Bu Blogda Ara

28 Ara 2023

BİTEN BİR YILIN ARDINDAN YENİ BİR YILI KARŞILARKEN...



 Biten bir yılın ardından yazı yazmakta zorlanır insan. Çok şey yaşanmıştır 365 gün 6 saatte. Pek çok şeyi unutmaya eğilimlidir insanoğlu. Belki bellek de anıları saklarken seçicidir. Kişiye çok acı veren olayları, zihnin dar dehlizlerinde saklar, zamanı gelince hatırlatır. Bazılarımız aldırmaz bir tavırla hayatın hep olumlu yüzünü, neşe saçan, güldüren yanını hatırlamak ister.   Oysa hayat çok yönlüdür, Herkese aynı ölçüde adil davranmasa da iyiliklerle kötülükler zamanı gelince gün ışığında ayıklanır. Gerçek tarihçiler de vicdanlarının sesine kulak verirlerse gün gelir gizli kalmış , unutulmuş her şey  aydınlanır. 

Hepimiz için farklı algılansa da 2023, "sağlıklı, mutlu, iyi yıllar" hanesine çok kalıcı izler bırakmadı. Umutsuz , belirsiz, güvencesiz  yaşamak istemiyor insanoğlu. "Umut biterse her şey biter." sözüne sarılarak günleri, haftaları, ayları sayıyor ve öylece bir yılın sonuna geliyor. Hayat hep bir yeniden uyum çabası değil midir? "Bundan daha kötü günlerimiz olmasın." deyişine de sımsıkı sarılarak sabırla, hoşgörüyle , dirençle ama büyük ölçüde içimizi  acıtan isyanlarla geçti bir  koca yıl.; Doğal afetler, hastalıklar, hayal kırıklıkları,  depremler,  savaşlar,  kayıplar, kazançlar...

Hayatımızda yeni bir yıla yer açarken gene beklentilerimiz var elbette. Çok erişilmez hayaller değil, küçük şeyler hayatımıza ışık versin istiyorum. Her zaman öyle dileklerde bulunduk ama özellikle bu yıl taa gönülden dileyerek; Önce sağlık diyorum . Ve ardından "iyi niyetli, merhametli, güvenilir, vefalı kişiler görelim çevremizde. Sadece güzel ülkemizde değil, tüm dünyada barış, huzur ve sağduyu kazançlı olsun " diye ekliyorum... 

Sosyal Medyanın çok bilinçli bir izleyicisi değilim. Sadece blogda yazıyorum. Arkadaşlarımdan, yakınlarımdan, akraba ve dostlardan geçen yıl  öyle güzel paylaşımlar geldi ki unutulmaz. Emeğiyle, varlığıyla bu seçkin paylaşımlarda emeği geçen herkese sonsuz teşekkürler. 

BEN SADECE SAĞLIKLI, HUZURLU, MUTLU BIR YENİ YIL DİLİYORUM ; Cümlenin içeriğini siz kendinizce hayal edin lütfen.

Makbule ABALI 

28 Aralık 2023. Urla

                              2023' te paylaştıklarımız...


Her alanda sanatçılarımızın ne büyük katkıları var  ülkemize.














28 yorum:

  1. Makbule öğretmenim ben de yeni yılda size huzurlu, sağlıklı günler diliyorum. Söz verdiğim dijital kartpostal bugün mail adresinize yollandı, spama da düşmüş olabilir gelen kutusunda bulamazsanız. Yalnız küçük bir hata yapmışım eklerken, bir başkasının kart arkasını size yollamışım, neyse ki farkettim ama silmek mümkün olmayınca o da eklenmiş oldu, kusuruma bakmayın artık.
    Kucak dolusu sevgiler yolluyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Günaydın sevgili Öğretmenim, güzel iletinize yanıtımı belki öğlen, belki akşama doğru okuyacaksınız. Ben gene de "Günaydın" derken; günlerimiz hep aydınlık , iç açıcı ve umut dolu olsun düşüncemi de yansıtmak istedim böylece. 3 gündür devam eden şiddetli bir öksürük ve baş ağrısının ardından iletiniz ilâç gibi geldi. Spam kutusuna düşmemiş, sabırla beni bekliyormuş.
      Küçücük hatalardan ne güzel doğrulara ulaşıyoruz. Varsın onlar da olsun yaşantımızda. Önemli olan sonuç değil midir? Her şey gönlünüzce, dilediğinizce olsun. Hayatımızdan sevgi ve umut hiç eksilmesin...

      Sil
  2. ne güzel dileklerde bulunmuşsunuz, hepsine içtenlikle katılıyorum :)
    mutlu yıllar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İçimden geçen tüm güzel dilekleri , hepimiz için gönülden diliyorum. Hak edenler dileklerine ulaşırlar elbet.
      Ben de mutlu günler, yıllar dileyerek sevgilerimi iletiyorum sevgili Şule.

      Sil
  3. Hepimizin dileklerinin gerçekleşebileceği bir yıl olsun 2024. Umut hep vardır. Mutlu seneler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yıl sürprizlerle geliyor hayatımıza. Bazen dozu değişse de olumlu, olumsuz türlü çeşitli karışımlar katıyorlar yaşamımıza. Umutlarımız tükenmeden sağlıkla, mutlulukla...

      Sil
  4. Merhabalar Makbule Öğretmenim.
    Ben, ne eskiyecek olan yılın, ne de gelecek olan yeni yılın hakkında hiçbir şey söylemek istemiyorum. Neden diye soracak olursanız? "Kötü komşu göçmeyince belli olmuyor..." Size ve ailenize sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir yeni yıl diliyorum.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey,
      Bilirsiniz, hayatın içinde yaşadığımız olaylar, karşılaştığımız insanlar, bizde izler bırakarak bir algı dizisi oluşturuyor, dünyaya bakışımızı yönlendiriyor. Bu yıl bizim için sağlıksız bir yıl oldu. Her zaman daha kötü günler olmasın diyerek önlemimizi alırız. Ve kötülerle, kötülüklerle karşılaşmayalım dileğinde bulunurum.
      Yaşamadan hiçbir şey hakkında kesin yargılarda bulunamıyoruz elbette.
      Güzel günler, yıllar diliyoruz. Selam saygılar.


      Sil
  5. "Hayatımızda yeni bir yıla yer açarken gene beklentilerimiz var elbette. Çok erişilmez hayaller değil, küçük şeyler hayatımıza ışık versin istiyorum." Bu cümleniz o kadar hoş, kapsayıcı ve derin ki Makbule Öğretmenim, o nedenle fazla söze gerek yok, şimdiden kutlu olsun 2024:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın, hayatım boyunca hep öyle isteklere yer vermişimdir zihnimde, yüreğimde. Büyük şeylerin beklentisi de, bedeli de ağır oluyor.
      Anlamlı yorumunuza teşekkür ederim sevgili buraneros.
      2024 giden yılı aratmasın , içten dileğim... (Biraz kapsamlı bir dilek mi oldu? )

      Sil
  6. Ne kadar güzel yazmışsınız: "küçük şeyler hayatımıza ışık versin istiyorum" <3 Umarım tam da böyle olur ve umutlarımızı yeniden bulduğumuz bir yıl olur 2024! Mutlu yıllar dilerim <3

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Biz insanlar için ortak duygularda, benzer görüş ve düşüncelerde buluşmak, o insanların varlığını hissetmek ne güzeldir, mutluluk vericidir.
      Umutla, dostlukla, güvenle, sağlıkla nice yıllara sevgili Ceren.

      Sil
  7. Sağlıklı, huzurlu, mutlu, başarılı bir 2024 yılı diliyorum size.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her yorum bir görüştür, bir düşüncenin dile getirilişidir, tabii ki bir emektir diyerek mutlaka her yorumu yanıtlamaya çalışırım. Bugünlerde sağlık sorunlarıyla mücadele beni biraz yordu sanıyorum.
      Değerli Öğretmenimize, düşündüğü her şeyi dilediğince gerçekleştirebileceği bir yıl diliyorum.

      Sil
  8. Benim için zor bir yıl oldu o yüzden her yıl yazdığım genel bu yıl nasıl geçti yazımı bitiremedim. Umarım yeni yıl hepimize güzellikler getirir.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Olumlu yargılarla düşünmeyi alışkanlık edinen insanlar bile bu yıl için çok olumlu düşünemediler ne yazık ki. Bitmeyen işler ister istemez 2024'e kaldı. O da onca yükü nasıl kaldıracak bilinmez , ama bizler gene de dirençle, henüz bitmemiş enerjilerle , umutla var olmayı sürdürelim.
      Sağlıklı- mutlu günler, yıllar sevgili Derya...

      Sil
  9. Ben de sadece sağlıklı, mutlu, huzurlu yeni bir yıl diliyorum Makbule öğretmenim. Umutlarımızın gerçek olacağı, nice mutlu senelerimiz olsun!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı güzel duygulara ben de içtenlikle katılıyorum sevgili Nazlı.
      Birkaç gündür bitmeyen çok şiddetli bir öksürük beni çok sarstı. Biz gene de iyilikleri, güzellikleri, güzel insanları umutla buluşturup bekleyişimizi sürdürelim. (Hayali bile güzel..)

      Sil
  10. Umarım bu yıl, hayallerinizi gerçekleştireceğiniz, sevdiklerinizle paylaşacağınız bir yıl olur. Mutlu yıllar!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir yılı daha uğurluyoruz hayatımızdan ve belirsizliklerle dolu yeni bir yılı karşılıyoruz. Geriye kalan muhteşem "hikâyeler" her zaman olduğu gibi yolumuza ışık saçsın, karanlık yolları aydınlatsın, varlığıyla bağları güçlendirsin...
      Güzel dileklerimin yanına, hiç vazgeçemediğim umudu da ekleyerek; Sağlıklı, huzurlu, iyi yıllar...

      Sil
  11. urlada sevdiklerinizle bol bol gezin çevreyiii seneyee ve çok saplıklı oluuun :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Virüslerle mücadeleden güçsüz kalan bağışıklık sistemim bir türlü galibiyetini ilân edemedi Derin. Ama pes de etmedi.
      Umarım 2024 içten seslenişini duyar...
      Yardımsever kişiliğin ve iyiniyetli katkıların artarak, ama kendine de zaman ayırarak uzun yıllar devam etsin.
      Sağlıkla, mutlulukla...

      Sil
  12. Makbule Hocam, yazdıklarınıza katılıyorum. Acı, üzüntü, keder, isyan duygularının daha fazla öne çıktığı bir yıldı 2023. Gelecek neler getirecek bilmiyoruz ama içimdeki çocuk sizinle sıkça görüşebilmeyi, huzurlu, neşeli günleri ve ağız tadını diliyor, ben de ona katılıyorum. :)
    O güzel ailenize yürekten sevgiyle sarılıyorum.
    İyi Seneler!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En usta sürücüler bile direksiyon hakimiyetini kaybediyorlar bazen. Ya da en usta aşçılar bile ellerindeki malzemeyi , en güzel tadı verecek şekilde ayarlayamıyorlar. İyi ki yaşandı ve bitti 2023.
      İçindeki çocuğun; saf, duru, katıksız iyi ve güzel şeylerle harmanlanmış sesinin tüm güzel dileklerine ben de gönülden katılıyorum. Sadece ben mi? Seni tanıma mutluluğunu tatmış tüm aile bireyleri de o nitelikli sese kulak verdiler.

      Yeni bir yıl yenilikleriyle gelsin. Heybesine bu kez çokça iyilik, sağlık, mutluluk ve güzellikler doldursun. Hepimize , herkese adilce dağıtsın sevgili Sezer.
      Tüm aile, gönül dolusu sevgilerimizi ileterek kucaklıyoruz .

      Sil
  13. Çok güzel ifade etmişsiniz. Sağlıklı, umutlu ve mutlu bir yıl dilerim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel bir yıla iyi dileklerle, sağlık ve mutlulukla.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  14. Sevdiklerimizle birlikte huzurlu, mutlu, sağlıklı, sevgi dolu güzel bir yıl geçirmemizi diliyorum. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynı güzel dileklerle, küçücük bir katkıyla; Umudun hiç tükenmediği barış içinde bir dünya özlemiyle...

      Sil