Bu Blogda Ara

23 Oca 2020

NEHİRDEKİ KUŞLAR...




Günlerdir yürüyüşe çıkamamıştık. Mevsim rahatsızlıkları, soğuklar güçlü birer engelleyici idi. Gerçekleştiremediğimiz her iş moral bozuyor. Günler sonra bugün ilk kez yürüyüşe çıkabiliyoruz. Temiz havayı solumak bile insanı rahatlatıyor. Kış güneşi ısıtmıyor ama yansımaları çok güzel. 

Akan suları seviyorum. Mezitli Deresi bunlardan biri. Yazın kurur. Kışın dağlardan akan kar sularıyla beslenir. Çok yağmur yağdığında denizin rengini bile değiştirecek güçtedir.
Sabahtan öğleye doğru martılar, ördekler. serçeler ayrı gruplar halinde derenin üstünde uçarlar, su içerler. Dere kenarında palmiyeler, sarmaşıklar hazırlanmış bir dekor gibidirler.  Oraya giderken asıl amacım fotoğraf çekmekti. 

Durduğumuzda ansızın kocaman torbasıyla bize doğru yürüyen yaşlı adamı gördüm. Eliyle "gel gel" diye işaret etti. Tereddüt ettim, neden...? İçimden geçirdiğim sorunun yanıtını kendi açıkladı: "Fotoğraf çekiyorsun, ekmek atarsam martılar sürüler halinde gelirler. İkimiz de gülümsedik. Hiç tanımadığı bir insanı düşünüp yol göstermesi ne güzeldi...

Torbasından kocaman bir somun çıkardı. Onu dereye fırlattı. Bütün kuşlar kanat çırparak uçuştular. Sonra torbanın ağzını açtı. Küçük ekmeklerle doluydu. "Bunlar da ilerideki serçeler için" dedi. "Her gün getiririm. hiçbirini ihmal etmem. Martılar, ördekler, serçeler... Ne iyi yapıyorsunuz dedim. Güldü tekrar: "Keşke daha çok insan yapsa." Sanki gülünce birkaç yaş gençleşiyordu. 

O yoluna devam etti. ben cep telefonumla fotoğraf çektirmeyi sürdürdüm. Bir sonraki sefer kuşların ekmeği benden olacak...

Makbule ABALI




Not: Çektiğim kuş sesleriyle ilgili video çalışmadı. Özür dilerim.

6 yorum:

  1. Çok güzeldi, yüreğiniz her dem mutlulukları yaşasın.
    Sevgilerimle..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel bir dilek. Çok teşekkür ederim. Aydınlık, mutlu günler diliyorum.
      Sevgiyle...

      Sil
  2. Ne güzel.. Yaşadığım yerde kuşlara ekmek verilmiyor, özel kuş yemleri var (genelde çekirdek ve tohumlar) bahçeye asılıyor. Nedeni ekmeğin kuşun midesinde ıslanıp büyümesi ve hasta olmasına neden olma olasılığı diyorlar. Fakat bir itiraf, biz de çocuklarla veriyoruz minik minik parçalayıp ekmekleri. Çünkü ben diyorum, buranın nazlı kuşları zaten göz ettikleri yerlerde hep güler yüzlü insanlarca ekmekle beslenir ;) Bilmem kötü mü ediyorum..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne güzel, içtenlikle duygu ve düşüncelerinizi dile getirmişsiniz. Belki öyle düşünenler de haklılar. Ama tamamen aç kalmalarından daha iyidir diye düşünüyorum. Bir de sanırım işin özünde paylaşmak, yardımcı olmak fikirleri güzel.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. Geçmiş olsun. Hastalık sert geçiyor, insanı mahvediyor. Sonrasında yürüyüş iyi gelmiştir dilerim. Kendinize iyi bakın..

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok teşekkür ederim. Günler, aylar sonra ilk kez yürüyüşe çıktık. Temiz hava ve yürüyüş gerçekten iyi geldi.
      Sağlıklı, mutlu günler diliyorum.

      Sil