Bu Blogda Ara

25 Mar 2020

YAŞLILAR HAFTASI


18-24 Mart arası "Yaşlılar Haftası" olarak kabul ediliyor. Ve bu yıl dünya bu haftada özellikle yaşlılarını bir virüsten kurtarmaya çalışıyor Dünya yaşam savaşı veriyor. Yıllar önce ünlü şair Cahit Sıtkı Tarancı  "Otuz Beş Yaş " şiirinde ne güzel dile getirir:

OTUZ BEŞ YAŞ
Yaş otuz beş! yolun yarısı eder.
Dante gibi ortasındayız ömrün.
Delikanlı çağımızdaki cevher,
Yalvarmak yakarmak nafile bugün,
Gözünün yaşına bakmadan gider.

Şakaklarıma kar mı yağdı ne var?
Benim mi Allahım bu çizgili yüz?
Ya gözler altındaki mor halkalar?
Neden böyle düşman görünürsünüz,
Yıllar yılı dost bildiğim aynalar?

Zamanla nasıl değişiyor insan!
Hangi resmime baksam ben değilim
Nerde o günler, o şevk, o heyecan?
Bu güler yüzlü adam ben değilim;
Yalandır kaygısız olduğum yalan.

Hayal meyal şeylerden ilk aşkımız;
Hatırası bile yabancı gelir
Hayata beraber başladığımız
Dostlarla da yollar ayrıldı bir bir;
Gittikçe artıyor yalnızlığımız.

Gökyüzünün başka rengi de varmış!
Geç fark ettim taşın sert olduğunu.
Su insanı boğar, ateş yakarmış!
Her doğan günün bir dert olduğunu,
İnsan bu yaşa gelince anlarmış.

Ve Ahmet Telli'den yaşamla ilgili bir şiir:

İNSANCA SEVDACA DURUCA
İnsana en çok şiir yakışıyor
Sonra yeryüzüne yağmur
Gökyüzüne mavi...
Ve en çok insana vefa yakışıyor
Yüreğe sevda
Gözlere haya
Ve en çok yaşamak yakışıyor
İnsanca, sevdaca, duruca

Ahmet TELLİ


Yaş almak, yaşamakla, yaşama katkıda bulunmakla eş olsun... M.A

12 yorum:

  1. Her iki şiir de çok anlamlı. Yaşamın anlamını, değerini anlatıyor. Son olarak yürekten katıldığım dileğiniz de öyle:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşüncenize çok teşekkür ederim. İki şiiri de çok severim. Beğenmenize sevindim. Çok küçük çapta bile olsa yaşama katkıda bulunmayı çok önemsiyorum.
      Sağlıkla, mutlulukla.

      Sil
  2. Çok güzel şiirler.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. ben de çok severim. Yaşlılar haftasında uygun olacağını düşündüm.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. Son cümleye bayıldım..
    sağlıklı günler:))

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ortak fikirde olmak, görüşlerde birleşmek ne güzeldir.
      Sevgiyle.

      Sil
  4. ay evet yaaa yaşlıları da gençleri de kurtarsınlar hemeeen :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Özel günlere değer verilmesi insan olarak pek çok kişinin hoşuna gidiyor Derin. Yapabildiğimiz ölçüde gönül almak güzel.
      Sevgiyle.

      Sil
  5. Merhabalar.
    Yaşlılar Haftası nedeniyle bloğunuzu okudum. Kaleminize ve yüreğinize sağlıklar dilerim. Tüm yaşlılarımızın, Yaşlılar Haftasını kutlarım.

    "Uçun kuşlar, uçun burada vefa yok;
    Öyle akar sular, öyle hava yok;
    Feryadıma karşı aks-i seda yok;
    Bu yangın yerinde soğuk kül vardır."

    Ne güzel söylemiş şairimiz. Bu güzel paylaşım için emeğinize ve yüreğinize sağlıklar dilerim.
    Selam ve dualarımla birlikte Allah'a emanet olun.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bloğu çok seviyor ve daha sık yazıyordum. Bu kış geçirdiğim hastalıklar okuma ve yazma hızımı düşürdü. Eskiden daha çok yorum yazardım. Eski arkadaşlar kaybolmuşlar. Bu aralar İnstagramda yazıyorum. Ama blog daha cazip Rıza Tevfik Bölükbaşı'nın Uçun Kuşlar adlı şiiri benim de çok sevdiğim bir şiir.
      Yorumunuza çok teşekkür ederim. Saygılar.

      Sil
  6. Yaşamak;
    Farketmek,değer vermek, sevdayi yüreğinde taşımak
    Işte öyle birsey. .

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen öyle bir şey. Ve karşılıklı bu duyguyu hissettirmek.Hayatı yaşanabilir hale getirmek...

      Sil