Bu Blogda Ara

10 Oca 2020

BAHARI ÖZLEMEK...



Kışın ortasında baharı özlerdi bazen ;
kış bitip bahar kapıdan görününce 
Nasıl da sevinirdi...
Çiçeklerin kökleri başında 
Düşler kurardı yeni bir bahara ;
Kış bitecek. karlar eriyecek, kuşlar gelecek,
Bir süre sonra çiçekler boy verecek 
Pembe-beyaz, ince-narin 
Kökü sağlam, dalı zayıf,
Ama toprağına sımsıkı bağlı.
Çiçekler açınca dünya aydınlanırdı,
Çiçekler açınca kasvet biterdi.
İnsanlar gibi dirençli, mücadeleci,
İnsanlar gibi hassas ama güçlü.
Başka bahar çiçeklerini beklerdi sonra ;
Hatmileri, kardelenleri, papatyaları...

Makbule ABALI.



6 yorum:

  1. Merhabalar.
    İnternet bağlantım olmadığı için, eskisi kadar blog uğraşımı sürdüremiyorum. Daha doğru dürüst kış görmeden ve kış yaşamadan baharı özlemenin tek sebebi, kış mevsimini doğru dürüst yaşayamadığımıza bağlıyorum. Bahara duyulan özlemi dile getiren şiiriniz çok güzel. Mevsimlere duyulan özlemin aynı tarafında olmak da çok güzel. Kaleminize ve yüreğinize sağlık ve mutluluklar dilerken; inşAllah en kısa zamanda özlemini duyduğumuz bahara kavuşuruz diyor ve size sağlıklı, huzurlu ve mutlu bir yaşam diliyorum.
    Selam ve dualarımla birlikte en Güzel'e emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel yorumunuza çok teşekkür ederim. Kış aylarında görülebilen doğal afetler, sel ve heyelanlar, insanların çektiği sıkıntılar içimizi acıtıyor, düşündürüyor.
      Bir de soğuk kış aylarının getirdiği çeşitli hastalıklar var.
      Bu yıl ben de bloğa istediğim sıklıkta giremedim. Sağlık ağır bastı. Uzun bir aradan sonra da hemen aktif olamıyor insan. İnstagramda yazıyorum. Yazı, şiir, fotoğraf üçlüsü olarak kullanıyorum.
      Sağlıklı, huzurlu günler diliyorum. Saygılar.

      Sil
  2. Şiiriniz de fotolar da bana “oh be içim açıldı” dedirtti. Teşekkür ederim😊😘

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben teşekkür ederim. Kışın dondurucu soğuklarında bir bahar esintisine ihtiyacımız oluyor.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. heey az kaldııı, şubat 15 geldi mi tamamdır. sizin oraya da daha erken gelir zateeen baharlar :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Derin ne güzel düşünüyorsun. Ben her mevsimin kendine özgü güzellikleri olduğuna inanıyorum. Ama bahar farklı, insan doğasına da en uygun mevsim.
      Sevgiyle.

      Sil