Bu Blogda Ara

25 Ağu 2020

KAYBOLAN ÇİÇEKLER...

Ünlü şair yazar Gülten Akın "Kimsenin vakti yok durup ince şeyleri anlamaya" diyordu. Yürekten katılmamak mümkün mü? Yayla yolunda güzel bir yolculuktan sonra karşılaştığım görüntü beni hayal kırıklığına uğrattı. Her yıl bahçede hatmi çiçekleri eve girerken adeta bir tünel oluştururlardı....

Rengarenk pembe, beyaz, bordo ince, narin çiçekler. Burada eskiler bu çiçeğe ayı gülü diyorlar. Eskiden mağaraların girişlerinde açarmış. Gene girişte rengarenk mevsimlik patates çiçekleri , Çin karanfilleri ve her renkten balık ağzı vardı. Ama şimdi hiçbiri yoktu.  Büyük bir hayal kırıklığına uğradım. Yerleri bomboştu. Sadece güller direnmişler, birkaç eksikle varlıklarını sürdürüyorlar.


Burada otları temizlemek için yapılan işleme çarpma deniyor. Bir araçla otlar temizleniyor. Otları temizlerken bütün çiçeklere kökünden kıymışlar. Sulama havuzu kenarındaki böğürtlenlerin bir kısmı bile gitmiş. Geride çiçeklerden sadece güller kıyıma direnebilmişler. Şair ne güzel söylemiş: "Güller ki kamıştan daha nalan// Gün doğdu yazık arkalarından"

Bir kez daha anladım; Çiçek sevmek, doğayı sevmek, sakin bir mizaç, şiir sevmek kişilik açısından ne kadar önemli.O zaman farkındalıklarımız artıyor, çevreye uyumumuz kolaylaşıyor.

Makbule ABALI



 

7 yorum:

  1. Merhabalar.
    Yüksek devirli dönen bir daireye bağlanan plastik spiral ile otlar biçilirken, görevliler dikkat etmiyor, gereken ihtimamı göstermiyor ve bu arada güzelim çiçekleri de vurup gidiyor. Yazık etmişler. En az ben de sizin kadar üzüldüm doğrusu. Oysa, sevginin timsali olmuş çiçeklere hiç kıyılır mı?
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar,
      Doğanın korunması ile ilgili ortak düşünce ve görüşte olmak ne güzel. Güzelim çiçeklerin yerinde parçalanmış otları görünce gerçekten çok üzüldüm. Deneyim, sevgi, özen; çiçeklerin belki hepsine ihtiyaçları var.
      Teşekkür ederim. Saygılar.

      Sil
  2. Doğanın tahribi her yerde maalesef.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Affedersiniz, çok geç yanıtlıyorum. Yayladan geç geldik.Araya rahatsızlıklar girdi.
      Evet maalesef doğa her yerde acımasızca katlediliyor. Ama ben duyarlı gençlerden umutluyum.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  3. Ne yazık ki... Sert, kaba, görevinde bile dikkatsiz, özensiz insanlara dönüştük. Toplum da öyle. Saatli bomba gibi herkes...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğun yeni sistemi biraz karmaşık.Yanıtlamada geç kalmışım.
      Deyişinize katılıyorum. Bazı davranışları nasıl da yadırgıyoruz, kınıyoruz.Öfkeli, sinirli, saldırgan insanlar üredi toplumda.
      Sevgiyle.

      Sil
  4. çiçek çok severim nerde görsem fotolarını çekiyom ben deee :) ayı gülü, patates çiçeği balık ağzı hiç duymadıım demekki sahiden de eski çiçekleer :)

    YanıtlaSil