Bu Blogda Ara

3 Haz 2023

ÖLÜMÜNDEN 60 YIL SONRA- ŞİİRLERİYLE NAZIM HİKMET

 


* * * 

İnsanların türküleri kendilerinden güzel,

kendilerinden umutlu,

kendilerinden kederli

daha uzun ömürlü kendilerinden.

Sevdim insanlardan çok türkülerini.

İnsansız yaşayabildim,

türküsüz hiçbir zaman.

Hiçbir zaman beni aldatmadı türküler de.

Türküleri anladım hangi dilde söylenirse söylensin.

Bu dünyada yiyip içtiklerimin,

gezip tozduklarımın, 

görüp işittiklerimin,

dokunduklarımın, anladıklarımın

hiçbiri, hiçbiri,

beni bahtiyar etmedi türküler kadar... 

Nazım Hikmet RAN


TECRİTTEKİ ADAMIN MEKTUPLARI 3

Bugün pazar.

Bugün beni ilk defa güneşe çıkardılar.

Ve ben ömrümde ilk defa gökyüzünün bu kadar benden uzak

bu kadar mavi 

bu kadar geniş olduğuna

şaşarak

kımıldanmadan durdum.

Sonra saygıyla toprağa oturdum,

dayadım sırtımı duvara.

Bu anda ne düşmek dalgalara,

bu anda ne kavga, ne hürriyet, ne karım.

Toprak, güneş ve ben 

Bahtiyarım... 

Nazım Hikmet RAN


TARANTA BABU' YA BEŞİNCİ MEKTUP' tan 

Yaşamak ne güzel şey...

Anlayarak bir usta kitap gibi

bir sevda şarkısı gibi duyup

bir çocuk gibi şaşarak YAŞAMAK... 

Yaşamak:

birer birer

ve hep beraber 

ipekli bir kumaş dokur gibi...

Hep bir ağızdan

sevinçli bir destan

okur gibi

YAŞAMAK...


Nazım HİKMET RAN 

D:17 Ocak 1902  Ö:3 Haziran 1963







10 yorum:

  1. Büyük şair, nasıl büyük ki şiirleri her daim bizimle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Pek çok ünlü şair, yazar gibi ne yazık ki yaşadığı yıllarda değeri tam anlaşılamamış. Şiirleri dünyada 20!den fazla dile çevrilmiş, Unesco Ödülü almış usta şairimizi saygı ve rahmetle anıyoruz.

      Sil
  2. eveet, bir de davet adlı şiiri çok ünlü :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Memleket sevgisinin çok ağır bastığı bir şiir. "Dörtnala gelip uzak Asya'dan, Akdeniz'e bir kısrak başı gibi uzanan bu memleket bizim..."

      Sil
  3. İnsanlara şiiri sevdiren bir usta, Nazım Hikmet

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle. Her şiiri bir başka güzeldir.

      Sil
  4. şiirlerini ara ara okurum, ışıklar içinde uyusun...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de. Ve her okuyuşta bir başka güzellik bulurum.
      Sevgiyle.

      Sil
  5. Büyük ustayı saygıyla anıyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ülkemizde ve dış ülkelerde ne güzel bir iz bırakmış. Adı saygıyla anılıyor, şiirleri sevgiyle okunuyor.

      Sil