Bu Blogda Ara

23 Şub 2024

GÜNÜN EN GÜZEL ARMAĞANI



Evimizde gün erken başlar. Sabah saat 07.00 gibi  gün ışığı pencereden süzülür, yeni bir günün başlangıcını müjdeler. Günler kısaldığında çalar saat gün ışığının görevini üstlenir. Erken başlayan gün erken de biter. Saat 22.30- 23.00 arası getiri ve götürüleriyle eski gün uğurlanır. Sıradan bir yeni günün planları da vardır tabii. Bazen sürpriz değişimler farklı bir gün yaratsa da hayat devam eder. Sürprizler hayata renk katar, duygularda, davranışlarda iniş çıkışlarla yaşamın bir başka yönünü görmemizi sağlar.  O yüzden sürprizleri çok severim. 

"Yazmak yaşamaktır." diyordu ünlü yazar Oktay Akbal. Gerçekten yazarken yaşadığını, var olduğunu hissediyor insan. Yazıya başlamak bir düşünce akışına yol açıyor. Algıda seçicilik başlıyor, Çevrenizi daha dikkatli gözlüyor, zihninizde yeni kayıtlara girişiyorsunuz. Görmek, duymak, koklamak, tat almak, dokunmak,  duyarlı olmak, bir başka anlam ve değer kazanıyor. Böylece farkındalıklarınız da artıyor. Yazma tutkum, yazdıklarımı kalıcı kılma isteğine dönüşünce bir blogda  yazmaya başlamıştım. İyi ki başlamışım, 14 yıldır ne güzel insanlar tanıdım. 

 Olabildiğince her sabah  kahvaltı sonrası bloğu ziyaret eder, gözden geçiririm. Bu sabah ondan önce kapı zili çaldı, kargo diye seslendi bir görevli. Beklenmedik bir sürpriz. Kızımın benim adıma siparişleri vardı ama bu kadar erken beklemiyordum. Paketin üstünü okuyunca sürprizin kaynağı belli oldu: İstanbul'dan blog arkadaşım sevgili Kadriye Z. Erdem, daha önce sözünü ettiği Şiir Gazeteleri nin yanına  "40 Şairin Eli " adlı harika bir kitap eklemiş, inci gibi bir el yazısıyla  günün en güzel armağanını adresime postalamıştı.  Yeni bir güne ta uzaklardan gönül dolusu mutluluk postalanmıştı... 




"Çıngıraklı Sokak" adlı aylık şiir gazetelerinin Ocak ve Şubat sayıları dopdolu. Doğrusu ülkemizde aylık bir şiir gazetesi çıktığını bilmiyordum. Fiyatı sadece 10 TL, başlığın hemen altında  "Şiir yeryüzünün vicdanıdır." yazısı yer alıyor. Ocak sayısında Oktay Akbal'ın çok anlamlı bir sözü var: " Şiir, kurşun rengi dünyayı mavileştirir, açmayan güneşi açtırır, yağmayan yağmuru yağdırır. İçimize dışımıza... " Şubat sayısında Özdemir Asaf'ın bir sözü: "Herkesin bir öyküsü vardır ama şiiri yoktur." 

"40 Şairin Eli "  çok özenli bir baskıyla yayına hazırlanmış, içinde ünlü şairlerin fotoğrafları, el yazılarıyla verilmiş şiirleri ve yaşam öyküleri yer alıyor. Türkiye Yazarlar Sendikası ve Kadıköy Belediyesi iş birliği ile gerçekleşen " Nazım Hikmet'ten Bugüne El Yazması  Şiirler Sergisi' 2017 yılında düzenlenmiş daha sonra 21 Mart Dünya Şiir Günü'nde kitap haline getirilmiş. Yıllar geçtikçe değer kazanan bu esere emeği geçenleri kutluyoruz. 

Kitaptan bir sayfayı açtım; Orhan Murat  Arıburnu-  "Utanmak Lâzım" şiirini ekliyorum:

UTANMAK LAZIM 

Çocuklar,

Ölüyorsa bir savaşta 

Analar ana

Babalar baba değildir 

Çocuklar,

Ölüyorsa açlıktan

İnsanlar, insan 

Uygarlık , uygarlık değildir ! 

Orhan Murat ARIBURNU


ŞAİRİN EL YAZMASI ŞİİRİ 



SEVGİLİ KADRİYE, 

Merhaba. Yeni bir güne öyle güzel bir başlangıç yaptın ki. Belki yaş aldıkça, güzel olaylar, güzel insanlar da çoğaldıkça coşkulu anlarımıza gözyaşlarımız da eşlik ediyor. Duygu yoğunluğu yaşıyor insan. 

İyi ki yazıyoruz. İçimizden gelerek paylaştıkça mutlu oluyoruz. Yüzünü görmediğimiz, sesini duymadığımız blog dostlarımızla iletişim kurabiliyoruz. Blog olmasa nasıl tanışırdık, bu güzel etkinliklerden nasıl haberdar olurdum ?

İnceliğine, duyarlılığına sonsuz teşekkürler. Gönül dolusu sevgiler.

Makbule Abalı

23 Şubat 2024 Urla







"ÇINGIRAKLI SOKAK "  Aylık ŞİİR Gazetesinin Ocak ve Şubat sayıları

24 yorum:

  1. Ne güzel bir sabah olmuş. Buraya da yansıdı:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Mutluluk hayatın detaylarında gizli sevgili Mehtap. Gerçekten güzel bir sabahtı. Hele o "yansımalar"...
      Aydınlık günlere.

      Sil
  2. hayat güzeeel :) çıngıraklı sokak ı alayım ben de :)

    YanıtlaSil
  3. Günaydın. Günler güzel düşüncelerle daha da güzelleşiyor.
    Her sayfası dopdolu bir dergi. Okumaya değer.

    YanıtlaSil
  4. "Herkesin bir öyküsü vardır ama şiiri yoktur" doğru bir söz. Şiirin hakkını vermek yazabilmek okurken şairin ruhuna girebilmek herkesin harcı değil. Ben kendimi bu konularda hep yetersiz gördüm. Çok uzun zaman önce birkaç şiir okuma gecesine katılmış ve büyük haz almıştım. Şiir okumanın da yazmak kadar önemli olduğunu anladım. Fakat itiraf etmeliyim ki çok sayıda şiir yazılıyor ve ben bunların çoğundan beklediğim hazzı alamıyorum. Şiir yazmak hle ilham gelince bazen beş dakikalık bir zaman dilimine sığabilirken bir romanın yazılması aylar hatta yıllar alabiliyor. Evlenmeden önce kitap okuma özürlüydüm, şimdi kitap okumadığım gün yok. Ne yazık ki blogta yazmıyorum okuduğum kitapları eskisi gibi. Umarım gün gelir kitap okumayı öğrendiğim gibi şiirlerden de daha fazla zevk almaya başlarım.
    Bu arada size inanılmaz güzel bir sabah armağan eden Kadriye Hanım'ı bu ince davranışı sebebiyle takdirle anıyorum. Kendinize iyi bakın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Edebiyatın her dalı güzel; eğitiyor, düşündürüyor, yönlendiriyor, dünyayı daha anlamlı algılamayı sağlıyor. Kendinize haksızlık etmeyin, kitap okumaya geç başlasanız da kısa zamanda çok yol almışsınız. Bu konuda sevgili eşinizin çok iyi bir öğretmen olduğuna inanıyorum.
      İyi öğretmen- iyi öğrenci etkileşimi ile çok verimli sonuçlar alınmış. İçtenlikle kutluyorum.
      Duygu-mantık- içtenlik üçgeninde tasarlanmış başarılı yazılarınız gibi, kısa zamanda şiir sevenler grubunda da ön saflarda yer alacağınıza inanıyorum. Sanırım "Küçük Dünyalı" da yakında sizin öğrenciniz olur.
      Aydınlık, umutlu günlere...

      Sil
  5. Bir güne "şiir" dokunursa, o gün şiir gibi olur. O günü yaşayan siz, fotoğraf ve yazılarla bize öyle güzel aktarmışsınız ki, yaşadığınız ve hissettiklerinize ortak oldum birden.
    Yaşam sevinciniz daima şarkı söylesin dilerim. <3
    Sevgiler,

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Harika ilk cümle tam bir "Sezer dokunuşu" gibi olmuş. Benim aktardıklarımdan öte, sen gibi duyarlı arkadaşlarımızın katkıları o paylaşımları değerli kılıyor.
      Şarkılarla, şiirlerle, türkülerle sürsün hepimizin yaşama sevinci.

      Sil
  6. Zambara' nın Şilili Şair kitabını yeni bitirdim. Arka kapakta edebiyata, özellikle de şiire bir güzelleme diye bahsediyordu kitaptan. Üstüne sizin bu yazınızı da okuyunca kitaplığımdaki şiir kitaplarına bir el atma vaktidir diye düşündüm, sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok uzaklardan birbirimizin iç seslerini duyabilmek, hissedebilmek ne güzel.
      Rastlantı, yorumlara yanıt yazmaya başlarken televizyonda , Mersin'in doğal ortamında görkemli, dopdolu bir programda ünlü şairimiz Sabahattin Ali şiirlerle, şarkılarla, türkülerle anılıyordu.
      Sevgiyle.

      Sil
  7. "Yazmak yaşamaktır." okumak da beslenmek olsun:). Doğal döngü, beslen ki yaşayasın. Şu çorak anlakların üzerine serptiğiniz bir damla su ne de çok anlamlı... Armağanın güzelliği de sos'u olmuş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Böylesi güzel yorumlar da cana can katar, sosların tadını zenginleştirir, değerini arttırır. Karın altından boy veren kardelenler, çiğdemler gibi...
      Esen kalın.

      Sil
  8. yazmak, insanı iyi hissettiriyor ve uzaklardan uzanan bir dostun sıcaklığı da...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam anlamıyla öyle sevgili Bahar. "İnsan sıcağı" deyişini o yüzden çok severim.

      Sil
  9. Ne güzel bir sabah...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabahları güzel kılan da insanlar değil midir ?

      Sil
  10. alayım bu kitabı dedim görür görmez.

    bu hayatı güzelleştiren şeylerin başında dostlar, küçük sürprizler ve şiir geliyor bence. Sizinki 3ü bir arada olmuş :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu iç açıcı yoruma ben de çok teşekkür ediyorum.
      Kitap satış yerleri sanırım Kadıköy Belediyesi Barış Manço Kültür Merkezi'nden de öğrenilebilir.

      Sil
  11. Yanıtlar
    1. Thanks a lot. I remember, this is your second comment.

      Sil
  12. Söylediklerinize katılıyorum, yazmak gerçekten zihin açıcı, ufuk açıcı bir eylem. Bir şeyleri sürekli olarak irdelemeyi gerektiriyor. Yazmak ve okumak insan düşüncelerini, davranışlarını etkileyen, muazzam şeyler..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak noktalarda buluşmak, görüş alışverişi yapmak ne güzeldir. Keşke ilerleyen yaşlarda da göz sağlığımız okumaya, yazmaya fırsat verse.

      Sil
  13. Sürpriz .... Belki de hayatta en çok sevdiğim kelimelerden biri , çünkü ne olursa olsun adı üstünde ve insanı mutlu eden bir kelime.
    Hediye ..... Düşünülmenin en güzel hali , inceliğin , zerafetin bir başka adı gibi.
    Ne mutlu size ki öğretmenim , bu iki güzel kelimenin bu hayattaki yansımasını yaşıyorsunuz , sizin adınıza çok mutlu oldum.
    Sevgiyle ve güzelliklerle kalın...🌸🤍💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beklenmedik zamanda bazen beklenmedik biçimde mutluluk satın almak gibi. Bir anlamda hayata pırıltılar katmak...
      Kişiye göre hediye seçebilmek de özen ister. Armağana değer kazandıran da o ince düşünceler değil midir?
      Minik emojiler gönlümü fethetti. Çok teşekkürler.

      Sil