Bu Blogda Ara

22 Ara 2023

EN UZUN GECE -21 Aralık

 




En uzun gecenin sabahında

Bir gün ışığı girdi odama;

Sessizce, usulca, gizlice

Panjurlardan sızarak

Gezindi odanın duvarlarında

Köşeden köşeye

Yansıttı ışığını...

Her yer sessiz, ıssız

Sabahın ilk saatleri

Tüm canlılar uykuda 

O ise  bir başına;

Korkusuz, tasasız, kaygısız...

Bir horoz öttü uzaklardan

Minik bir kuş ses verdi,

Bir yeni dünya ağacının dalından.

Bir düş gibiydi sanki her şey;

Rüya mı gerçek mi bilinmez

Elimi uzattım, atladım bir yıldızın kuyruğuna

Uykumun en tatlı yerinde uyandım;

Dışarda geceden kalma bir sokak lâmbası 

Titrek ışığıyla göz kırptı bir aralıktan. 

Hayalle gerçek hepten birbirine karıştı... 


Makbule ABALI

22 Aralık 2023 Urla







20 yorum:

  1. Uzun gecenin gündüzünü böyle karşılamak paha biçilmez, ne keyifli. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karanlıktan aydınlığa çıkmak her zaman , her durumda mutluluk veriyor insana. Yeni bir günün başlangıcı yeniden doğuş gibi.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  2. Bu sabah gerçekten ayrı bir sessizdi öğretmenim. Normalde gecenin hemen ardındaki o sessizliği çok severim bana huzur ve dinginlik verir ama nedense bugün biraz ürperdim. Yazınızla içim ısındı.
    sevgiyle.....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böyle düşünmene sevindim sevgili Çağrı. Senin güzel yorumun da bende aynı etkiyi yarattı.
      Sevgilerimi iletiyorum.

      Sil
  3. Merhabalar Makbule Öğretmenim.
    Gecenin ve gündüzlerin en uzunları ile birbirlerine müsavi oldukları ve ekinoks olarak adlandırılan bu zaman dilmleri benim de hep ilgi alanımdadır. Ayın gökyüzündeki hareketleri de buna dahildir. Bakın siz bu konu ile çok güzel, anlamlı ve duygu yüklü bir şiir bile kaleme almışsınız. Kaleminize emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.

    Şiirinizde yer verdiğiniz gibi, o yıldızlardan birinin ben de kuyruğuna atlayarak o gizemli ve karanlık uzayın derinliklerinde bilinmeyenlere doğru şöyle gizemli bir yolculuk yapmak isterdim. Rüyada bile olsa razıyım.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey,
      Haklısınız, Astroloji Bilim dalı bu konuları bilimsel olarak da işliyor. O zaman dilimlerinin insan psikolojisine ve davranışlarına katkısı da kabul görüyor.
      Dünyada pek çok yerde o gün geleneksel olarak Narduvan Bayramı olarak da kutlandı, iyi dilekler, özlemler dile getirildi.
      Güzel düşüncelerinize çok teşekkür ederim. İçten dilekler hepimizin motivasyon kaynağı.
      Hayaller, insanı ruhsal yönden de besleyen kaynaklar.
      Yorumunuza çok teşekkür ederim.
      Sağlıkla, huzurla.

      Sil
  4. Rüya mı gerçek mi bilinmez

    Elimi uzattım, atladım bir yıldızın kuyruğuna.....
    Keşke gerçek olsa...
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Karanlık bir gecede bir yaylada veya yüksek bir yerde yıldız kaymalarını hiç izlediniz mi? Öyle güzeldir ki o anı yaşamak ve içinizden bir dilek tutmak.
      Dilekler içten olursa hayaller de gerçek gibi algılanabilir. Gerçekleşmese de hayal kurmak güzeldir.
      Sevgiler...

      Sil
  5. "Dışarda geceden kalma bir sokak lâmbası

    Titrek ışığıyla göz kırptı bir aralıktan."


    Enfes giriş dizelerinin ardından geceyi zenginlikle yaşatıp sabaha ulaşan, muhteşem bir bitiriş... Ben gülümsediğime göre en uzun gecenin paydaşlarının da çok sevinip çok mutlu olduklarından eminim:)


    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gülümsemek, insana özgü, insandan insana dalga dalga yayılan bir eylem. Cömertçe yazılmış bu güzel satırların ardından ben de mutlu olarak gülümsedim. Çok teşekkürler.

      Karanlıktan aydınlığa çıkan yollar hiç tıkanmasın.

      Sil
  6. tatliş bir rüya imiş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayaller, gerçekler, rüyalar birbirinden ilham alır ve birbirini tamamlayabilir de bazen Derin. Tabii ki her yorum kişiseldir.
      Güzel günler diliyorum.

      Sil
  7. Her gecenin bir sabahı vardır, diyen güzel bir şiir. Yüreğinize sağlık, sevgiler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet sevgili Bahar. Karanlıklardan aydınlığa çıkış yolları her zaman vardır.
      Sağlıkla, mutlulukla, umutla...

      Sil
  8. Huzur duyduğum, ne muhteşem dizeler... gecenin karanlığından, aydınlığa uzanan o ışık, hiç bitmesin istedim! Özlemişim dizelerinizi, duygu yüklü iç sesinizi... Yüreğinize, kaleminize sağlık Değerli Makbule Öğretmenim. Sevgiler, Saygılar....

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzun bir aradan sonra (bana mı öyle geldi acaba?) insanın sevdiklerinden , özlediklerinden bir ses duyması nasıl da iyi geliyor. Çok teşekkür ederim.
      Umarım yeni yıl, daha kısa ve emin yollardan aydınlığa ulaştırır hepimizi. Sağlıkla, umutla, güzelliklerle...

      Sil
  9. Hayatımız en uzun geceden en uzun gündüze doğru durmaksızın hareket ediyor. Etrafımızda olanları fark ederek yaşamak, güneşin sıcaklığını, kuşların sesini duyabilmek ne güzel..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki o uzun gecelerin sabahı da var. Hayat her şeye rağmen yaşamaya değer.
      Son günlerde şiddetli bir öksürük ve baş ağrısı beni epey yorgun düşürdü. Bu güzel yoruma cevabım da o yüzden gecikti. Sevgiyle.

      Sil
  10. Hayaller gerçekler iç içe olmuş dizelerinizde. Okuması yine çok keyifliydi. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hayat da öyle değil midir? Bazen acımasız gerçekler can yaksa da hayaller rahatlatır insanı. Güzel yorumunuza çok teşekkürler.
      Bugün 31 Aralık. Eski bir yılın son günü.
      Hayallerin gerçekleşeceği güzel bir yıl diliyorum.

      Sil