Bu Blogda Ara

28 Haz 2023

BAYRAM GİBİ

 


Hayat bir bayram yeriydi çocuklar için;

Davullu, zurnalı, halaylı bir şenlik

Renkli balonlar,  pamuk şekerler

Poligonlar, çekilişler, hediyeler

Çok sesli, renkli, eğlenceli bir bayram yeri...

Yetişkinler için bir  lunapark gibiydi hayat;

İçinde her çeşit dönme dolaplar,

Çarpışan kural tanımaz arabalar

Olduğundan başka gösteren aynalar,

İnsanı kılıktan kılığa sokan aynalar

Hızlı trenler, korku tünelleri, uçurumlar,

Kaydıraklar, yükselip alçalan balerinler

Bayram bitti, şenlik bitti

Her yer gene sessizliğe büründü.


Makbule ABALI 

28 Haziran 2023 Urla


Bayram tadında, bayram coşkusunda BAYRAM gibi bayramlara özlemle... 

12 yorum:

  1. Hayatı hep bir bayram çoşkusuyla yaşayalım inşallah...Ne güzel anlatmışsınız. Hele yetişkinlerin hayatında ne ararsan var. Bayram bittiğinde şenlikli bitsin diye ümit ediyorum ki sonu güzel olsun.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayatı bir bayram coşkusuyla ya da bayram hüznüyle yaşamak; ne yazık her zaman elimizde değil. Bazen beklenmedik bir durum veya farklı bir gelişme her şeyi altüst edebiliyor. Hayat sürprizlerle dolu.
      Yorumunuza teşekkür ederim.
      Sevgiyle.

      Sil
  2. Makbule Hocam, şiiriniz de gün batımı fotoğraf da ne harika..
    Size ve tüm sevdiklerinize huzurlu, sağlıklı günler diliyorum. İyi bayramlar :))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şiir biraz da son günlerdeki toplumsal yansımalarının ruhumuzda bıraktığı izlerden geriye kalanlar sevgili Sezer.

      Paylaşımlardaki fotoğraflar hep cep telefonumla çektiklerim. Mersin Mezitli'de gün doğumları ve gün batımları çok güzel olurdu. Bu bayram sabahında Mersin ile Urla Zeytinalanı güneşleri buluştu.
      Yürekten güzel dileklerle, sevgiyle.

      Sil
  3. Merhabalar.
    Bırakın her günü bayram gibi yaşamayı, bayram günlerimizi bari bayram gibi yaşayabilsek, ona bile razıyız. Çok güzel bir bayram şiiriydi. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Artık İzmir Urla'da oturuyorsunuz. Bu paylaşımınızda yer verdiğiniz gibi, her yazınızda güzel bir Urla görseli görmek isteriz. Emeğinize sağlık. İyi bayramlar dilerim.
    Sağlıcakla ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Güzel dileklerinize çok teşekkür ederim. Urla'dan daha çok söz etmeyi ben de çok istiyorum. Bazı yazılarım da güncelliğini kaybetmesin istiyorum.
      Sağlıklı günler dileyerek bayramınızı kutluyorum.

      Sil
  4. Ne güzel yazmışsınız Makbule Hanım. Dönüp dönüp tekrar okudum her satırı. Mutlu bayramlar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim. İçimden geldiği gibi, amatörce yazıyorum. Yazmakla mutlu da oluyorum.
      Bayram gibi günler yaşamak dileği ile.

      Sil
  5. Şiiriniz biz kuşağı için ne kadar anlamlı, iyi ki yaşamışız dedirtiyor; üstelik -hayalini bile kuramayacak- yeni kuşaklar için de pek kıskandırıcı.:)

    İyi bayramlar...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel , anlamlı düşünceniz için teşekkür ederim. İnsanların , anıların, güzel duyguların değerinin bilindiği dönemlere tanıklık etmek farklılık yaratıyor gerçekten. Keşke tüm değerlerimizi, güzelliklerimizi koruyabilsek.
      Yorumunuz geç ulaştı, o yüzden yanıtım gecikti.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  6. "Bayram bitti, şenlik bitti" ne doğru demişsiniz. Geçmiş bayramınızı kutlarım.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yarınlar daha güzel, daha coşkulu bayramlara tanık olsun.
      Esenlikler dilerim. Teşekkürler.

      Sil