Bu Blogda Ara

10 Şub 2024

NECATİ CUMALI' dan ŞİİRLER

 


GÜNEŞ DELİSİ

Bir günü

Güzel bir günü

Hiçbir şeye değişmem

Onun için zulmü sevmem

Onun için yalanı sevmem

Bilirim yaşamaz güneşte

Bilirim yaşamaz yan yana aşkla

Ne haksızlık

Ne korku

Ne açlık 


Necati CUMALI 



EKSİK GÜNEŞLER 

Kaç günümüz varsa şunun şurasında

O kadar güneşimiz var

Her günlük hakkımızdır mutluluk

Anla 

Dün bugün eksilen güneşler

Ödenmez yarınla

Necati CUMALI



BİR GÜL AÇIYORSA 

Kanın aktığı yerde 

Göz yaşının aktığı yerde

Karanlığı içinde kahrın

Güller açıyor işte

Güller ışık aydınlık içinde


Güller bütün güller bu sabah

Bir ağızdan türkü söyler gibi açıyor her bahçede 

Geceler gündüze dönüyor işte 

Karanlık ışığa dönüyor işte 

Kahır sevince dönüyor işte 

Akan kan dökülen yaş 

Güle dönüyor işte 


Hasetsiz korkusuz kinsiz 

Binlerce güller açıyor işte 

Dargın kardeşe dönüyor işte 

Artık yaşamak bütün Türkiye'de 

Bir ağızdan söylenen bir türküye dönüşüyor.


Necati CUMALI 

( D:1921 Florina-  Ö:2001 İstanbul)

Cumhuriyet Dönemi ünlü edebiyatçılarından. Roman, öykü, şiir, deneme, tiyatro alanlarında eserler vermiştir.


31 yorum:

  1. Kadıköy'de şiir gazetesi çıkıyor artık biliyor musun? Gazeteyi çıkartan kişiyi tanıyorum, ilk çıkarttığında emekli maaşının tamamını harcamıştı ama nasıl gururlu ve keyifli. Gençlere şiiri anlatıp sevdirmeye çalışıyor.

    Senin sayfanda şiirleri okuyunca içim uçuş uçuş oldu...şiiri özlemeli insan.

    Teşekkürler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gazetelerde şiir köşelerini bilirdim de bir ŞİİR GAZETESİ olduğunu ilk kez duyuyorum sevgili Mai. Çok sevindim, büyük harfle vurgulamam o yüzden. O duyarlı girişimciyi yürekten kutluyorum.
      Ülkemiz çocuk ve gençlerinin her vesileyle şiirin gizemli dünyasına kısa yolculuklar yapmaları ne kadar önemli. Türkçe ve edebiyat- kompozisyon derslerinde şiir okuma yarışmaları yapardık. Aynı şiiri bütün sınıf sırayla okurdu. Vurgulama, tonlama, duyguları aktarabilme önemsenirdi. Ahmet Kutsi Tecer'in "Nerdesin " şiirini - 1. oluşumu- unutamam.
      Şiiri özleyen duyarlı insanları ben de çok seviyorum.

      Sil
    2. kzihnierdem@gmail.com adresine bir posta adresi bırakmak istersen, sana gazeteyi memnuniyetle kargolarım :)

      Sil
    3. Çok çok teşekkür ederim. Bir ücret ödemek gerekiyorsa lütfen onu da bilmek isterdim.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
    4. Adres gelmedi kiiii???

      Sil
    5. Bugün yeni yorumunu okuyunca ikinci kez gönderdim sevgili Mai. Sevgiyle.

      Sil
  2. zulmü sevmem...
    sonuna kadar bu cümleye katılıyorum...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Her türlü zulmü kınayanların çoğaldığı bir dünya özlemiyle...

      Sil
  3. Bir şiir okumak yetiyor mutlu olmaya.
    Teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ustaca yazılmış şiirler, insana İNSAN olduğunu tam anlamıyla hissettiriyor gerçekten.
      Ben teşekkür ederim.

      Sil
  4. Necati Cumalı'yı hatırlattığınız için, hemen kitaplıktan kitaplarını çekip aldım. Bazen unutuyoruz; o kadar çok kitap ve yazar olunca Makbule Öğretmenim. Bir kaç gün eski bir dostla onun satırlarının arasında bir gezinti muhteşem olacak elbette. Çok teşekkürler vesile olduğunuz için:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Necati Cumalı sade, yalın anlatımı ile şiirde, romanda çok sevdiğim bir edebiyatçı. Virandağlar adlı romanında Balkanlar'ı ne güzel anlatır. Şiirlerini okurken dikkatimi çekti, Filorina doğumlu. Annem de Florina doğumludur. Tuhaf bir duygu, o da şiiri çok severdi. Balkan müzikleri eşliğinde ne güzel şiirler dinlemişizdir.
      Her zamanki duyarlılığınız ve nazik yorumlarınız için asıl ben teşekkür ederim.

      Sil
  5. teşekkür ederiiz bize eski şairleri öğrettiğiniz için :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim Derin, eskimeyen ustalarımızın farkında olarak andığınız için.
      Sevgiyle.

      Sil
  6. Necati Cumalı şiirleriyle daha önce karşılaştığımı hatırlamıyorum. Bütün şiirlerinde umut ışıklarını gördüm. Bu sanatçının karakteri mi yoksa içinde bulunduğu dönemden/ortamdan mı kaynaklanıyor bilemedim. Sağlık ve huzurlu günler diliyorum:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Cumhuriyet Dönemi şairlerimizden. Edebiyatın pek çok dalında eser vermiş. Sinemaya ve tiyatroya aktarılan eserleri var. Susuz Yaz, Nalınlar, Mine, Boş Beşik gibi.
      İzmir Atatürk Lisesi ve Ankara Hukuk Fakültesi mezunu. Bol ödül almış bir yazar, sade-yalın bir dil kullanmış. Sait Faik, Orhan Kemal Ödüllerini almış. P.E.N Yazarlar ödülü var.
      İnsan kişiliğini çok iyi tahlil eden bir edebiyatçı. Doğa, insan ve toplum sevgisiyle eserler vermiş.
      Viran Dağlar adlı romanında şiirsel anlatımları var. Balkanlar hakkında yazdıklarını okurken bir zamanlar annemden dinlediğim öyküleri buldum kitabında. Severek okuyacağınızı sanıyorum.
      Sağlıkla, huzur ve mutlulukla.

      Sil
  7. Teşekkürler bu güzel şiirler için. 🌺

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Zaman zaman şiirlerle yolculuk, algıda seçicilik, dünyaya çok yönlü bakışlar hepimize iyi gelir diye düşünüyorum ben de.
      Teşekkürler. Sevgiyle.

      Sil
  8. Hüsnü Arkan-Dengin Ceyhan yeni bir cd çıkardılar, şiirleri besteleyip/yorumladıkları. necati cumalı'nın bir şiiriyle başlıyor cd, ben genelde albümü beğendim zaten, siz de dinlersiniz belki: https://www.youtube.com/watch?v=1AfVsIz0QNE&list=PLVF3T6FoL6YT9ANedpUnFk4ytNbTBQnJ1

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnce düşüncenize çok teşekkür ederim sevgili Şule. Dinlerim tabii.
      Sevgiyle.

      Sil
    2. Dinledim, çok güzeldi. Emekle hazırlanmış. Teşekkür ederim.

      Sil
  9. Bazen hayat koşuşturmacasının içinde unutabiliyoruz böyle güzel insanları , sonra sevdiğiniz birisi ( sizin gibi ) hatırlatınca nasıl iyi geliyor gönlümüze.
    Değerli insanları anmak, hatırlamak , onlarla ilgili konuşabilmek ne güzel şeyler.
    Sizin bir güzel derlemeyle , bir dokunuşla başlattığınız bu paylaşımla yorumları okuyunca ne güzel etkileşimler olduğunu da farkedip seviniyor insan.
    Yolunuz hep yüreği güzel , iyi insanlara çıksın öğretmenim 🐾🌸💕

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O güzel dileğin her zaman benim de hepimiz için içten dileğimdir.
      Belki unutmuyoruz da yeniden yeniden okumak, farklı bakış açılarıyla da hissetmek gerekiyor.
      Müzikle şiirin buluşması da bir başka güzel. Şule blog arkadaşımın önerdiği albümü sen de seversin eminim.
      İncelikle yazılmış yorumuna çok teşekkür ederim.

      Sil
  10. Merhabalar.
    Necati Cumalı'nın bizlerle paylaştığınız bu güzel şiirleri için teşekkür ederim. Emeğinize ve gönlünüze sağlıklar dilerim.
    Dünün ve bugünün eksilen güneşlerinin yarınla ödenmeyeceği konusunu iki satır ile ne güzel işlemiş şairimiz.
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhabalar
      Usta şairlerin güncelliğini hiç kaybetmeyen bu seslenişlerini ben de çok seviyorum.
      Düşündürücü, anlamlı dizeler her dönem geçerli.
      Yorumunuza çok teşekkür ederim.
      Selam-saygılar.

      Sil
  11. Çok güzel bir paylaşım olmuş teşekkürler ❤️

    Hasetsiz korkusuz kinsiz
    Böyle bir yaşam mümkün olsa keşke …

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim.
      Öyle bir yaşam pek çoğumuzun özlemi değil midir?
      Keşke gerçekleştirmeyi denesek...

      Sil
  12. "Kaç günümüz varsa şunun şurasında
    O kadar güneşimiz var"

    Hem umut verici hem de zamanın sınırını hatırlatıcı. Bahar gelince hissettiğimiz o heyecanlı umutlar, içimizde hissettiğimiz güç gibi...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten aynen öyle. Güneşin, yaşadığımız günlerin, anların değerini bilebilmek...
      Sevgiyle.

      Sil
  13. Fotoğraflar çok şahane, eşlik eden şiirlere ise ne desem, bilemedim. Anlamları öyle muazzam ki, hangi mısrayı içinden çekip alayım, seçemedim. Rahmetle anıyorum Necati Cumalı'yı.
    Bizimle paylaştığınız için size sonsuz teşekkür ediyorum.
    Gönlünüz hep çiçek açsın Makbule Öğretmenim. Var olun. 🌺❤️

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnce naif yorumunuza çok teşekkür ederim. Necati Cumalı sade, yalın anlatımıyla insanı, doğayı gerçekten çok güzel anlamlandırır.
      Tüm fotoğrafları cep telefonuyla çekiyorum. Doğa güzel poz veriyor (!)
      Yorumunuzun son cümlesi harika, içimde rengârenk çiçekler açtı. Çok teşekkür ederim.

      Sil