Bu Blogda Ara

25 Ara 2022

KUŞLAR...(Ünlü Şairlerin Dizeleriyle )


 * Uçun kuşlar uçun doğduğum yere;

Şimdi dağlarında mor sümbül vardır.

Ormanlar koynunda bir serin dere,

Dikenler içinde sarı gül vardır.

Rıza Tevfik Bölükbaşı


* Gider kim sular fesleğenleri

 Kuşlar nereye sığınır akşam olunca?

Ahmet Telli


*Kuşlar ölür, sen uçuşu hatırla.

Füruğ Ferruhzad


*Bir durgun sudayız. 

.Konuşsak da kuş uçmuyor içimizdeki ormandan

Şükrü Erbaş 


*Kuş olsun insan olsun,

Yalnızlık sevmeyi bilmeyenlerin icadı.

Edip  Cansever


*Yüreğinden beyaz kuşlar uçardı yüreğime.

Haydar Ergülen.


*Kuşlarını alıp gidiyor gök.

 İlhan Berk


*Ben küçükken çok kuş vurdum, iyi adam değilim.

Geliştirdiğim duyarlılıkların alayını toplasan kanadını kanattığım 

tek bir serçe yavrusunu iyi etmiyor.

Ali Lidar


*Kuşlar mıdır onlar ki her akşam alemlerimizden  sefer eyler ?

Akşam yine akşam yine akşam

Göllerde bu dem bir kamış olsam.

Ahmet Haşim


*Kuşçu amca!

Bizim kuşumuz da var,

Ağacımız da.

Sen bize bulut ver sade

Yüz paralık.

Oktay Rifat-Orhan Veli


Derleyen: Makbule Abalı

Aralık 2022

Fotoğraf: İnternetten


12 yorum:

  1. çok güzeeeel teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kuşlar; özgürlüğün , barışın , sevginin sembolü olarak biliniyorlar. Pek çok ünlü şair kuşlarla ilgili şiirler yazmışlar.
      Ben de kuşları çok seviyor, kuş besliyorum.
      Yorumuna teşekkürler.
      Sevgiyle.

      Sil
  2. Sebebini bilmiyorum ama rahmetli dedem bu şiiri çok severdi çocukken hatırlıyorum bana ezberletmeye çalışmıştı :))kendisi de şiir yazardı, edebiyat öğretmeniydi maalesef hayal ettiği gibi ünlü bir şair olamadan göçtü gitti bu dünyadan biz torunlara sararmış yapraklı şiir kitabı kaldı....o da bir şeydir...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bir zamanlar okul kitaplarında yer almış bir şiir. Annem de çok severdi, çocukluğumda ben de ezberlemiştim. Bloğumun adı oradan gelir. Annem mezar taşına da birkaç dizenin yazılmasını vasiyet etmişti. Öyle yaptık. Şiir sevgisi, okuma tutkusu annemde mirastır.
      O güzel insanları dedeni ve annemi rahmetle, saygıyla anıyorum sevgili Müjde.
      Güzel yarınlara.

      Sil
  3. Rıza Tevfik Bölükbaşı'nın şiirindeki dize "Ormanlar koynunda bir serin dere" olması gerekirken, siz sehven "konunda" olarak geçmişiniz, şiiri okurken bir anlam veremediğim için internetten şiiri incelediğim de doğrusunun "koynunda" olması gerektiğini gördüm.

    Kuşlar, belki de en çok şairlerin dizelerine misafir olmuşlardır. Kuşlarla ilgili derlediğiniz tüm dizeleri okudum. Hepsi birbirinden güzel ve anlamlı dizelerdi. Kaleminize, emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.

    Ben ömrü hayatımda en çok imrendiğim ve olmak istediğim varlıkların içinde en üst sırada yer alan canlılar kuşlardır. Onların da insanlar gibi birbirlerine zarar verdiklerini gördüm ama, onların bu davranışlarını tamamen içgüdü olarak değerlendirdiğim için, benim nazarımda onlar en masum yaratıklardır. Kuşları ben de çok seviyorum ve onlara asla zarar verilmesini istemiyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Dikkatinize teşekkür ederim. Yazdıklarımı mutlaka bir kontrolden sonra yayınlarım .Üzüldüm tabii. Oysa "Uçun Kuşlar" çocukluğumdan beri ezberimde plan bir şiirdir. Blog paylaşımlarımı İnstagram hesabımda da yapmaya çalışıyorum. (makbuleabali7 ) Hemen oraya da baktım, neyse doğru yazmışım.
      Belki de o eksik harf, 10 yaşını aşan bilgisayarımdan kaynaklandı. Son zamanlarda cümleler kopuyor, tekrar başa dönüyor. Beni yormaya başladı.
      Tekrar teşekkür ederim.
      Selam saygılar.
      .

      Sil
  4. Rıza Tevfik Bölükbaşı'nın şiirinin tamamı zaten sizin blog sayfanızın sağ sidebar bölümünde varmış, ben ilk etapta oraya dikkat etmedim. Yorumu yazıp bitirdikten sonra tekrar gözüm ilişti.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İkinci yorumunuzu okuyunca sevindim. Yanlışlar, hatalar biz insanlara özgü. Tabii ki uyarmanız iyi oldu. Sayfayı taslak haline dönüştürüp düzeltmeyi yaptım. Rıza Tevfik Bölükbaşı'nı da o çok sevdiğim şiiriyle bir kez daha saygıyla, rahmetle andım. Sayfa taslağa dönüşmüşken bir kuş şiiri daha ekledim.
      Daha önce de yorumunuzun hemen üstündeki Müjde Arkadaşımızın yorumunda belirtmiştim. Şiirleri çok severim.
      Hele "Uçun Kuşlar"'ın anısı ve anlamı büyüktür bende.
      Esenlikler dilerim.
      Saygıyla.

      Sil
  5. Çok güzeller. :) İlk şiir hiç duymamıştım çok beğendim ama favorim Furuğ. ❤️

    YanıtlaSil
  6. "Çocuklara şiir okumayı, dinlemeyi hatta yazmayı mutlaka benimsetmeli, sevdirmeli" diye düşünürüm hep, O zaman daha ılımlı, hoşgörülü, nazik ve insancıl olabiliyorlar.
    "Uçun Kuşlar" bloğumun adı, çok sevdiğim bir şiir. Bazı yorumlarda da açıkladım. Önce annemden öğrendim, sanırım ortaokul veya lisede de Türkçe Derslerinde gördük. Bloğumu açtığımdan beri sağ üst köşede ona bir yer ayırmıştım. Vefasızlık olmasın diye kaldırmadım da.
    Füruğ Ferruhzad'ın şiirlerini ben de çok severim. Kısa, öz, yalın. Hayatı gibi...
    Sevgiyle.

    YanıtlaSil
  7. Hepsi birbirinden güzel şiirler. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tüm canlıları seviyorum ama gönlümde kuşların yeri bir başka. Kuş şiirlerine bakarken dikkatimi çekti. Pek çok şairimiz kuş şiirleri yazmış. Sayfamın kapasitesi kadar sevdiklerimden dizeler seçmeye çalıştım.
      Sevgiyle.

      Sil