Bu Blogda Ara

13 Nis 2020

NEBİYE TEYZE...

Bu, hayran olduğum, saygı duyduğum ve çok sevdiğim bir güzel insanın öyküsü. Bir insanlık abidesi,Mersin Alzheimer Derneği'nin sevgili Nebiye Teyzesi. Son derece bakımlı, çalışkan, kendine özen gösteren biri. Çevresindeki pek çok kişi O'nun gibi yaş almak isterdi. Zaman bir su gibi akıp gitmiş. Doğum gününü kutlamıştık, şimdi ölümüne tanık oluyoruz. Ben tekrar başa dönmek istiyorum. Son'u yazmaya  şu anda elim varmıyor.

Hayat akıp giderken bazen öyle bir gün yaşarsınız ki;bir insan, bir olay, bir davranış, bir şarkı veya bir türkü gününüzü farklı kılar. Gününüze renk katar, anlam kazandırır. Bir insan hayatınıza dokunur adeta.
Bir tüy hafifliğinde ince, naif bir dokunuş ama etkisi günler, aylar belki yıllar sürer...


Bugün Mersin Alzheimer Derneği Yaşlı Bakım Merkezi'nde bir gün kutladık. Bir doğum günü. Pastalı, mumlu, müzikli bir doğum günü kutlaması. Dernektekilerin çok sevgili Nebiye Teyzesi bir yaş daha alıyordu. 

Onunla ilk tanışmamız Dernekte "Üretici Kadınlar"la ilgili bir sunumun ardından çay saatinde, yazdığım bir şiiri okumamla başladı. Bitince göz göze geldik. Çok zarif ve kibar bir edayla "Sizinle tanıştığıma çok memnun oldum." dedi. İçim titredi, tam bir İstanbul Hanımefendisi görünümünde idi. Boyasız gümüşi saçlar, şık, sade bir giysi, insana güven veren bir görünüm. 

Daha sonraki karşılaşmamız Dernek bahçesinde "Anneler Günü" nedeniyle düzenlenen kahvaltıda oldu. Aynı masada karşılıklı oturduk. Görevli gençler kahvaltısını getirdiler. Çok seçici, sağlığına özen gösteriyor. Sohbet sırasında nereli olduğumu sordu. "Adanalıyım" dedim. 

İnsandan insana "uzun ince bir yol." İster "duygu yolu" diyelim, ister "akıl yolu." Bir süre sonra insan ortak bir dilde-"insanlık dili"- konuşmaya başlıyor. İnsandan insana köprü kurulunca rastlantıları da keşfediyorsunuz. Adana-Mersin güzergahında ortak anılar, ortak adlarla buluştuk. Yıllar önce Nebiye Teyze Adana Kız Enstitüsü Dikiş Bölümünde annemin öğrencisi imiş. Geç rastlamışız birbirimize. Keşke geçmişte bir araya gelip eski günleri yad etselerdi. O yıllarda avukatlık yapan babamı da çok iyi tanıyor.

Nebiye Teyze konuşmamız sırasında heyecanla, gözleri parlayarak "Torunlarım" diyerek anlatıyor. Boş bulunuyorum "Çocuklarınız neredeler?" diye soruyorum. "Benim hiç çocuğum olmadı. Yeğenlerim, çocuklarım, torunlarım gibidir. 7 torunum var " diyor. 
O gün kahvaltıdan çok, tatlı dilli- güler yüzlü bir İstanbul hanımefendisinin güzel sohbetiydi bizi doyuran. Ve o Anneler Gününde bir kez daha anladım ki kan bağıyla "anne" olmak çok önemli ama yüreğinizde insan sevgisi varsa onu en iyi şekilde dağıtıyor, "anne" gibi de davranıyorsunuz.
_______________________________________

Bugün Nebiye Teyze çok şık.Açık renk bir pantolon takım ve üstünde onu tamamlayan aksesuarlar.Kolye, bilezik, yüzük, küpe.Ama hiçbiri fazla durmuyor. Takı sevmeyen ben bile hoşlanıyorum o güzel uyumlu beraberlikten.Hepsi ince bir zevkle alınmış, hiç de abartılı durmuyor.

Harika bir belleği var. Yanımızdaki arkadaşlara Adana'dan, annem ve babamdan söz ediyor.Adlarını söylüyor. O konuşmamızın üzerinden bir ay geçmiş, unutmamış. Sürekli işleyen, bilgi depolayan bir beyin.93 yaş... Neredeyse bir asır. İçine neler sığdırılmış. Abide-çınar kavramları bu insanda tam yerini buluyor. Bizler bugün o çınarın serin gölgesinde oturuyoruz. Yüzümüz güneşe dönük. Her söylediği değerli. Kaydetmeye çalışıyorum...
Ama hayır, kayıt yetmez. Bu konuşmalarda yüz mimikleri, ses tonu, vurgulamaları da kaçırmamak lazım.Yaşadığımız sürece öğreneceğimiz ne çok şey var.

Nebiye Teyze Alzheimer hastası değil. Burada kendi isteğiyle kalıyor. Odasını cennete çevirmiş. Balkonunda yeşillikler-maydanoz, nane, tere- çiçekler yetiştiriyor.
Her gün sabahtan belli etkinlikler için aşağıya iniyor. Çeşitli etkinliklere katılıyor. Bazen dikiş dikiyor.




Pastayı keserken:"Ölmek istemiyorum ama iyi yaşamak istiyorum." diyor. Ve ekliyor:" Adam gibi yaşamak, adam gibi ölmek lazım. Ot gibi yaşamak neye yarar?"  Doğum günü kutlamaları başladığında her kutlayan için Nebiye Teyze oturmuşsa bile ayağa kalkıyor, karşısındakini sevgiyle kucaklıyor. Saygıyla izliyorum. Bu salonda Onun gibi yaş almak isteyen ne çok insan var. Bir hayran kitlesi, bir sevgi halesi oluşmuş adeta. Tablo gibi. Bu görüntüyü izlemek bile insana huzur veriyor, rahatlatıyor...


Bu dünyadan bütün zarafeti, inceliği, kibarlığıyla bir Nebiye Teyze geçti. Bu güçlü Cumhuriyet kadınını hiç  unutmayacağız. Işıklar içinde uyusun. Saygıyla, rahmetle anıyoruz.

Makbule ABALI



65 yorum:

  1. Oyyyyy canımmm elleri öpülesi Nebiye Hanımefendi.
    İyi ki sizin gibi insanlar bu ülkede var
    Sağlıklı ve uzun bir ömür dileklerimle.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O gün orada ben de aynı şeyi düşündüm. Sahip çıkılması gereken değerlerimiz onlar. İyi ki varlar... iyi ki...
      Teşekkürler, iletirim.
      Sevgiler...

      Sil
  2. Maşallah 93 yaşında olmasına rağmen hala çok etkileyici çok zarif görünüyor.
    Sizin için de paha biçilmez bir anı olmuş.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle. Kibar, asil bir görüntüsü var. Ve son derece akıllı.
      Bu tür değerli anıları hep toparlıyorum. Paha biçilmez gerçekten.
      Sevgiler...

      Sil
  3. Elleri öpülesi büyüklerimiz. Bir tecrübe abidesi.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten aynen öyle. Keşke daha çok kişiye ulaşabilseler.
      "Rol-model" olarak toplumda etkili olsalar.

      Sil
  4. Orada olup onunla tanışmayı isterdim. Yaşayan tarih, elleri öpülesi insanlar.Ne kadar da sıcak bir bakışı var.Bir daha görüşürseniz o güzelliği benim için de öpün.:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Asıl hoşuma giden yanı son derece mütevazı, dost canlısı.
      Yaşayan tarih deyişiniz ne güzel.O sıcak bakışların altındaki yürek de öyle. Tabii, sarılırım da.
      Çok teşekkürler. Sevgiler...

      Sil
  5. Nebiye teyzeyle tanıştığıma çok memnun olum, ellerinden öpüyorum, sağlıklı, uzun ömürler diliyorum. Maşallahı varmış. Çok keyifle okudum çok teşekkürler sevgili Makbule.
    Sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Varlığıyla çevresine güç katan insanlardan sevgili Müjde. "Buradaki herkes benim arkadaşım" diyor, öyle davranıyor.Ben teşekkür ediyorum.
      Sevgiler...

      Sil
  6. Çok hoş bir hanımefendi 😍 ne kadar güzel bir deneyim olmuş sizin için . Biz tanışmadan ruhlarimiz tanışıp konuşurmuş. Sizin ruhlar konusup anlaşmış anlaşılan

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hiç tanımadan da ilk gördüğümde bir yakınlık hissetmiştim.Benim için gerçekten hoş bir hayat deneyimi oldu.
      Teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  7. Kimin yaşlılığında ne olacağı belli? Eşimin babaannesi, anneannesi Alzheimer hastası olarak vefat ettiler. Bakımı da çok zor olan bir rahatsızlık. Özel bir yaşlı bakım evinde tedavi görürken ne general eşlerini gördük orada. Bence eli öpülesi sizsiniz önce ki, onların en ihtiyacı olduğu anda gönüllerini alıyorsunuz. Önemli olan da bu. Başka neye ihtiyaçları olabilir ki.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok haklısınız.Sağlıklı, bilinçli yaşlanmak çok önemli. Nebiye Teyze'de beyin pırıl pırıl. Alzheimer değil. Yaşlı Bakım Evi tüm donanımıyla çok güzel. Orada kalmayı kendisi seçmiş.Binada doktor, sosyal hizmet uzmanı, psikolog,eğiticiler, gönülüler, uzmanlar var. "Burada çok mutluyum" diyor.
      Annem Alzheimer hastası idi. Çok zor bir hastalık gerçekten.
      Yaşlılara, çocuklara farklı davranılması gerektiğine inanıyorum.
      Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim.

      Sil
  8. Nebiye Teyze, ne tatlı, ne hoş bir kadınmış. Çok bilinçli ve hayat dolu. Beynini ve yaşam coşkusunu hep diri tutmuş, kaliteli yaşamış. Böyle özel insanların çevreye yaydıkları sinerji dahi varlıklarına anlam katar. Ortak olduğunuz konular kadar, yakın çevrenizle de bir şekilde hayatınızın dolaylı da olsa kesişmiş olması ayrıca çok hoş bir anı olmuş sizin için de.. Yaşadığımız sürece öğreniyoruz.Örnek olmak, paylaşmak...hayata katma değer katmak çok güzel. Doğum günü kutlu olsun Nebiye Hanım Teyze'nin. Bu güzel insanlar çevremizde hep var olsunlar. Hayatlarımıza dokunacaksa da böyle güzel, zarif, nitelikli insanlar dokunsunlar.. Siz de yaşadıklarınızı çok güzel kaleme almışsınız. Teşekkürler Makbule Öğretmenim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, hoş bir yorumla özetlemişsiniz. Yaşama gönülden bağlı, insanları seviyor, güzel şeyler yapmak istiyor. Konuştukça daha çok etkileniyor insan.Yıllar öncesinin ortak anılarında buluşmamız benim için gerçekten çok hoş bir sürpriz oldu.
      "Nebiye Hanım Teyze" deyişiniz dikkatimi çekti sevgili Esin Hanım. Büyüklere hep öyle denirdi değil mi? Ben de öyle derdim. "Hanım "sözcüğü mutlaka bir saygı ifadesi olarak araya konurdu. Yaşlı Bakım Merkezindeki hitap tarzını yazımda kullandım ben de. Ama sizin de öyle hitabınız bana geçmişi hatırlattı.
      Her yorumunuz yazıya değer katar. Çok teşekkür ederim.
      Sevgiyle- dostça...

      Sil
  9. Allah sağlıklı, uzun ömürler versin... Nice mutluluk dolu yılları olsun... Yollarınız bir noktada kesişmiş, ne güzel bir tesadüf... Ne tatlı, ne zarif Nebiye teyze... Maşallah hiç 93 yaşında gibi değil... Ellerinden sevgiyle öpüyorum... Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Gerçekten öyle zarif, öyle hoş ki. Yaşını hiç çekinmeden söylüyor ve hiç göstermiyor. Duyarlı arkadaşlarım da ben gibi düşünüyorlar, ne güzel.
      Onu tanımak beni gerçekten çok mutlu etti.
      Teşekkür ederim. Sevgiler...

      Sil
  10. Maşallah Nebiye hanıma.Sağlıklı ömürler diliyorum kendisine.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler. Bütün bu dilekleri kendisine ileteceğim.

      Sil
  11. Maşallah Nebiye Teyze'ye, hayran olmamak elde değil. Kıyafeti, takıları harika, şık ve zarif.

    Adam gibi yaşamak lâzım, ne doğru bir söz.

    Nice güzel, yaşam dolu yılları olsun. Darısı da hepimizin başına :)

    Teşekkürler bizi Nebiye Teyze'yle tanıştırdığınız için.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sadelik içinde bir şıklık ve zarafet. O sözcükleri ansızın söylüyor. Keşke hepsi yazılabilse.
      Asıl ben teşekkür ederim sizler de böylesine sıcak karşıladığınız için.
      Sevgiler...

      Sil
  12. Benim de çocuğum yok,yeğenlerimi de çok severim.Kendinden bir şeyler buluyorsunuz okurken.Duygulandım açıkçası ya da bu aralar öyleyim.Teşekkürler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanı sevmek, çocukları, yaşlıları sevmek o kadar önemli ki. İçinde sevgi barındırmayan insan beni ürkütüyor.Gazetelerde öyle acımasız insanların haberlerini okuyoruz ki anne olduğu halde annelikle ilgisi yok.
      Bu arada düşündüğünüz yeni girişim bir düşünce yoğunluğu yaratıyordur elbette. Şimdiden kolaylıklar diliyorum.
      Sevgiler...

      Sil
  13. Ne mutlu hanımefendiye gayet hoş ve sağlıklı görünüyor..nice mutlu yeni yaşları olsun..teşekkür ediyorum bu güzel paylaşım için hakikaten çok keyif aldım..sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. "Hikayelerdir geriye kalan"-blog adınız o kadar anlamlı ki.
      Böyle değerli insanlar bana bir kez daha düşündürüyor; Hikayelerdir geriye kalan. Yazmaya çalıştım, belki gördüklerimin hepsini anlatamadım.
      Ben de bu güzel yorumunuz için çok teşekkür ediyorum.
      Sevgiler...

      Sil
  14. Nebiye Teyze o hanımefendi ve asil duruşuyla beni büyüledi. İyi ki doğmuş, iyi ki bir anlam katmış bu dünyaya. Hayırlı ve güzel bir ömür dilerim kendisine. Sevgiler :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşı, ruh hali, düşünce yapısıyla hayran olmamak mümkün değil gerçekten. Çevresine adeta ışık saçıyor.
      Çok teşekkürler. Bu güzel dilekleri hep ileteceğim.
      Sevgiler...

      Sil
  15. inşallah bizler de güzel yaş alanlardan oluruz
    tebrik ediyorum nebile teyzeyi Allah uzun ömür versin
    sevgiler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sağlıklı uzun ömür ve yanımızda iyi insanlar, güzel insanlar...Teşekkürler.
      Sevgiler...

      Sil
  16. Nebiye Hanıma sağlıklı ömür diliyorum. Duruşuyla çooook şey anlatıyor çok. Hele bir de sizin hisseden yüreğinizin kalemle birleşmesi ........
    Çok zevk alarak okudum yine yazınızı ellerinize yüreğinize sağlık Makbule Hanımcığım.
    Selam ve sevgiler olsun buralardan sizlere.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, duruşuyla çok şey anlatıyor. Onunla birlikteyken saygı duydum, mutluluk duydum, zamanın nasıl geçtiğini anlamadım.
      Çok teşekkürler. Uzaklardan ne güzel yazılar yazıyordunuz. En yakın zamanda gene okumayı diliyorum.
      Sevgiler.

      Sil
  17. On cigabaytlık internet kotam bittiğinden bugünü beklemek zorunda kaldım. Bugün internete kavuştum ve geri kaldığım yorumları da yapabiliyorum.

    Ne müthiş bir insan ve yaşama sevinciymiş. Hem yeğen torunları sahiplenmesine hem de belleğine hayran kaldım :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnternet bazen böyle sürprizler yapabiliyor.
      Yaşama öylesine bağlı bir insan ki ben de hayran oldum.
      Yeğen torunlarla Nesibe Teyze'nin bağlılığı karşılıklı bir sevgi birlikteliği.
      Sevgiler...

      Sil
  18. Çağımızda sık görülen Alzheimer hastalığı, insanları 70'inden sonra zihinsel ve fiziksel olarak çok zorluyor. Bu nedenle Nebiye hanımefendinin 93 yaşında bu enerjisi muhteşem bir lütuf. Görüntü de süper, 60'lı yaşlarda gözüküyor.....
    Sizin sosyal aktiviteleriniz de çok önemli, tebrikler, iyi bayramlar.......

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Nebiye Teyze Alzheimer değil. Oradaki çalışma temposunu, koşulları beğendiği için kendi isteğiyle kalmayı seçmiş.
      Ama haklısınız, 80 yaştan sonra insanların Alzheimer olma riski artıyor.
      Hayran olmamak mümkün değil. Bakımlı, enerjik, sosyal bir hanımefendi.
      Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
    2. Galiba cümleyi anlaşılmaz biçimde kurmuşum.
      Bir çok insan, genç sayılacak yaşta alzheimer olurken Nebiye hanımın 93 yaşında bu enerjide olmasının bir lütuf olduğunu söylemek istemiştim......

      Sil
    3. Cümleniz çok net ve anlaşılır. Düşüncenize katılıyorum. Sadece Nebiye Teyze'nin orada kalmasının kendi seçimi olduğunu belirtmek istemiştim.
      Yeniden yorum yazma inceliğini gösterdiğiniz için teşekkür ederim.

      Sil
  19. "İyi ki doğdun Nebiye teyze."

    Güzel izler bırakan bu güzel insanların izini süren herkese iyi bayramlar diliyorum.

    Sevgiler değerli arkadaşım.

    Çok duygulandım,emeğine,gören gözlerine,
    hisseden kalbine sağlık.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnan ben de Merih mutlaka bu yazıyı okur diyordum.
      Senin gibi hassas, duygusal insanlar ortak noktalarda buluşuyorlar.
      Çok teşekkürler; Vefana, dostluğuna, güzel yorumuna...
      Bayram gibi günler.

      Sil
  20. Merhabalar ;
    Bayramınızı kutluyor sevgilerimi gönderiyorum ..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler Elsa, hep vefalısındır.
      Okullar tatile girdi. Seminerler de bitmek üzere.
      Sevgiler...

      Sil
    2. Merhaba;
      Umarım tatiliniz iyi geçiyordur, yeni paylaşımlarınızı bekliyoruz..
      Sevgiler..

      Sil
    3. Yaylaya henüz gidemedik Elsa. O yüzden tatile de giremedik.
      Yazmayı ben de özledim. Yurdun birçok yerinde olduğu gibi Mersin de bu aralar aşırı sıcak. Yarın yaylaya gitmeyi düşünüyoruz.Deniz seviyesinden 1500 m.yükseklikte.
      Yaylada internet çok sağlıklı çalışmıyor. Tabletle yazmaktan hoşlanmıyorum.Umarım sorun çıkmaz.
      Düşüncene çok teşekkür ederim.
      Sevgiler...

      Sil
    4. Yayla ne güzeldir şimdi... Umarım güzel ve özlediğimiz görüntüleri paylaşabilme imkanınız olur..
      Sevgilerimi ve selamlarımı iletiyorum.

      Sil
  21. ay kıyamaaam ne tatlı teyzeymiş yaaa. ama ne hoş tesadüf değil mi ama. hayat ne güzeeel :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle. Tanıdığıma ben de öyle mutlu oldum ki.
      Hayat rastlantılarla dolu. Adana-İstanbul- Mersin...
      Yaşama sevinciyle dolu olmak ne güzel.

      Sil
  22. Nebiye Teyze'yi öykü tadında öyle güzel yazmışsınız ki içimize dokundu. Duygulanmamak mümkün değil. Onlar gibi olanlarla geçirdiğimiz eski bayramlar gerçek bayramlardı. Yüreğinize sağlık.

    Bu vesileyle sizin, eşinizin ve sevdiklerinizin bayramını kutlar, huzurlu ve sağlıklı geçmesini temenni ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Duygulu insanlar dünyaya farklı gözle bakan ve algılayan insanlar.Sizin de o grupta olduğunuzu biliyorum.Duyarsız olmaktan iyidir diye düşünüyorum. Doğru, eski Bayramlar o güzel insanlarla anlam kazanıyordu.
      Çok teşekkür ederim.
      Eşim ve ben ailece sağlıklı, mutlu, güzel bir Bayram diliyoruz.

      Sil
  23. ❤️Sevgili Makbule Öğretmenim, son günü de olsa; bayram için iyi dileklerimi ileterek başlamak istiyorum. ❤️Benim bu yazınızla ilgili yorumumu beklediğinizi biliyorum. Biraz gecikmeli de olsa, yazılarınıza naçizane bir yorumda bulunmakla ben de çok mutlu oluyorum. Yazılarınızı ve o yazıyla ilgili yorumlara büyük bir titizlikle verdiğiniz yanıtları mümkün olduğunca merakla, ilgiyle ve keyifle takip etmeye çalışıyorum. Her yazınızda farklı duygular yaşıyorum.
    ❤️Bu yazınızda yine çok etkileyici. Kendisini tanıyor olmaktan onur duyduğum, haftanın en az bir kaç gününde, bir kaç saatini birlikte geçirdiğim, soyadı gibi çok "Değerli" bir Yaşlı Bakım Merkezi Konuğumuz.
    ❤️Sizin de çok güzel ifade ettiğiniz gibi haliyle, tavrıyla, giyimi, dış görünüşü ve 93 yaşın eskitemediği pırıl pırıl belleğiyle kendisini görüp tanıyanların hayranlığını kazanmış bir büyüğümüz.
    Kurumumuzda bakım verilen; Alzheimer'le hayatı paylaşan büyüklerimizin yanısıra, Sevgili Nebiye Teyzemizin varlığı; bizlere böyle de yaş almanın hayatın bizlere bahşedeceği bir şans olabileceğinin canlı bir örneği olması nedeniyle de çok önemli. Sevgili Nebiye Teyze hayatının bu dönemini bir kurumda geçirmenin ne kadar cesurca ve bir o kadar da yerinde bir karar olduğunun sinyallerini veriyor bizlere.
    ❤️Ailemizin diğer bireylerine de sıkıntı vermeden, evimizde kapımızı çalacak birilerini beklemek yerine, sosyal bir ortamda hayatın bu dönemini geçirmek çok olumlu geliyor insana. O; ta İstanbul'dan kalkıp buralara gelmiş, bu arzusunu gerçekleştirmek için. Şairin dediği gibi; "Bu son fasıldır ey ömrüm, nasıl geçersen geç" dememiş, kendisi karar vermiş nasıl geçeceğine.
    ❤️O nedenle sizin bu biyografik yazınız Sevgili Nebiye Teyzemizi tanıtmakla kalmayıp, hayata dair bazı gerçekleri de vurgulaması açısından, farklı bir anlam taşıyor.
    ❤️Elinize, gönlünüze ve sadece bakmakla kalmayıp, gören gözünüze sağlık diyorum.
    ❤️Sevgi ve saygılarımla.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Sevgili Necla Öğretmenim, Bayramın son günü de olsa ne Fark eder? Güzel dilekleri iletmenin yaşı yok ki. Bayramlar, özel günler hepsi dostlarımızı, sevdiklerimizi anmaya vesile.
      Güzel, anlamlı yorumlarınızı seviyorum tabii. Ve bekliyorum da.Böylece daha sağlam bir iletişim kurulmuş oluyor.Özellikle Yaşlı Bakım Merkezi'nden Nebiye Teyze'yi tanıdığınız için yorumunuzu da bekliyordum.
      Çok haklısınız, Nebiye Teyze cesur bir karar vermiş;Kurumu, oradaki dostlarını, görevlileri çok sevdiğini, benimsediğini söylüyor. Ortama çok güzel uyum sağlamış. Belki bazı dönemlerde hepimiz bağımsızlığı, arada yalnız kalmayı da özleyeceğiz.
      O güzelim şarkıyı hatırlatınca birden Nebiye Teyze'nin koroya da eşlik ettiğini düşündüm Necla Öğretmenim.
      Yazım sizin yorumunuzla da ne güzel tamamlandı. Nebiye Teyze'yi örnek kişiliğiyle, zarif, kültürlü kimliğiyle, uyumlu davranışlarıyla hiç unutmayacağız.
      Değerli katkılarınız için çok teşekkür ederim Necla Öğretmenim.
      Gönülden selam-sevgiler...

      Sil
    2. Bir şeyi eklemek isterim Necla Öğretmenim. Blogda çocukluk ve bir tane ilk gençlik fotoğrafımın dışında hiç fotoğraf kullanmadım. Bu yayında da öyle oldu. Ama az önce yorum yazarken düşündüm de keşke Nebiye Teyzeyle birlikte bir resmimiz olsaymış, anı olurmuş.Vardı, sonradan da koymadım, geç olmuştu.
      Bu düşüncemi de paylaşmak istedim.
      Sevgiler...

      Sil
  24. Nebiye Hanım hakkında yazdıklarınızı okuyunca onu çok sevdim. :)
    Allah uzun versin.
    Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen düşündüğünüz gibi; sevilip sayılacak bir hanımefendi.Sohbetinden zevk alıyor insan.
      Amin. Sağlıklı uzun ömür diliyoruz.
      Sevgiler...

      Sil
  25. Hayranlık duydum Nebiye Teyze'ye.. Sağlıklı, mutlu bir ömrü olsun tam da dilediği gibi.. Tekrar ziyaretine giderseniz selamlarımızı da götürün lütfen..

    " Adam gibi yaşamak, adam gibi ölmek lazım. Ot gibi yaşamak neye yarar?"
    Ne güzel söylemiş.. 93 yıllık ömründe ne cevherler biriktirmiştir..
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selamınızı, güzel dileklerinizi iletirim tabii.
      O yaşta yaşama öylesine güzel bakmak harika tabii.
      Çok teşekkürler.
      Sevgiler.
      Engellerden ötürü geç cevap verdim özür dilerim.



      Sil
  26. Çok güzel ve cok zarif bir hanım. Uzun ömürleri olsun inşallah sevgili öğretmenim. 💖💖

    YanıtlaSil
  27. Bu değerli yazı için teşekkürler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkürler değerli öğretmenim,
      Esenlikler dilerim.

      Sil
  28. Bilinçli tertemiz görgülü kültürlü bir yaşlılık Rabbim herkese nasip etsin

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Örnek bir yaşlılık değil mi? Gerçekten keşke hepimiz öyle yaşlanabilsek.
      Sevgiler.

      Sil
  29. böyle iyi insanlardan öğrenecek çok şey var,
    çiçeklerine bayıldım <3

    YanıtlaSil
  30. Aynı fikirdeyim. Bir hayat okulunda sevgi dolu bir öğretmen gibi. Çiçekleri hayata bakışını da simgeliyor.
    Sevgiler.

    YanıtlaSil
  31. hatırladım teyzeyiiii :)

    YanıtlaSil