Bu Blogda Ara

9 Oca 2023

CEMAL SÜREYA' YI ANMAK...


 Öyle uzaktan seviyorum seni

Kırmadan

Dökmeden

Parçalamadan

Üzmeden

Ağlatmadan

Uzaktan seviyorum seni 

Öyle uzaktan seviyorum seni;

Sana söylemek istediğim her kelimeyi

Dilimde parçalayarak seviyorum

Damla damla dökülürken kelimelerim

Masum beyaz bir kağıtta seviyorum.

Cemal SÜREYA


SÖZLERİ:

* Bir çiçek duruyordu, orda bir yerde, bir yanlışı düzeltircesine açmış.


*Sen; aklım ve kalbim arasında kalan, en güzel çaresizliğimsin.


*Kim demiş aşk uğruna ölmek zor?

Uğruna ölünecek aşk bulmak zor.


*Boğazıma takıldı sevdan . 3 kere sırtıma vur helal de.

Alışık değilim harama ondan olacak herhalde.


* Her gece onu düşünmekten saatim ilerlemez oldu. 

Kim sorsa saat kaç diye, cevabım hep aynı; Ona doğru.


* Özlemek, ölmekten sadece iki harf fazla be çocuk.


Cemal SÜREYA

D: 1931  Ö: 9 Ocak 1990

                            






15 yorum:

  1. Cemal Süreya'nın şiirlerini okumayı severim. Ben de rahmetle anıyorum kendisini. Paylaşım için teşekkür ediyorum Makbule Hanım. Güllü fotoğraf da şiire yakışmış.
    Beyninize, yüreğinize sağlık olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok üretken bir şair. Çoğunlukla sevda şiirleri yazmış. Duygularını ne kadar sade bir dille anlatmış. Begonvil ve gül bizim Urla'daki evimizin küçük bahçesinden. Cemal Süreya'ya gül yakışır diye düşündüm.
      Çok teşekkür ederim.
      Sevgiyle.

      Sil
  2. Merhabalar.
    İkinci Yeni şiir akımının usta kalemi Türk şair, yazar ve çevirmeni "Cemal Süreya'yı Anmak" paylaşımınızı rahmetlinin bir şiiri ve güzel sözleri ile okudum. Usta kalemi kaybedeli tam 33 yıl olmuş, Allah rahmet eylesin. Kendisini saygıyla, sevgiyle ve minnetle anıyorum. Ruhu şad mekanı cennet olsun. Nur içinde yatsın.
    NOT: Gerçek adının Cemalettin SEBER olduğu kayıtlarda geçiyor.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman nasıl akıp geçiyor değil mi? Şiirleri her yaşta insan tarafından çok sevilerek okunuyor.
      Paylaşıma katkınıza çok teşekkür ederim. Doğru, gerçek adı Cemalettin Seber 'miş. Önce Süreyya olan soy adındaki ikinci Y'yi de bir iddiayı kaybedince sildirdiği söyleniyor.
      Ünlü şairimizi ölüm yıl dönümünde saygıyla, rahmetle anıyorum.
      Sağlıklı, huzurlu günlere.
      Selam ve saygılarımla.

      Sil
  3. şiirleri ne kadar güzel değil mi :) kıskanıyorum böyle güzel şiirleri

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sade, yalın bir dille yazılan şiirleri çok seviyorum; Nazım Hikmet, Behçet Necatigil, Cahit Sıtkı Tarancı, Orhan Veli, Cemal Süreya şiirleri gibi...
      İçinizden geldiği gibi duygularınızı aktarmayı, şiir yazmayı denemeyi neden düşünmüyorsunuz? Çıraklıktan ustalığa uzanan uzun ince bir yol...
      Sevgiyle.

      Sil
  4. Hem Cemal Süreya’yı hem de güzel şiirlerini hatırlamak iyi hissettirdi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevindim. Aynı duyguuyu ben de yaşarım. Yıllardır şiir yazdığım ya da okuduğum zamanlar terapi gibi gelir.

      Sil
  5. Yanıtlar
    1. Yeni şiir akımının öncülerinden. İncelikler şairi adeta. Ben de şiirlerini çok severek okurum.
      Mutlu, güzel günlere.

      Sil
  6. hıhım evet ne güzel :) ankarada darphanede çalışıyormuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı zamanda yazar ve çevirmen. Para basılan bir bölümde çalıştığını ilk kez duydum ve şaşırdım. Romantizmle pek bağdaşmadığını düşündüm.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  7. harikasınız hala blog yazan birilerinin olduğunu görmek beni mutlu ediyor
    ben de pek yorum yapamıyorum ve göremiyorum yazıları
    iyi ki geldiniz ve yazıma yorum bıraktınız
    bu sayede güzel sayfanıza tekrar geldim
    sevgiler iyi yıllar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blog benim için diğer sosyal medya alanlarından daha farklı. Yıllardır zaman zaman mola versem de, duraklamalar yaşasam da blogda yazmayı çok seviyorum.
      Yeniden karşılaşmak güzeldi gerçekten. Ben de mutlu oldum. Çok teşekkür ederim.
      Sevgiyle.

      Sil
  8. Ülkemizde kadına şiddet ve cinayet olaylarının böylesine çoğaldığı günümüzde romantik şairler, yazarlar nasıl ilgimizi çekiyor, sevgi dolu dizeleriyle mutlu oluyoruz.
    Bu inceliği ve nezaketiyle çok sevilmiş Cemal Süreya.
    Sevgi hiç tükenmesin dünyamızda.

    YanıtlaSil