Bu Blogda Ara

3 Tem 2022

BİR YAZ GÜNÜ


Deniz kıyısında yürüyordu

Küçük bir kız çocuğu,

Bir başına, tek başına, yalnız,

Kısa adımlarla belli belirsiz.

Uzun ince telli saçları,

Yeşil ela gözleriyle,

Çiçekli basma elbisesi,

Elinde hasır sepeti...

Sepet mevsim meyveleriyle dopdolu,

Dut, erik, badem, çilek.

Yazın ortasında Temmuz gibi,

Bereketli bol çeşitli

Ve yanında kocaman bir köpek,

Nereden gelir, nereye giderler bilinmez.

Bir yaz yağmurunun ardından çıkıvermiş gibi

Saçları hafif ıslak,

Yüzünde yağmur damlacıkları,

Güzel kokulu çiçeklerle birlikte

Kendisiyle dost, doğayla arkadaş,

Küçük adımlarla yürüyor

Yavru bir ceylan gibi...

Makbule ABALI  

10 yorum:

  1. Uzun ince telli saçları
    Tatlı bir rüzgârla oynaşıyor
    Bir esinti aradım mısralarınızda. Yağmurdan sonrasının verdiği bir esinti. İzmir yanıyor, yaprak kımıldamıyor. Şu anda en aradığım şey:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiirlerimi, yazılarımı o an içimden geldiği gibi yazıyorum. Uzun zamandır ülkenin her yeri doğal ya da yapay öylesine sıcak ki. Çocuk saflığında buldum güzellikleri. Geçmişteki yürek yangınlarını , Madımakları andığımız bugünlerde bir başka açıdan düşünmeyi denedim.
      Biz de artık İzmir'in bir ilçesindeyiz, yer değiştirdik. Mersin kadar sıcak değil.
      Sağlıkla, mutlulukla.

      Sil
    2. Aaa İzmirli olmuşsunuz artık, ne güzel:)

      Sil
    3. Hoş geldiniz o zaman:)

      Sil
    4. Yıllardır yaşadığınız bir yerden ayrılmak zor ama yeni yerler, yeni dostlarla tanışmak da insan yaşamında yeni ufuklar açıyor.
      Google iki yorumu birlikte almış. Ben de birlikte yanıtlıyorum.
      Memleketimizin her yöresi bir başka güzel. Tabii insanlarımız da.
      Uzak, yakın tüm dostlara yürekten selam, sevgiler.

      Sil
  2. Ne kadar sıcacık bir şiir.Emeklerinize sağlık :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ve ne güzel , içtenlikle yazılmış bir yorum.
      Sevgiyle- dostça...

      Sil
  3. Ben de tüm içtenliğimle duygularımı aktarıyorum. Öyle hissetmenize sevindim.
    Sağlıkla, mutlulukla.

    YanıtlaSil
  4. torunlarını andırıyor de miii :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Deeptone tüm şakacılığıyla soruyor. Yanıtım; Bütün çocuklar birbirine çok benziyor. Hepsinde birbirinden izler buluyorum.Ve hepsini çok çok seviyorum.

      Sil