Bu Blogda Ara

7 Kas 2019

BİR FESTİVALİN ARDINDAN...


Günlerdir hazırlık çalışmaları devam ediyordu. Mersin Uluslararası Narenciye Festivalinin bu yıl 7. yılı. Uzun bir sahil bandında maketler kuruluyor, narenciye ürünleri tellerle onlara bağlanarak harika bir narenciye dünyası yaratılıyor. Korsan gemisi, denizaltı, balina, zürafa, deniz feneri, değirmen, canavar vb. Adeta güneş yere inmiş, denizle buluşmuş, yer-gök sarı ve turuncuya boyanmış. Bastonlu dedelerden pusetteki ikizlere kadar herkes burada. Portakal ve limon çiçeği kokusunu duyabileceğiniz "koku tüneli" bile var.

Festival için kilolarca narenciye ürünü kullanılmış, dans grupları, folklor ekipleri görev almış, yabancı konuklar davet edilmiş.Standlarda sivil toplum kuruluşları, hediyelik eşyalar var. Yemek showlar düzenleniyor. Denizde, havada, karada gösteriler var.
Akşamları konserler sürüyor. Bir ses verenk cümbüşü içinde kayboluyorsunuz adeta.


Düşünüyorum; halkımız görüntülü, sesli, renkli, ücretsiz eğlenceleri seviyor. Belki içimizdeki çocuktan kalan, doyurulmamış bir özlem bu. Çocuklar da bu ses ve renk dayanışmasına bayılıyorlar. Hareket ve dans doğalarında var. Özellikle hareketleri kısıtlanmış toplumlarda bu tür gösteriler büyük ihtiyaç. 

Yaşamdan 3 gün daha gitti. Ses, ışık ve renkleriyle, 
belleklerde iz bırakan görüntüleriyle masal kahramanlarını yolcu ettik. Ah, gönül neler arzu ediyor. Yığınlarla çöp geride kaldı. Gülümseyen yüzler, yorgun bedenler, çevresinin farkında olmayan insanlar... 

Ertesi sabah sadece zürafanın ve canavarın başında birkaç narenciye ürünü kalmıştı. Düşünmeden edemedim; toplumda canavar teması neden bu kadar sık işlenir oldu, festivallerde bile nasıl bu kadar çabuk büyüdüler...?



Makbule ABALI


4 yorum:

  1. Harika görüntüler. Resimlere bakarken üreticileri düşündüm. Onca emek, onca umut. Ümit ederim ki emekleri boşa gitmesin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnanın ayynı şey hep beni de düşündürdü. Gerçi devrede sponsorlar var ama kaç kişiye ulaşılabilir? Ya öncesi , ya sonrası... Üreticinin satış fiyatiı ile pazarda satış fiyatları çok farklı.Festivalin son günü gece yarısına kadar ürünlerin toplanması , halk tafından paylaşılması bir ihtiyacı vurguluyor.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  2. Koku tüneli müthiş güzel olmalı.

    Diğer kültürlerde festivaller vb çok yer tutuyor, bizde niye yok diye düşünürdüm, yanlış bir muhafazakarlığa bağlıyorum bunu. Bence de çok ihtiyacımız var böyle şeylere...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben de onu çok ilginç ve farklı buldum. Özellikle tam biz ordan geçerken yaşlı bir beyefendi ile bir yakınının tünelden çıkışı harikaydı. İnsan o ortamda sadece gözlem yaparak nice öyküler yazabilir. Aynı fikirdeyiz; çok yararlı kültürel ve toplumsal bir olay neden bizde geliştirilmez?
      Katkınıza teşekkürler.
      Sağlıklı, güzel günlere...

      Sil