukukçu olmak isteyenler çoğalıyor.  Gençler değişen ihtiyaçlara göre uygun kararlar almayı biliyorlar. Gelecek kaygısıyla yurt dışına gitme isteklerinde de artış var. Ara eleman yetiştiren Meslek Yüksekokullarımızı istenen düzeyde daha yeterli hale getiremedik. Ustalık, kalfalık,  çıraklık birbirine karıştı. Belki  de o yüzden doğal afetlerde binalar, köprüler yıkıldı, yollar hasar gördü, doğa isyan etti. 

Eski diplomalar giderek küçüldü, fotoğraflar kaldırıldı, Hızlandırılmış Eğitim yılları da yaşandı. Okullarımızda Rehberlik esasına dayanan denetim sistemi kaldırıldı. Günümüz öğretmenleri vicdanıyla baş başa kendini denetlemek, geliştirmek durumunda. Keşke gerçekçi ve dürüst olarak sağlıklı işleyen bir ödül ve  değerlendirme sistemimiz  yeniden işlerlik kazansa.  Eğitim ve Öğretim Sistemimize uygun olarak Talim Terbiye Kurulları, Eğitim Şuraları, Parasız Yatılı Okullar, Hizmet içi Eğitim daha iyi planlamalarla sürdürülsün, içten dileklerimiz oldu. Yıllarca canla başla Eğitim- Öğretim alanında hizmet vermiş Emekli Öğretmenlerimiz onurlu duruşlarıyla şimdiki hayat koşullarına ayak uydurmaya çalışıyorlar.

Öğretmenlerimiz eğitim- öğretimde neyi, nasıl planlayacaklar,  öğrencilerinde bilgi, duygu, ve davranış tohumlarını  nasıl geliştirecekler, onları "İyi insan- iyi vatandaş" olarak nasıl eğitecekler, kimlerden yardım alacaklar,?  Okul kitapları, programlar, günlük, yıllık planlar, sınav sistemi,  disiplin kurulları, eğitsel çalışmalar, kütüphaneler, kaynak kişiler, kaynak kitaplar , okul kantinleri, öğrenci servisleri, her kademede barınma ve beslenme sorunları, artan özel okul fiyatları, KPSS 'de yeterli puanı alamayan veya kadrosuzluktan atanamayan bu yüzden içinde öğretmenlik aşkıyla çok düşük ücretlerle  çalışan öğretmenlerimiz için de umarız uygun çözümler üretilir. Günümüzde gelişmiş ülkelerin örnek aldığı Köy Enstitüleri yeni bir bakış açısıyla tekrar değerlendirilemez mi ?

Her meslekte işine gönül vermiş, çalışkan, dürüst, güvenilir insanlara , uygulayıcılara ihtiyaç var elbette. Bazı meslek alanlarında kayıplar, yıkımlar, zarar ziyan gün geliyor bir şekilde telafi edilebiliyor. Ancak hayalleri yok edilmiş çocukların, geleceği çalınmış gençlerin, yitirilmiş onur, ve güven duygularının, kişinin içinde yıllarca  kümelenmiş  kin, öfke, intikam çatışmalarının, geri gelmeyecek yılların telafisi çok çok zor. İşleyen beyinleri nasıl fark edemiyor, "Kalan sağlar bizimdir" mantığına sığınıyoruz kimi zaman. Karanlık dehlizlerde kaybolmuş, ruhu zedelenmiş ya da şiddet görerek okumaktan soğutulmuş çocukların  istatistiklerini hiç bilmiyoruz. Onlar için "Sağaltım kliniklerimiz " de yok. 

Mesleğini hakkıyla sürdürmek isteyen her kademedeki  idealist öğretmenlerin işleri gerçekten çok zor. Bazen bu çabalara yanlış anlaşılma, yanlış değerlendirilme kaygıları da eşlik ediyor. Kendilerini yalnız ve çaresiz hissedebiliyorlar.  İnsan olarak, birey olarak, sade vatandaş olarak kendimizi sorgulamamız gereken ne çok konu var. Okullarda veliler, anne babalar, deneyimli öğretmenler, yöneticiler olarak kaç öğretmene yardımcı olabildik, çalışmalarına katkıda bulunarak, destek olarak yüreklendirdik, takdir ve teşekkür duygularımızı ilettik?  Acaba kaç çocuk böylece kıl payı kurtuldu, kaç çocuk hayat boyu iyiliklere yöneldi, , değişmek, kendini yenilemek istedi?

 Adını bilmediğimiz, çalışmalarından haberdar olamadığımız, yararlı işlerle uğraşan, emek harcayan, övgüye  lâyık öyle güzel insanlar da var ki. Varlıklarından haberdar olabilsek, maddi ödül değil , (Zaten kabul de etmezler. ) takdir ve teşekkürlerimizi sunabilsek. Sevgiyle, saygıyla andığımız o kişilere İzmir Urla'da bir ad daha eklendi bu yıl: Tolga Oranüs Çocuğu Doğa'nın okulunda sadece bir sınıfa değil, diğer sınıflara da eğitsel çalışmalarda  el becerisiyle maketler yapıyor, anlatıyor, eğitiyor, öğretiyor. Sadece kendisi de değil, gerektiğinde eşi Nur Oranüs  ve yetenekli dostlarıyla birlikte birlikte sınıf öğretmenlerine gönüllü yardımcılar olarak katkıda bulunuyorlar. Bu yılın Öğretmenler Günü'nde onlar gibi insanların da varlığından haberdar olalım istedim. Tanımadığımız, görmediğimiz, haberlerde, sosyal medyada belki hiç yer almamış, kendi dünyalarında kalıcı çalışmalar yapan güzel insanlar... 

Onlar gibi belki daha niceleri: Bazen bir dağ köyünde, kırsal kesimde küçük bir kasabada,  bir uzak kentte, adı sanı duyulmamış bir okulda geleceğin gençlerine yatırım yapanlar; Bazen bir sınıf inşa ederek bazen okulun badanasını yaparak, çatısını onararak, imkânları ölçüsünde okul kitaplığı oluşturarak, bazen tiyatro yoluyla bir sanatsal etkinliğe yardımcı olarak bir basket potası ya da futbol topu hediye ederek bir mandolin veya bir enstrüman armağan ederek... Biz gerektiğinde harika çözümler üreten , paylaşan, yardımlaşan bir toplumun insanlarıyız. Yeter ki  dürüstçe  iyi işler , yararlı çalışmalar yapıldığına inanalım, güvenelim. İyi ki olumsuzluklar karşısında pes etmiyoruz, iyi ki halâ umut tohumları ekmeye devam eden vefalı insanlarımız var. Bir aferin bile beklemeden, takdir, teşekkür belgesi almadan, gösterişsiz, abartısız kimlikleri ile geleceğe belli belirsiz izler bırakan alçak gönüllü insanlarımız...

Bazen her kademede çeşitli Eğitim Kurumlarında farklı branşlarda gerçek bir ÖĞRETMEN olarak, bazen farklı mesleklerde bile  olsa  yaşamı boyunca bir ÖĞRETEN olarak emek harcayan, zaman ayıran,  tüm enerjisini ve gücünü ışığını yayan, yansıtan, örnek olan, sevgi, saygı, dürüstlük, güven , insanlık  aşılayan tüm güzel insanlar : Bir gün sizler için de şiirler, öyküler yazılacak,  şarkılar, türküler söylenip belki dilden dile  anlatılar oluşturulacak. Yolunuz aydınlık, emekleriniz kalıcı olsun. İyi ki varsınız. Değeriniz her zaman bilinmese de gün gelecek , yeşerttiğiniz umutlar, ektiğiniz  tohumlar başak verecek. İşte asıl o zaman bu güzel ülke,  bayramları Bayram gibi kutlayacak, kardeş kardeşe insanca kucaklaşacak. 

Makbule ABALI -Eğitimci

24 Kasım 2023  İzmir- Urla



                 Tolga ORANÜS- Urla-Güzelbahçe Hakkı Oğuz Tabaoğlu İlkokulunda bir öğrenci velisi

                        
                   Bir Sınıf Öğretmeninin güzel bir jesti: Çocukların imzasıyla bir teşekkür belgesi.



Çok ünlü bir şarkının yeni görsellerle harika bir düzenlemesi. Ünlü sanatçılar da bana çocukları, gençleri düşündürdü. Emeği geçenlerin  sesine, eline, yüreğine sağlık.






44 yorum:

  1. Muhteşem bir yazı yine Makbule hocam. Düşüncelerine aynen katılıyorum.
    Öğretmenlik kutsal onur verici bir meslektir
    bilene.
    Kendini eğitime adayana.
    Öğrencilerini sevgiyle kucaklayıp, onlara öz güven aşılayıp , iyi birer birey olmaları için çabalayana.
    Demokratik değerler ancak aydın, idealist öğretmenlerin süzgecinden geçip de membasından pınar misali öğrencilerine akar.
    Bir dağ köyü ıssızlığın da,
    Bir şehir keşmekeşinde.
    İster istemez, umutlar kırılırken, hayaller sukuta uğrarken,
    Kimi kez kendine yetmezken,
    Öğretmeni ayakta tutan masum çocukların içli tebessümleri, derin bakışları değil midir yorgunluğunu unutturan.
    Kendi içinde türlü nedenlerle kayıp gitme noktasına gelen bir öğrenciye yerine göre ana, baba olmak, onu en iyi şekilde yetiştirip başarıya ulaşması için rehberlik etmek , kazanımlarıyla gurur duymak, bir öğretmen için ne mutluluk verici bir duygudur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazılarımız yorumlarla bütünleşiyor, daha anlamlı, daha kalıcı hale geliyor Hüseyin Hocam. Emeğinize, katkınıza çok teşekkür ederim.

      Özellikle ilköğretimde çocuklar öğretmenlerini severek benimsemişlerse onu örnek alarak yollarını çiziyorlar. İnsan inandığı güvendiği kişilerle doğrulara daha kısa zamanda ve daha çabuk ulaşıyor. Var olan potansiyellerini değerlendiremediğimizde çocuk ve gençlerin çıkmaz sokaklara sapmaları da önlenmiş oluyor.
      Son paragrafta ne güzel özetlemişsiniz. Biliyorum ki o mutluluğu en güzel biçimde yaşayan ve yaşatan bir öğretmensiniz.

      Sil
  2. Merhabalar.
    Anne baba olmak ne kadar zorsa, öğretmen olmak da kolay değildir. Sonuç olarak öğretmenlik zor bir meslektir. 24 Kasım Öğretmenler Gününüzü kutlarım.
    Selam ve saygılarımla.

    ÖĞRETMENİM

    Ne horozlu şekerim
    Ne de paslı çemberim
    Defterim, kalemim
    O benim öğretmenim

    Alfabemde hece hece
    Rüyalarımda her gece
    Her gün bizlere imece
    Sever bizi öğretmence

    Çarpan yüreklerimize
    Kanayan dizlerimize
    Dönmeyen dillerimize
    Sevgi katar sevgimize

    Onun adı öğretmendir
    Her derdimize çaredir
    O kanatlı bir melektir
    Yeri gelir, bir annedir

    Ona, Allah sabır vermiş
    Gönlüne merhamet vermiş
    Çocukları sevsin diye
    Kocaman bir yürek vermiş.

    Recep Altun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Her mesleğin kendi içinde zorluklarıyla birlikte güzel yanları olduğunu düşünüyorum. Ama sanırım işini seven, benimseyen insanlar o zorlukları daha kolay aşabiliyorlar.
      Bir öğretmenin hatalı tutum ve davranışları bazen bir hayatı karatabiliyor. Çok haklısınız.
      İçtenlikle söylemek isterim, siz de çevrenize adeta bir öğretmen gibi davranış kazandıran, yardımcı olan, öğreten bir kişiliğe sahipsiniz.
      Güzel, anlamlı şiirinizle katkınıza çok teşekkür ederim.
      Sağlıklı günler dileyerek selamlarımı iletiyorum.

      Sil
  3. Güzel bir müzik eşliğinde harika bir paylaşım. Öğretmenler gününüzü kutluyor en içten sevgi selam saygılarımla esenlikler diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yazıma eklediğim video günlerce önce, bir WhatsApp grup paylaşımında bir arkadaşımızdan gelmişti. Ben de çok sevdim. Yıllar öncesinden güzel bir parça ünlü sanatçıların naif tabloları eşliğinde sanki daha da farklı anlamlar yüklenmiş. Çocuklarla sanatı çağrıştırdı bana.
      Güzel düşüncelerinize, iyi dileklerinize çok teşekkür ederim.

      Sil
    2. Adsız25 Kasım 2023 00:07 Tekrar merhaba:)

      Sil
    3. Her yorumum her zaman içtenlikle yazılmıştır, inanın ; Her paylaşımında yorum yazmak isteyip de yorum köşesi açık olmadığı için yorum yazamadığım değerli bir blog arkadaşıma tekrar merhaba demek ne güzel. Çok teşekkür ederim.
      Yeniden "merhaba" demek umuduyla.

      Sil
    4. Hikayelerdirgeriyekalan adlı bloğunuzda az önce son paylaşımınızı gördüm, okudum. Özenle derlenmiş , harika bir kaynak niteliğinde sunulmuş. Yürekten kutluyorum.

      Sil
    5. Aslında sayfanıza yorum yazamıyorum nedenini bilmiyorum diğer arkadaşların sayfasından girdiğimde "Yorum eklemek için bir kimlik seçin:butonu çıkıyor hikayelerdirgeriyekalan butonundan sonra yorum yazabiliyorum .. "tekrar merhaba yorumum" kimliğim yani hikayelerdirgeriyekalan değil de "adsız" olduğunu görünce hatırlatmak adına yazmıştım.Yine yeniden yorum yazmışsınız nezaketiniz için çok teşekkür ediyorum sevgi selam saygılarımla sağlıklı güzel günler diliyor Öğretmenler gününüzü kutluyorum.

      Sil
    6. Bazen zamanı yönetemediğimi düşünüyorum. Günün koşturmacası içinde yorumunuzu yanıtlamayı geciktirmişim.
      Ben de sizin sayfanıza yorum bırakamıyorum. Oysa çok beğenerek, ortak fikirlerde buluşarak izlediğim bloglardan biri. Bazen İnternet sayfalarında neyi, nasıl yapacağımızı belirten çok güzel sayfalar var. Mutlaka neden yazamadığımızı açıklayabilecek arkadaşlar vardır. Bazen sormak, rahatsız etmek gibi gelir bana.
      Blogda Tasarım bölümünde Ayarlardan Yorumlar bölümüne girdiğimizde çok net açıklamalar var. Tekrar denemekte yarar var galiba. Başarmanın hazzına birlikte ulaşalım.
      Sevgiler.

      Sil
  4. Mesele sevmek değil , mesele GÜZEL SEVEBİLMEK..
    Kırmadan , dökmeden , incitmeden, yormadan ve acıtmadan sevebilmek....
    Bir kapıdan girdim yıllar önce. Ardında kimin olduğunu ya da nasıl biriyle karşılaşacağımı bilmeden.
    Tuttu elimden , tuttum elinden...
    Hayatımdaki varlığıyla ' İYİKİM ' diyebildiğim, mis kokulu öğretmenim...
    Sevginin, iyiliğin, güzel bakabilmenin, bir kalbe dokunmanın , merhametin, şefkatin nasıl güzel mucizeler olduğunu bana yaşatarak öğreten güzeller güzeli öğretmenim....
    Her şey için , varlığınız için teşekkür ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllar geçtikçe çok daha iyi anlayacaksın sevgili Çağrı: Bir öğretmen için en güzel hediye bu tür geri bildirimler. Pek çok meslekte, uğraşta kullandığın ürünün nasıl işlediğini test ediyorsun. Ama öğretmenlik yaparken malzemen insan. Ondaki gelişmeleri, değişimleri gözlüyorsun. Bir anlamda öğretmen kendini test ediyor.
      Ünlü Eğitimci Pestalozzi ne güzel demiş:" Öğrencilerine öğrenme hevesi aşılayamayan bir öğretmen soğuk demiri dövüyor gibidir. "
      Öğrenci "alıcı" olursa eğitim- öğretimde istenen sonuçlara daha kolay ulaşılıyor.
      Güzel düşüncelerine çok teşekkür ederim.

      Sil
  5. Öğretmenim çok sevdiğim bir öğretmenler günü şarkısı var , sözleri o kadar anlamlı ve güzel ki .... Dinlediğim zamanlarda beni en çok etkileyen , ' iyi ki öğretmenim ' düşüncesini dibine kadar hissettiren bir şarkı bu , izninizle sözlerini burda paylaşıp size hediye etmek istiyorum :

    Bilginin ışığında yükselecek bu vatan,
    Benim adım öğretmen bana emanet vatan,
    İsterse bir şehirde ya da bir dağ köyünde,
    Benim adım öğretmen gezerim belde belde,

    Kolum kanadım lafım bilgi,
    Bende bitmez coşar sevgi,
    Başöğretmen izinde,
    Yılmaz yürür bu Türk genci ,

    Kolum kanadım lafım bilgi,
    Bende bitmez coşar sevgi,
    Memleket sevdasıyla,
    benim adım öğretmen
    Yılmaz yürür bu Türk genci ,

    Pusu kursalar bile beni vursalar yine,
    Benim adım öğretmen her demdeyim her yerde,
    Benim evim bu vatan çocuklar geleceğim,
    Son nefesimde bile öğretmen öleceğim,

    Kolum kanadım lafım bilgi,
    Bende bitmez coşar sevgi,
    Başöğretmen izinde,
    Yılmaz yürür bu Türk genci,

    Kolum kanadım lafım bilgi,
    Bende bitmez coşar sevgi,
    Memleket sevdasıyla,
    Yılmaz yürür bu Türk genci

    YanıtlaSil
  6. Daha önce duymamıştım. Yazarı kim acaba?
    Katkına, anlamlı hediyene çok teşekkür ederim.
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öğretmenim , bir an dalgınlıkla yani sizinle paylaşmanın heyecanı ile yazmayı , belirtmeyi unutmuşum.
      Sözlerini paylaştığım şarkının adı : Benim adım öğretmen.
      Söz ve müzik : Aysel Cihan Karaman
      YouTube da şarkının adını yazdığımız zaman , kendisinin yorumu ile güzel bir klip karşımıza çıkıyor.

      Sil
    2. Senin önerinle dinledim Çağrı. Gerçekten çok güzel bir ekip çalışması. Ad belirtmek , emeğe saygı açısından çok daha hakça tabii. Tekrar teşekkürler.

      Sil
  7. 80'li yılların başında Mersin Kız Meslek Lisesi'nde birlikte görev yaptığımız daha sonra Mersin Alzheimer Derneği'nde gönüllü "Hasta Yakınları" olarak yardımlaştığımız çok değerli Arkadaşım, Dostum Necla Bal'ın WhatsApp grubumuzda paylaştığı ince yorumunu onayıyla aşağıya alıyorum. (Hayatın içinden anılar ve izler kaybolmasın.)
    🙏🌷🙏Çok değerli öğretmenim; iyi akşamlar.
    Grupta paylaştığınız bugünle ilgili, blogunuzda yer alan muhteşem yazı için kutluyorum…
    geçmiş eğitim sistemine özlem ile, bugünün ihtiyaçları üzerine çok önemli ve yerinde tesbitler ve vurgulamalar.
    Yine de topluma umut veren Nur- Tolga Oranüs’lerin varlığı… günümüzün içimizi acıtan koşullarında bile bizlerin de umutlarımızı yeniden yeşertiyor. Her zaman yazılarınıza eşlik eden; objektifinizden yansıyan kendi elinizle yetiştirdiğiniz çiçeklerin eşsiz güzellikleri… böyle özel bir günde bu yazınız ilaç gibi geldi…
    özlemişim…
    🙏🥰🙏Sevgi ve saygıyla

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Necla Öğretmenim, uzaklardaki gönül dostlarımızdan bir ses duymak, anıları tazelemek, Harika bir yorumla duyguları kalıcı kılmak nasıl iyi geliyor insana. Günümüzü daha verimli, daha anlamlı hale getiriyor. Mersin yıllarımızı ve sizleri, çok değerli arkadaşlarımızı, el birliği, güç birliği, sevgi, vefa, özveriyle pekiştirilmiş dayanışma günlerimizi özlemle anıyor, arıyorum. Sağlıkla, umutla, güvenle güzel yarınlara. İyi ki varsınız.
      Dernek çalışmalarında engin bilgisi, Tıp Doktoru kimliğiyle
      birlikte eğitici, yönlendirici, bilgilendirici özellikleriyle harika çalışmalara imza atan Mersin Alzheimer Derneği Başkanı Sn. Prof. Dr. Aynur ÖZGE Hocamız ve O'nun önderliğinde özveriyle, heyecanla, emekle, gönülden çalışan tüm ekip arkadaşlarımıza İzmir-Urla'dan selam ve sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
    2. Güzel anılar, değerli dostlar kolay kolay unutulmuyorlar. Aklınız, gönlünüz bir yerlerde kalıyor elbette. Zaman izleri, izlenimleri silmiyor , pekiştiriyor. Kalıcı şehir adları, değerli insan adları yerlerini hep koruyorlar.
      Gönlümüz geniş ama yerimiz istediğimiz genişlikte olmasa da ben bu sayfada : Mersin Üniversitesi - Tıp Fakültesi Nöroloji Bölümü Öğretim Üyesi, Mersin Alzheimer Derneği Başkanı Prof. Dr. Aynur Özge Hocamızın da Onur Konuğu olarak yer almasını içtenlikle istedim.
      Aşağıdaki yorumlar tamamen doğal olarak yazılmış, onay alınarak yayınlanmıştır:

      makbule abalı
      24 Kas 2023 21:56 (2 gün önce)
      Alıcı: Aynur

      Yaşamı boyunca sanırım hep "eğitme- öğretme "çabası içinde olmuş çok değerli bir Dost'a yürekten selâm ve sevgilerimi iletmek istedim. Aslında her gün sizler için.
      Uzaklardan her toplantınızı biraz imrenerek, biraz duygulanarak ama çokça "Keşke orada olabilseydim." diyerek izliyorum.
      Cengiz Bey 'e de selamlarımızı iletir misiniz lütfen.
      İyi ki varsınız.

      Prof.Dr.Aynur ÖZGE
      24 Kas 2023 23:12 (2 gün önce)
      Alıcı: ben

      Canım öğretmenim
      Sizi her zaman keyifle ve özlemle takip ediyoruz ve çokça anıyoruz.
      Bugün kampta kulaklarınızı çınlattık.
      Öğretmenler gününüz kutlu olsun
      Sağlıkla kalın
      Öpüyoruz ellerinizden
      Aynur

      makbule abalı
      25 Kas 2023 15:05 (22 saat önce)
      Alıcı: Prof.Dr.Aynur

      UNUTAMADIKLARIMIZ listemizde adınız her zaman üst sıralarda.
      Bizim için sadece bir tıp doktoru değil, sorularımıza her zaman yanıt bulduğumuz bir Eğitimci, bir Öğretmendiniz.
      Sevgiyle, saygıyla, özlemle anıyor, arıyoruz.



      Sil
  8. ne güzel örnek oluyorsunuz sizden sonraki öğretmenlere :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler bu ince düşüncen için sevgili Derin. Keşke sağlığımız, zamanımız ve gücümüz elverdiğince daha fazlasını yapabilsek.
      Sevgiyle.

      Sil
  9. son yazımda ot yemeği var belki yapıyorsunuzdur siz de :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman zaman yemek tarifleri vermen hoş oluyor. Son paylaşımını okumuş ama yorum yapamamıştım. Tekrar uğrarım. Farklı lezzetler sunmayı ben de seviyorum. Sofra hazırlamak, mutfakta zaman değerlendirmek terapi gibi gelir bana. Rezene değişik bir tat ama pek çok ot yemeği gibi sağlık dostu.

      Sil
  10. Öğretmenler gününüz kutlu olsun Makbule Öğretmenim. :)

    Bir harf öğretmenin çok büyük çaba gerektirdiğini öğretmen olduğumda anladım. Bu yüzden özellikle ilkokul öğretmenime ve evde her zaman beni destekleyen ebeveynlerime minnettarım.

    Eğitim konusunda ve öğretmenlikle ilgili yazdıklarınız o kadar doğru ki. Eksiklikler ne yazık ki kapanmayan bir yara gibi… Ücretli öğretmenlik, açık öğretim ile öğretmen olma fırsatı, KPSS sonrası mülakat… Kısacası saymakla bitmeyen eksiklikler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Daha güzel günlerde, kafamız ve gönlümüz daha rahat olarak kutlayacağımız günlerin özlemiyle ben de öğretmen olma seçiminizi gönülden kutluyorum sevgili meslektaşım.

      Gerçekten lâyıkıyla yapılırsa zor ve emekli bir meslek. Ama başlangıçla sonuç arasındaki farkı görmek öyle güzel ki.
      Yaralar kapatılmazsa zamanla organizma çok daha zor durumlarla karşılaşabiliyor. Umutla, bezginliğe kapılmadan çalışmak gerek. Bizi ancak Eğitim kurtaracak.
      Sevgiyle.

      Sil
  11. Geçmiş öğretmenler gününüz kutlu olsun..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de kutluyorum. Ancak inanıyorum ki; genç, orta yaşlı, yaş almış, emekli ya da öğretmen adayı tüm öğretmenler huzur içinde, istekle göreve hazır olduklarında günler de daha güzel , daha coşkulu kutlanacak.

      Sil
  12. Varlığınız çok önemli, gününüz bir ömür boyu kutlu olsun. Saygılar sunuyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok sık olmasa da bazen yorumlar ve yanıtlar yer değiştirebiliyor. Leylak Dalı blog arkadaşımızın hemen bir altında size yazdığım yanıt yer alıyordu. Not düşeceğim. Tekrar teşekkürlerimle. (Ekmekçi Kız Blog arkadaşımızın yanıtı.)

      Sil
  13. Sevgili Makbule Hanım, bu aralar tansiyon sıkıntım var, konsantre olamıyorum. Gecikmeli de olsa Öğretmenler Günü'nüz kutlu olsun. Daha huzurlu günlerde neşeyle kutlamak dileğiyle sevgiler yolluyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlık tabii ki her şeyden önemli. Her şeye rağmen geri bildirim düşüncenize ve inceliğinize çok teşekkür ederim sevgili Leylak Dalı.
      Soğuklar bitip baharın gelişi ve leylakların açmasıyla her şey daha da güzelleşecek. Ben de aynı içten deyişle kutlayarak gönülden sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  14. "Birimiz hepimiz, hepimiz birimiz için." mantığıyla hareket edebilsek ne güzel olurdu. Belki de ünlü şairimizin dizelerindeki gibi: "Yaşamak bir ağaç gibi tek ve hür / Ve bir orman gibi kardeşçesine .
    Desteğiniz, motivasyonunuz öyle güzel dile getirilmiş ki.
    İçten sevgiyle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EkmekçiKız blog arkadaşımıza içten teşekkürlerimle. (Yorum yanıtları yer değiştirmiş.)

      Sil
  15. Sayenizde Tolga beyi tanıdık, kutluyorum kendisini.
    Yine elinizden harika bir yazı çıkmış Makbule Hocam. Ahmet Hocam ve sizin Öğretmenler gününüzü kutlarım, nice bilgi ve ışık dolu günlere hep birlikte. :)
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki varlıklarıyla bizleri mutlu eden öyle güzel insanlar da var çevremizde sevgili Sezer. İyi komşu, iyi dost denince akla gelen özellikte insanlar. ( Sen gibi. )
      Momentos Radyodan sabah Günaydın'ımızı da aldık.
      Çok teşekkürler.
      Ailece selâm ve sevgilerimizi iletiyoruz.

      Sil
  16. Bir güne sığdırılmayacak öğretmenler gününüzü kutluyorum. Bir ömür boyu sürsün diliyorum öğretme ve öğrenme aşkımız...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir yorum. Bir süredir yazılarımın altına "Emekli Öğretmen' sözcüğünü ekliyordum. Bazı arkadaşlarım ve öğrencilerim 'Neden' diye sordular. ve eklediler Siz öğretmekten hiç vazgeçmediniz ki. Çok mutlu oldum tabii.
      Hepimiz için son cümledeki güzel dileğe katılarak ; yağmurlardan sonra çok renkli, pırıl pırıl aydınlık gök kuşakları
      görebilme dileğini de ekleyerek...
      Umutla, sevgiyle.

      Sil
  17. Geçmiş öğretmenler gününüz kutlu olsun Makbule Hanım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim Recep Bey. Daha nice yıllara eğiten, öğreten, öğrenen ve faydalı, güzel çalışmalar yürütenlerin işbirliği ile.

      Sil
  18. Bugün karanlık ülkemizi tamamıyla esir almamışsa, eski öğretmenlerin emeği büyük. İyi ki varsınız:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sair ne güzel demiş: "Her gecenin bir sabahı vardır." Bir başka ünlü şair de şöyle diyor:" Sen yanmasan, ben yanmasam, O yanmasa / Nasıl çıkar karanlıklar aydınlığa. "
      Her nesil bir öncekinden daha ilerde olmak zorunda. Sizler de iyi ki varsınız.
      Sevgiyle.

      Sil
  19. Geç te olsa sizin ve tüm öğretmenlerimizin geçmiş ÖĞRETMENLER GÜNÜ kutlu olsun.Sevgiler...Selamlar..SEVGİ ÜGE

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç geç olur mu ? Hatırlanmak ne güzeldir değerli İnstagram arkadaşım. Oralarda olmasam da güzel dostları her zaman sevgiyle anıyorum.

      Sil