Bu Blogda Ara

15 Eyl 2023

SAĞLIKLI BİR GÜN- Urla'dan Notlar.

 


İnsanız; bazı günler kendimizi çok mutsuz hissederken, gün olur kendimizi adeta bulutların üzerinde hissederiz. "Nasılsın?" sorusu bile onlarca kapıya açılan çok yoğun bir sorudur. Bugün dünden daha iyiyim diyebileceğiniz gibi "İyiyim" dersiniz kısaca. İyi değilsinizdir oysa. Ya karşınızdaki insanı üzmemek istersiniz veya daha derin sorulara geçiş yapmak gelmez içinizden. Ama anlayan anlar; Sesiniz belli eder pek de iyi olmadığınızı...

Genellikle yazarken anılar dışında özel yaşamdan çok nadir söz ederim.  Özelden genele geçiş kolay değildir her zaman. Yaşamın içinde bazı şeyler kişiye özgüdür. Hayatın biteviye akışı içinde insan öyküleri türlü çeşitlidir. Ayrı dünyaların insanlarının benzer öyküleri olduğu kadar çok farklıları da vardır elbette. Yıllara yayılan zaman dilimlerinde karışık ruh halleriyle bezenmiş insanlık halleridir her biri. Bazen paylaşmak gerek yaşam deneyimlerimizi...

Bu yıl ilk kez yaş almaktan öte yaşlandığımı hissettim. Değişen ruh halinizle birlikte insana özgü çeşitli hastalıklar da sizinle birlikte yol alıyor. Belki Pandemi dönemi, toplumsal değişimler, umutsuz beklentiler, yükselip alçalan değerler karmaşası, hayal kırıklıkları da bedensel ve ruhsal yapımızı olumsuz etkileyen etkenler oldular. Oysa sağlık "Bedensel, ruhsal ve toplumsal açıdan tam bir iyilik hali " olarak tanımlanıyordu.  Aslında Sağlık alanında da iyileştirilmeyi bekleyen ne çok sorun var.

Yaşamın içinde iyi gün- kötü gün kavramları hep aynı biçimde geçmiyor tabii ki. Belki de hayat dayanma gücümüzü, sabrımızı test ediyor.  Küçücük şeylerle mutlu olurken bir karamsarlık sarıyor dört yanınızı. Ağzınızın tadı kaçmışsa pek çok şeyden de tat almamaya başlıyorsunuz. Ama direniyor insanoğlu, deniyor ve çoğu kez başarıyor da... 

Bugün İzmir-Urla Devlet Hastanesi Dahiliye Bölümüne günler öncesinden alınmış bir randevum var. Merkezi Hasta Randevu Sistemi- MHRS'den .  Emeklilik sonrası yıllarca ertelediğiniz belki de çok önemsemediğiniz  hastalıklarla karşı karşıya kalıyorsunuz. Günler ev- doktor-hastane üçgeninde geçiyor. Bu sabah Zeytinalanı'ndan Urla Devlet Hastanesi'ne dolmuşla gitmeye karar veriyoruz. Çok zaman kızımızla gittik, zaman zaman da taksilerle ulaştık gideceğimiz yerlere. Taksimetre açılış fiyatları emeklilerin bütçesini epeyce zorluyor.

Güne harika bir kaptan şoförle başladık. Basamaklar yüksek olunca dolmuşa binişte biraz zorlanıyorum.  Beklettim diyorum, hayır, olur mu diyerek yanıt veriyor. Henüz oturmadan tamam hareket edebiliriz dediğimde  önce oturun diyor.  Özlediğimiz davranışlarla mutluluk satın alıyoruz adeta. Dünyada kendinden başka insanları da düşünen insanların varlığını  bilmek ne güzel... 

Zor dönemlerin ardından hastalıklar  normal yolunuzu çıkmaz sokaklara sürüklüyor adeta. Sağlıklı günlerinizi özlemle arıyor, anıyorsunuz.  Çalışırken ihtiyaç duyduğunuz zamanlarda ihmal ettiğiniz sağlığınız sizden hesap soruyor adeta. Belki belli yaşlardan sonra daha hassas, daha kırılgan, alıngan oluyor insan. Devletten, devletin kurumlarından daha çok beklentileriniz oluyor. Ekonomik sıkıntılar, bazen bulunamayan ilâçlar, değişen değerler ortamında güven duygunuzun zedelenmesi kişileri rahatsız ve huzursuz edebiliyor. Hele yakınlarınızın, sevdiklerinizin rahatsızlıkları da artınca psikosomatik hastalıklara da davetiye çıkarıyorsunuz. Diyabet, alerjiler. kalp-damar hastalıkları, inme,  demans...  Acaba aşıların yan etkileri oldu mu diye düşünmeden de edemiyorsunuz. 

Urla Devlet Hastanesi Dahiliye Bölümündeki randevum saat 11.00 de. 20 dakika önceden oradayım. Danışmadaki güler yüzlü bayana "Ne olur güler yüzünüzü hiç kaybetmeyin" diyorum. Sıramı beklerken tedirginim.  Randevu alırken en yakın tarih bir hafta sonrasıydı.  Kabul etmekten başka  seçeneğiniz  yok ki. Doktor seçme şansım da yoktu. Sıramı beklerken tedirginim. 2 no'lu kapının önünde  koltuklarda beklerken yanımdakilere soruyorum; İlk kez mi geliyorsunuz, nasıl bir doktordur, sakin midir, sorularınıza cevap verir mi...?  İşini iyi yapan her insanda, her meslekte aradığımız temel davranışlar.  Cevaplar çok sevindirici...

Saat tam 11.00 de  adım kapıdaki ışıklı panoda beliriyor. Bir hastane ortamında zaman ilk kez bu kadar dakik işliyor. İyilerle, iyiliklerle karşılaşma günüm müydü o gün, şanslı mıydım? Kan vermeye alt kata iniyorum, 4 tüp kan alınıyor, incitmeden, özenle, morartmadan. Ultrason aynı gün çekiliyor, rastlantı gene iki numaralı bir başka kapıda çok kısa süre bekliyoruz. Son derece nazik bir uzman doktor, lütfen diyerek uygulamanız gereken hareketleri belirtiyor, çekim yapıyor.  Rapor, anında istekte bulunan doktorumuza ulaşıyor. Teşekküre kurgulanmışım  o gün adeta.  Dahiliye uzmanımız MR tetkikine ihtiyaç duyuyor. İnanılmaz bir şey, ertesi güne randevu veriliyor. 

Hayatım boyunca iyi şeyleri değerlendirmek, vurgulamak, olumsuzlukları da uygun bir üslupla dile getirmek gerektiğine inandım. Hastaneye gittiğimde hiçbir ayrıcalığım, tanıdığım yoktu. Öyle güzel izlenimlerle ayrıldım ki. Deneyimli, güler yüzlü, sakin, alanında yetkin insanlarla harika bir ekip. Her kurum çalışanlarıyla yüceliyor ya da eleştirilere hedef oluyor. İyiler, güzellikler çoğalsın ne olur. Onlara öyle çok ihtiyacımız var ki... 

Bu düzenli işleyişte büyük katkısı olduğuna inandığım başta Sn.  Başhekim, diğer uzman doktorlar: Sn. Doktor Nihat Kurtuluş, Sn. Doktor Onur Bölükbaşı ve 7-24 saat özveriyle çalışan teknik  personel, Bilgi İşlem Dairesi, kayıtlardaki sekreterler bu düzenli işleyişte emeği ve katkısı olan , özveriyle çalışan sağlık elemanları: Sonsuz teşekkürler bu güzel insanlara; Zor anlarımızda varlığınızla güç kattığınız için, umutlarımızı tazelediğiniz için, yüzlerimizde, yüreklerimizde tebessümler yarattığınız için... 

Makbule ABALI Urla

15 Eylül 2023





25 yorum:

  1. Yüreğine sağlık sağlıklı mutlu güzel günler diliyorum oeğritaş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ediyorum değerli Öğretmenim. Uzaklardan bir ses duymak ne güzel.
      Sağlıkla, mutlulukla.

      Sil
  2. Merhabalar Makbule Öğretmenim.
    "Sağlıklı Bir Gün" başlıklı yazınızı okudum. Hem de büyük bir keyif alarak ve zevkle okudum. Önce size geçmiş olsun dileklerimi iletiyor ve Yüce Mevla'nın size şafi vasfıyla şifalar ihsan eylemesini niyaz ediyorum.

    Sizin de dediğiniz gibi insanın her günü bir olmadığı gibi, her gün de iyi gün olmuyor maalesef. Hele de yaş aldıkça iyi günlerimizin sayısı azalıyor.

    Randevu alarak hastaneye gidişinize ve hastanedeki o gün yaşadıklarınıza gerçekten imrendim. Çünkü emin olun her zaman böyle sizin anlattığınız gibi neticelenmiyor hastane işleri. İnşAllah siz bir terslikle karşılaşmaz ve hastane işleriniz hep olumlu ve güzel sonuçlanır.

    Siz hep iyi düşünün, iyi beklentilerinizi hiç kaybetmeyin. Olumlu insanın olumlu düşünceleri sayesinde işleri de hep rast gider.
    "Yorum yayınlanmadı. Lütfen daha sonra tekrar deneyin" mesajı aldım hep.
    Selam ve saygılarımla birlikte sağlıklı ve esen kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar Recep Bey,
      Güzel dileklerinize, uzun yorumunuza çok teşekkür ederim. Sağlık, hepimiz için önemli diye düşünerek izlenimlerimi aktarmak istedim. İçtenlikle yazdım, yazamadığım daha çok detay var. Görev anlayışı ve uygulamalar harikaydı. Aynı hastanede bir başka bölümde ilk gidişimde çok üzüldüğümü de hatırlıyorum. Araya zaman girince yazamamıştım.
      Burada özellikle Hastane kantininin değerlendirilmesi ve denetlenmesi gerektiğini düşünüyorum. Hele bir hastane ortamında çayınızı, simit ya da poğaçanızı daha güvenerek yemek, içmek istiyorsunuz. Self servis herkes için uygun olmayabiliyor.
      Hepimiz için daha sağlıklı günler, güvenilir insanlar, iyilikler ve güzellikler diliyorum.

      Sil
  3. Çok geçmiş olsun, hep karamsar deneyimleri okuyoruz ve beklentimiz de o yönde olmaya başlıyor, bu yazınız bu zinciri kırmak adına da çok önemli..
    Doktorlara ve öğretmenlere duyulan saygı son 20 senede çok azaldı ve biraz da bundan sanırım mutsuz çalışmaları, mutsuz ve özensiz.. Neyse ki istianalar var kaideyi bozan..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuzda ne güzel noktalara değinmişsiniz, teşekkürler. Duyarlılık ve farkındalığın biz insanlar için çok önemli olduğuna inanıyorum. Tabii ki olumlu ve olumsuz yönlerden objektif, çok yönlü değerlendirmelere ihtiyacımız var.
      Haklısınız, Eğitim ve Sağlık iki can damarımız. Akdeniz Üniversitesi'ne bağlı Burdur Eğitim Fakültesi'nin Sınıf Öğretmeni yetiştiren bölümünde çok severek çalıştım. Saygıyla, sevgiyle andığım çok öğrencim oldu. Ham madde işlenmeye yatkınsa çok güzel sonuçlar alıyorsunuz.
      Yeter ki içlerindeki iyi insan olma özlemini köreltmeyelim.

      Sil
  4. geçmiş olsun. urla devlet hastanesi için hep iyi şeyler söylerler. pandemiden sonra hastalıklar arttı. mr çekilmeyi sevmiyor insanlar genelde.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her kurum çalışanlarıyla iz bırakıyor. O yüzden hep iyilerin, güzelliklerin çoğalmasını diliyoruz.
      MR ya da radyasyona maruz kalacağımız ortamlar düşündürüyor elbette. Ancak daha net sonuçlara ulaşmak için gerekli ise güveninizi yitirmiyorsunuz.
      Teşekkürler.

      Sil
  5. Hayatın akışında; güzelliklere, zarif davranışlara, rastlamak, yaşam sevincimizi besliyor.
    Gören yüreğinize, paylaşan aklınıza; sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi ki en zor anlarda bile yaşama sevincimize güç katan, umudumuzu tazeleyen güzellikler var. Karın altından baş veren kardelenler gibi.
      İncelikle yazılmış güzel yorumunuza yürekten teşekkürler.

      Sil
  6. Makbule Hocam, öncelikle geçmiş olsun.
    Hayatta her şey bizim için. Ulaşımı sağlayan şoförden, hastanedeki tüm görevli ve doktorlara kadar hepsi sizin, hayata iyiniyetli ve güzel bakışınıza bir ödül olmuşlar adeta. Çok sevindim adınıza.
    Sağlıkla ve keyifle daha nice günlere diyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her zamanki incelik ve duyarlılığınla sıcacık güzel yorumuna çok teşekkürler sevgili Sezer.
      Güzel umut ve dileklerle sağlıklı günlere.
      (Bu sabah da Momentos Radyo'da ilginç rekorları eşimle birlikte hayretle dinledik.)

      Sil
    2. Hocam, seslendirirken ben de hayret içinde kaldım. İnanılmayacak olaylar gerçekten.

      Sil
    3. İnsanlarımızın pek çok konularda tekrar tekrar uyarılması gerek gerçekten.

      Sil
  7. Canım arkadaşım her zaman ki gibi bir solukta okudum.Özlemisim yazılarını...Öncelikle acil şifalar diliyorum geçmiş olsun .Böyle durumlarda hepimiz daha hassas oluyoruz .Yolunun kesiştiği kişilerin de senin gibi nazik ve,düşünceli oluşu çok güzel. Sevgiler...Selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de özlemişim bir başka Sosyal Medyada kalan değerli arkadaşlarımı. Blog da yazmak la mutlu oluyorum. Yılların anılarını barındıran eski bir dost gibi.
      Buram buram Sevgi taşıyan incelikli yorumuna çok teşekkür ederim.
      Sağlıkla, mutlulukla.

      Sil
  8. Caanım ne çok alışmışız olumsuz deneyimlere, ah’ lara of’lara. O yizden ne değerli güzel insanlarla karşılaşmak devlet kurumlarında. Yaşadıkların ümit verdi…Kalemine, düşümcene sağlık…Sarıldım güzel kalbinden

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Belki de o yüzden bizim kuşak yeniden bulduğu nitelikli, idealist güzel insanlarla çok mutlu oluyor sevgili Sezgi. Çocuklarımız da onları rol-model olarak benimseyip örnek alsınlar istiyoruz. Umutlar öylece sürecek...
      Babanın ve benim zor günlerimizde hep yanımızda olduğun için yürekten yüreğe sonsuz teşekkürler.

      Sil
  9. İnsan bi güler yüz görünce ne kadar da şaşırıyor değil mi? Ne kadar güzel bir gün olmuş sizin için. Çok geçmiş olsun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, belki yoğun hayat şartları, ağır iş gücü, hak edilen değerlere ulaşamayış , ekonomik sıkıntılar insanları daha mutsuz, daha tahammülsüz hale getirdi. Çeşitli mesleklerde işini severek yapan, dürüst, güler yüzlü insanlar günü ve bizi mutlu kılıyor.
      Çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Geçmiş olsun saygıdeğer Hocam. İnsan ilişkileri gittikçe kötüleşiyor. Nedenlerini biliyoruz, uzun bir yazının konusu olabilir bu durum. Dolayısıyla olması beklenen bir güleryüz, bir alâka bizi mutlu ediyor. Aslında normal olması gereken iyi hizmet bizlere artık bir lütûf gibi geliyor. Selam verdim, rüşvet diye almadılar sözünü yaşıyoruz. Komşu selam vermeden başını çevirip gidiyor. Oysa selam almak/vermek insanı mutlu ediyor, aksi insanı mutsuz ediyor. Herkes canının derdine düşmüş gibi sanki. Umarım en kısa zamanda sağlığınıza kavuşursunuz.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toplum olarak bizi diğer ülkelerin insanlarından ayıran , farklı kılan ne güzel özelliklerimiz vardı. Yılların ardından yitirdiğimiz çok şey oldu. Bulunduğum ortamlarda gözlem yapmayı seviyorum. Özlemini çektiğimiz davranışlarla mutlu oluyoruz.
      Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim.

      Sil
  11. Çok çok şanslı bir gününüzdeymişsiniz sanırım. Birde küçük yerlerde çalışan insanlar daha az hasta ile uğraştıklarından sanırım işlerine olan sevgilerini asla kaybetmiyorlar. İstanbul'da böyle bir hizmet alabilir miydik diey düşünüyorum şu an...
    Çokça geçmiş olsun umarım herşey iyi ve yolundadır.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yıllarca yaşadığımız Mersin'den Urla'ya taşınalı yaklaşık bir buçuk yıl oldu. Kızımız eşi ve iki çocuğuyla beş yıldır Urla'da yaşıyordu. Onlar da İstanbul Moda'dan göçtüler. Bu yörede Bodrum, ve Çeşme'den sonra en çok tercih edilen ilçe Urla. Çok kalabalık ve pahalı. Biz merkezden uzaktayız.
      Hayatım boyunca iyilikleri, güzellikleri vurgulamak gerektiğine inandım. Tabii olumsuzlukları da uygun bir dille eleştirmek. Farklı illerde bulunduk, hiçbir yerde ultrason ve MR sonuçları bu kadar çabuk elime geçmedi. Teknik personel 7-24 nöbetleşerek görev yapıyorlar. Ne yazık, bazı sağlık kurumlarına sağlıklı gidip hasta dönmek de olabiliyor.
      Her meslekte, her kurumda halâ çok nitelikli saygın insanlarımız var. Onların değerini bilmek lâzım. Keşke hepimiz sağlıkta ve hastalıkta o şansı yakalayabilsek.
      Hastanede hiç kimseyi tanımıyordum, yazıma bir geri bildirim olarak teşekkür etme nezaket ve inceliğinde de bulundular, çok mutlu oldum.
      Yorumunuza çok teşekkür ederim.

      Sil
  12. Geçmiş olsun 🙏. Ne güzel iyi insanlarla karşılaşmak. Artık öyle nadir oldu ki şaşırıp seviniyoruz.

    YanıtlaSil