Bu Blogda Ara

20 Eki 2024

ALINTILAR- SANATA VE SANATÇILARA SAYGI...

 


SANATA-SANATÇIYA, BİR İŞE TUTKUYLA GÖNÜL VERENLERE SAYGIYLA...


* "Sanatsız kalan bir milletin hayat damarlarından biri kopmuş demektir."

* "Yüksek uygarlığın merdiveni sanattır." 

Mustafa Kemal Atatürk


* "Bir ülkede akıl ve sanattan çok maddi servete kıymet verilirse, bilinmelidir ki orada keseler şişmiş, kafalar boşalmıştır. "

Büyük Frederik 


* "Varsa hünerin, var her yerde yerin,  yoksa hünerin, dar her yerde yerin."

 Şinasi 


* "Güzel Sanatlar; İnsanın elinin, kafasının ve kalbinin birlikte çalıştığı şeylerdir."

Francis Bacon 


* "Sanat var olmasaydı, gerçeğin kabalığı dünyayı katlanılmaz kılardı."

George Bernard Shaw


* "Dünya aydınlık olsaydı, sanat olmazdı." 

Albert Camus


* "Sanatçıya iki göz yetmez."

Lamartine 


* "Sanat eseri güzel olmak zorunda değildir.  Anlamlı olmalıdır." 

Duane Hanson 


* "Kendi kendisiyle barış içinde yaşamak istiyorsa; müzisyen müzik yapmalı, ressam resim yapmalı, şair şiir yazmalıdır." 

Abraham Maslow

 

* "Resim, kelimeleri olmayan bir şiirdir." 

Horace

 

* "Hayal ettiğimiz her şey gerçektir." 

Pablo Picasso 


* " Sanatçının görevi soru sormaktır, cevaplamak değil."

Anton  Çehov


* "En güzel  sanat, yaşama sanatıdır. "

John Macy   


Derleyen: Makbule Abalı-Eğitimci 

20 Ekim 2024- Urla












11 yorum:

  1. “Hayal ettiğimiz her şey gerçektir." Harika bir söz :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanatçı duyarlılığı ile çocuk sezgileri çok benzer gelir bana. Felsefi düşüncenin temelinde de o hayaller ve sezişler var.
      İnternette epey gezindikten sonra içime sinen sözleri seçmeye çalıştım.
      Esen kalın.

      Sil
  2. Sondaki klip enfes bir sanatçı ortaklaşması, bunun altını çiziyorum öncelikle Makbule Öğretmenim, ve kendilerini ilk kez dinliyorum, tanışıyorum ve varlıklarını öğrenmiş oluyorum... Muhteşem bir durum şahsım adına. Çok teşekkürler size:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğrusu hiç aklıma gelmezdi; Benim blogda çok severek, benimseyerek bir köşeye yerleştirdiğim videonun, müzik ustası Buraneros tarafından ilk kez dinleniyor olması biraz şaşırttı beni.
      Türkülerin modernize edilmesi, çok sesli bir koro gibi , farklı yörelerden farklı enstrümanlarla muhteşem bir ekip çalışması.
      Doğa İçin Çal Grubuna sonradan katılım da mümkün.
      Uzun İnce Bir Yoldayım çok sevdiğim bir eser. İlk çalışmayı da izlemiştim, bu ikincisi. İşitme engelliler için işaret dili bile kullanılmış. Çekimler ülkemizin doğal ortamı içinde gerçekleşmiş. Emek harcayan amatör ya da profesyonel tüm sanatçıları yürekten kutluyorum. Aşık Veysel Usta ancak bu kadar güzel anılabilirdi.
      Açıklama fırsatı verdiğin için çok teşekkürler.

      Sil
  3. İnsana saygıyı yitirmiş ülkemde sanata da sanatçıya da hak ettiği değerin verileceği güzel günler yakında..dilerim.
    Sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşarken değeri bilinmeyen, yeterince tanınmayan, anlaşılamayan, hatta zor günler yaşayan pek çok güzel insan ölümünden sonra aranıyor, anılıyor.
      Sadece bizde değil, ne yazık dünyanın çoğu ülkesinde gerçek bu.
      Değerli armağanın "40 " Şairin Eli adlı harika kitap hep başucumda. İnsan ruhuna ilâç gibi...
      Sağlıkla-umutla.

      Sil
  4. Güzellerin içinden en güzellerini bulup paylaşan , üstüne bir de melodileri ve sözleri çok anlamlı olan şarkıları derleyip bir arada sunan güzel öğretmenim,o güzel yüreğinizi severim çok çok 🤍🌸💕☘️🪽

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Vefasını, inceliğini, hassasiyetini, naif kişiliğini her zaman hatırlayıp eşimle birlikte duygulanarak andığımız sevgili Çağrı; Bir süredir haber alamayınca kaygılanmıştım doğrusu. KPSS bazen çok isabetli sonuçlar veremiyor mu acaba? Sınavlar hassas teraziler gibi ölçücü olamıyor mu yoksa ?
      Sözleşmeli Öğretmenlikte de öğrencilerine gerekli özeni göstereceğine eminim. Öğretmenlerini benimseyen öğrenciler başarıya daha çabuk ulaşıyorlar.
      Sevgilerimi ileterek kucaklıyorum.

      Sil
    2. Öğretmenine böylesine anlamlı ve duygu yüklü mesajlar gönderen bir öğrenci (şimdi Öğretmen ) kim bilir sınıfındaki öğrencilerini de nasıl güzel motive edip yönlendiriyordur diye düşündüm değerli meslektaşım...
      Öğrencilerine ve sana çok uzaklardan selâm ve sevgilerimi iletiyorum sevgili Çağrı.

      Sil
  5. şarkılar ayrı, sözler ayrı güzel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sanatın her dalının ama özellikle nitelikli müziğin insan ruhuna çok iyi geldiğini düşünüyorum sevgili Şule. Bu konuda çok yeterli olmasam da; müzik ve resmin, edebiyatın, bir iş üzerinde gönül vererek, inanarak, çaba harcayarak uğraşmanın , yaratıcılığın, fikir üretmenin insana ruhsal terapi sağladığına yürekten inanıyorum.
      Kısacık ama çok şey çağrıştıran geri bildirimine teşekkürler.
      Sevgiyle.

      Sil