Bu Blogda Ara

7 Haz 2024

YÜKSEKÖĞRETİM KURUMLARI SINAVI (2024 )

 


"GENÇLİĞİ YETİŞTİRİNİZ. ONLARA İLİM VE İRFANIN MÜSPET FİKİRLERİNİ VERİNİZ. GELECEĞİN AYDINLIĞINA ONLARLA KAVUŞACAKSINIZ." M.K. ATATÜRK 


Sevgili Gençler!

Birey olma çabanızda yarın yeni bir gün. Hayat boyu seçimlerinizi yaparken, tercihlerinizi belirlerken yolunuzu çizecek, yönünüzü netleştirecek sınavlardan biri:

 *YKS  (Yükseköğretim Kurumları Sınavı) 8 Haziran 2024 tarihinde uygulanacak.

 *2024 YKS 1. Oturum Temel Yetenek Testi (TYT)  Saat 10.15- 13.00  saatleri arasında. 

Saat 10.00 da sınav salonuna alınıyorsunuz. 


  *2024 YKS ( Yükseköğretim Kurumları Sınavı) 2. Oturum  Alan Yeterlilik Testi

  (AYT) 9 Haziran 2024 tarihinde Saat 10.15-13.15 saatleri arasında uygulanacak.

                                                           

  *2024 YKS (Yükseköğretim Kurumları Sınavı ) YDT (Yabancı Dil Testi) 

Saat 15.45- 1745 saatleri arasında uygulanacak. Salona giriş:15.30



KÜÇÜK HATIRLATMALAR :

Sınav yerine geç kalmayınız.

Gerekli belgeleri yanınıza almayı unutmayın.

Normal bir kahvaltı yaparak sınava gidin.

Zamanı iyi kullanın. 

Cevapları rastgele işaretlemeyi düşünmeyin. 

Kendinizi daha güçlü gördüğünüz testlerde kontrol etmeyi unutmayın. 

Zorlandığınız sorularda çok zaman kaybetmeyin.

Çok heyecanlanmanın sizi geride bırakıp başkalarına yer açmak olduğunu unutmayın. 

Sınav başlamadan yapılan açıklamaları iyi dinleyin. 



Sınava girecek tüm adaylara başarılar diliyoruz. Unutmayın, hayat sınavlarla doludur.

Kendine güvenen, ne istediğini iyi bilen, emek harcayan, çalışan  adaylar  daha başarılı sonuçlara ulaşacaklardır. Umutla, özgüvenle aydınlık yarınlara.. Hak eden kazansın. M. ABALI



Başöğretmen ATATÜRK'ÜN deyişleri çağdaş bilimin ışığında yol göstericiniz olsun:

" Gençler!

Cesaretimizi kuvvetlendiren ve devam ettiren sizsiniz. Siz almakta olduğunuz eğitim ve kültür ile insanlık meziyetinin, vatan sevgisinin, fikir hürriyetinin en kıymetli sembolü olacaksınız. "

 "Ey yükselen yeni nesil! İstikbal sizindir. Cumhuriyeti biz kurduk; Onu yükseltecek ve devam ettirecek sizsiniz."

M. K. ATATÜRK










17 yorum:

  1. eveet sabah sınav trafiği vardı bugün :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sabah trafiği varsın olsun sevgili Derin. O nasılsa çözümlenir bir süre sonra. Yeter ki sınavlar sekteye uğramasın, usulsüzlükler olmasın, gençlerin umutları, hayalleri zedelenmesin.

      Sil
  2. bcp haziran temaları son yazımda :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Blogları Canlandırma Projesinin kuralları başlangıçta, her ayın son haftasında yazıların yazılması şeklinde belirlenmişti. Her zaman düzenli yazarken bu ay sağlık sorunlarımız nedeniyle geç kaldım ama yazacağım. 10 Haziran'a kadar geç olmaz umarım.
      Selamlar.

      Sil
  3. Hak eden hak ettiği sonucu alsın diyelim...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu güzel dilek, benim de içten dileğim değerli arkadaşım. Çalışan, emek veren, zaman harcayan adaylar hak ettikleri sonuçlara ulaşsınlar. Ancak önlerine engeller çıkmasın, moralleri bozulmasın.
      Sevgiyle.

      Sil
  4. Merhabalar.
    Sınava katılan tüm gençlerimize başarılar dilerim. Allah emeklerini zayi etmesin inşAllah!
    Selam ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel dileğinize ben de yürekten katılıyorum. Sınavlar konusunda çok daha uzun bir yazı yazabilirdim. Ancak sınav öncesi moraller bozulmasın istedim. Gençler sınav dönemlerinde çok daha duyarlı, hassas olabiliyorlar.

      İçten dileğim; sağlıklı, objektif, gerçekçi ve adil bir "ölçme- değerlendirme " yapılmasıdır. Eski ÖSYM Başkanı Sn. Altan Günalp'i saygıyla anıyorum.
      Sağlıklı, güzel günler dilerim.

      Sil
  5. Gençlere başarılar diliyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuza teşekkürler Hüseyin Öğretmenim.
      Ben de çalışan, çaba harcayan, amaçlarını gerçekleştirmek isteyen tüm gençlere ve kendini geliştirmek için umutla yeniden sınava giren tüm yetişkinlere başarılar diliyorum.
      Sağlıklı mutlu günlere.

      Sil
  6. Tüm çocuklarımıza başarılar. Çok çalıştılar, çok emek harcadılar. Malesef çoğu hakettiği yere ulaşamayacak

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bazen istenmeyen, beklenmeyen engeller çıkabiliyor. Ölçme-Değerlendirmede aksaklıklar, hatalar olabiliyor. O yüzden geçmişte bazı sınavlarda değerlendirme ve yerleştirmelerde olumsuzluklar yaşandı. Üst derecelerde olmaması gereken yığılmalar yaşandı; çok sayıda birinci olması, sınavların iptali gibi. Ancak sınav sorularının açıklanması yerinde bir karar, sonuç tarihleri belirlenmiş.
      Umutsuzluğa kapılmadan beklemek lâzım. Adaylar için en uygun, adil değerlendirmeler yapılsın diliyorum.
      Aydınlık yarınlara umutla, huzurla...

      Sil
  7. Ah umarım bütün çocuklarımız hayallerine kavuşacakları o ilk adımı en başarılı şekilde atmışlardır...
    Ağlayan, depresyona giren çocukları görünce içim acıyor. Bilinçli bir ebeveyn ve eğitimci olmak çocuklarımızı doğru yönlendirebilmek çok önemli çok zor...

    Umarım ülkemizin geleceği de çocuklarımızın geleceği de güneş gibi parıldar *-*

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Şirin bir emojinin (emojinin tam Türkçesi nedir acaba?) de eşlik ettiği ne güzel bir yorum.
      Dilekler öylesine güzel ki ben de yürekten katılıyorum.
      Sevgiyle.

      Sil
    2. E-karakter gibi ama tabi kullanılmadığı için mecburen İngilizce olarak devam ediyoruz...

      Sil
  8. Sınavda görevliydim, girişte kimlik ve diğer kontrolleri yapıyordum. Kızın biri geldi elinde sadece sınav giriş kağıdı. Kimlik sorunca "kimlkte mi lazımdı" dedi. Sınava giremezsin deyince umarsızca dönüp gitti. Ne diyeceğimi ne düşüneceğimi bilemedim. Kızsam mı üzülsem mi. ailesine ne dedi acaba, sonra onu merak ettim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kişisel bir hata nedeniyle oluşan böyle bir duruma insan üzülüyor elbette ama soran görevli haklı. Başkasının yerine sınava girenler olabiliyor. Kurallar önceden belirlenmiş. Dikkate almak lâzım.

      Sil