Bu Blogda Ara

6 Ara 2020

KORONA GÜNLERİ...


İnsansız kentler

Taşıtsız caddeler

Çocuksuz okullar,

Öğretmensiz sınıflar,

Sınavsız dersler...

Karanlık sokaklar,

Boş dükkanlar,

İşsiz personel...

Siren sesleri,

Cankurtaran arabaları,

Hep dolu yataklar,

Yer olmayan yoğun bakım üniteleri.

Yorgun sağlık emekçileri

Yolcusuz toplu taşıma,

Bir rüya gibi,

Bir korku filmi gibi...

Zaman geçecek, bitecek elbette ;

Ne zaman, hangi ay, hangi yıl

Bilinmez.

Bir zamanlar yaşandı denecek

Koronalı günler de geçecek

Bir kabus gibi,

Bir film gibi

Umutlar tükenmeden, 

Kötülüklerden dersler  alarak

Sona erecek bu hikaye de...

Makbule ABALI



10 yorum:

  1. İnsanlığın hiç bir dönemi şöyle rahat rahat yaşamamış ki, savaşlar, afetler.Bu da bizim dönemin kabusu. Ancak kendi küçük dünyalarımızda mutluysak şanslıyız.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. EVET, SAVAŞLAR HİÇ BİTMEMİŞ. SICAK VE SOĞUK SAVAŞ HEP DEVAM ETMİŞ.
      Mutluluğu içimizde yaratmalıyız.
      Sevgiyle.

      Sil
  2. Tez zamanda Inşaallah.
    Yavaş yavaş alıştık sanki...
    Iyi mi kötü mü kestiremiyorum.
    Belki de çoğu durumu yaşamadığım için böyle görüyorum.
    Özellikle öğrencilere üzülüyorum ben.
    Olan onlara oldu.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Toplumda pek çok şey etkilendi. Tabii olağan dışı bir durum. İşten çıkarılan, Ailece olumsuz etkilenen pek çok kişi oldu.
      Eğitim- Öğretim en çok hasar gören alanlardan biri oldu. Dersler, sınavlar, uygulamalar... Telafisi nasıl mümkün olacak?
      Aydınlık, güzel günlere...

      Sil
  3. Bitsede kurtulsak artık, çok yorulduk. Kaleminize sağlık. Sevgiler...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Haklısınız, bedenen, ruhen çok çok yorulduk. Umarız çok sürmeden hepsi bitecek. Ve daha güzel günler göreceğiz.
      Sevgiyle, umutla...

      Sil
  4. Bütün şiirlerinizde her şeye rağmen ümidinizi kaybetmediğinizi anlıyorum. Umarım bu kabus bittiğinde insanlık gereken dersleri çıkarmış olur.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünürler: "Umudunu kaybetmiş insan her şeyini kaybetmiş demektir." diyorlar. Yürekten inanıyorum bu duruma.
      Ne kadar çok insanı kazanırsak o kadar kardayız demektir. Deneyimlerden ders alabilmek gerek.
      Sağlıkla, umutla...

      Sil
  5. Merhabalar,
    Uzun süre sonra selam vermek istedim size. Umarım iyisinizdir.. Yine çok güzel dile getirmişsiniz günümüzde yaşananları.. Sayfanıza uzun süre sonra gelmiş olsam da paylaşımlarınız huzur verdi.. Sevgilerimle :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İnsanın eski dostlarıyla yeniden karşılaşması ne güzeldir. Sanal ortamda bile olsa ben de aynı duyguyu hissettim. Bir dahaki karşılaşmayı lütfen bu kadar uzatmayalım.
      Sevgiyle.

      Sil