Bu Blogda Ara

2 Ara 2020

BİR KAYIKÇININ DÜŞÜ...(Öykü )


Aralık Ayının ilk günlerinden biriydi. Biraz soğuk, yağmur beklenen günlerden bir gün.
  Yılın son ayının son günleri. Özlemle beklenen, heyecanla başlanan , türlü çeşitli durumlar yaşanan koca bir yılı uğurlamaya hazırlanıyorlar kasabanın insanları...

Küçük bir sahil kasabası burası. Yazın dolu, kışın sakin benzerleri gibi.  Hayattan fazla beklentisi olmayan orta halli insanlar. Günlük kazanç hayatı sürdürmeye yetiyor. Çoğunluğun geçim kaynağı balıkçılık ve kayıkçılık. Kayıkla balık tutmaya açılırlar ya da karşı sahile yolcu taşırlardı.

Genç adam sahile arabasıyla indi. "Evde daha fazla kalamazdım" diye düşündü. Boğuluyordu adeta. "Mis gibi iyot kokusu" dedi, derin bir nefes aldı. Kapalı yerde kalamama korkusu yıllar önce yaşadığı depremden kalan bir izdi. Renk renk kayıklar sahilde özenle sıralanmışlardı. Kayıkları bekleyen kayıkçı Dede'yi gördü ansızın. 

Başında saçlarını toplayamayan beresi, sırtında kırmızı montu ile herkesin dedesi. Kim bu adı takmıştı, bilinmez. Bir Karadeniz türküsünü söyleyerek bir poşeti karıştırıp duruyordu. Onu görünce tok sesiyle "Sana bugün simit ikram edemiyorum, hiç kalmamış" dedi. Ekledi: "İnsanlar gelmiyor diye simitçi bile uğramıyor artık." Oysa bayat simitler hem bana hem balıklara yetiyordu. "Ah bir de yakınlarda bir  simitçi fırınım olsaydı, ya da ikici elden bir fırın alabilseydim. Kuşlar, balıklar, ben hepimiz doyardık."

"Herkesin düşleri kendince büyük, kendince güzel" dedi genç adam. Ama bahçeli bir ev hayalinden hiç söz etmedi. Bu arada arabada unuttuğu, balıklar için aldığı simitleri hatırladı.  "Bugün sen benim konuğum ol" dedi. Kayıkçı Dede güldü, tok sesiyle "Ama bir çayım bile yok. Korona bizi tüketti" dedi.

Ve kendiyle konuşur gibi devam etti: "Bazen bir kayığa, tekneye binip uzaklaşmak geçiyor aklımdan. Ama gitmek de, kalmak da zor. 

Şairin dediği gibi:

 'Bakakalırım giden geminin ardından 

Atamam kendimi denize, dünya güzel

Serde erkeklik var, ağlayamam.'

Benzer sıkıntıları yaşayan insanlar çabuk dost olurlar. Birbirlerini  kolay anlarlar. Yaralarının kaynağı ortaktır. Balıkçı uzaklara bakıp düşünürken genç adam arabadaki simitleri almaya yöneldi. Bir taraftan da yavaşça mırıldanıyordu. "Serde erkeklik var, ağlayamam..."

Makbule ABALI







33 yorum:

  1. heey teşekkürleer gelcem yineee :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tekrar yorum yapmaya geleceğini biliyorum Derin. Bu yoğunlukta koşturman ne güzel.

      Sil
  2. Elinize sağlık güzdel olmuş, bence devam edersiniz bu etkinliğe :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İyi görüşünüze teşekkürler. Hep içimden geldiği gibi yazıyorum. Belli kalıplar içinde düşünmeyi yapabilir miyim bilmiyorum.
      Sevgiyle.

      Sil
  3. Güzel bir öykü:) Sondaki resmi Urla'ya benzettim:) Urla'dan sevgilerle...

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Görüşünüze teşekkür ederim. Evet, tahmininiz doğru. Geçen yıl çocuklarla birlikte Urla'da olmuştuk. Çok doğal, güzel bir yer.
      Mersin'den de selam sevgiler.

      Sil
  4. denize karışan öyküleri severim her zaman :) çok güzel anlatmışsınız çok sevdim :) insan bazen uzaklaşmak bırakıp gitmek istiyor her şeyi ama işte olmuyor ki öyle de :) ben de hep bir teknem olsa da istediğim gibi sahil sahil dolaşsam ya da bir karavanım olsa yine kıyı kıyı dolaşsam diye düşlerim en çok da sırtıma bir çanta alıp dolaşmak hayalim onları hatırladım okurken :) korona deprem kötü haberler çok yordu bu yıl hepimizi kuşları balıkları bile yordu belki önümüzdeki bahar her şey daha güzel olur kayıkçı da neşesini bulur o zaman yine :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Denizin, maviliğin insanı rahatlatan bir yanı var. Hepimizin içinde bazen gidebildiğimiz kadar gitme arzusu olabiliyor. Belki biraz günlük monoton hayattan ya da sorumluluktan uzaklaşma isteği. İçimizdeki çocuğun isteği.
      İçten, yürekten isteğinize ben de gönülden katılıyorum.
      Esenlikler diliyor, güzel yorumunuza teşekkür ediyorum.

      Sil
  5. Ya bu etkinlik güzel oldu, güzel şeyler okuyorum:) Elinize sağlık, sevgiler:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumlarından, yazılarından ya da paylaşımlarından henüz tanıyamadığım ne çok arkadaş var diye düşündüm. Belki henüz ben alışamadın . Başka bir kente taşınmış gibiyim. Yorumlarınızla katkınız her zaman büyüktür.
      Teşekkürler, esen kalın.

      Sil
  6. Güzel bir öykü. Sevgiyle kalın.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yorumunuza teşekkürler. İnsan'ı anlatmak güzel.
      Selam sevgiler.

      Sil
    2. Deniz kokan her öyküde ayrı bir güzellik var sanki. İçten anlatımınız çok güzel. Kaleminize sağlık...

      Sil
    3. Duygulu, duyarlı insanlar deniz kokusunu da duyuyorlar sanki.
      Öykü, şiir yazmayı seviyorum. Hepsi hayatın içinden kesitler diye düşünüyorum. Yaşarken ne çok şeye tanık oluyoruz.
      Teşekkürlerimle sevgiler.

      Sil
  7. bak son yazıma da koydum senin öykünü ve diğerlerinii, etkinlik yazımda da yazanların linkleri vaar, 7 kişi olduuu :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Başlangıç için 7 öykü yazarı güzel .Aniden başlandığı için belki yeterince duyulamadı.
      Teşekkürler.

      Sil
  8. Çok beğendim Makbule Hanım, elinize sağlık:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Beğenmenize sevindim. Kısa öyküleri seviyorum.
      Esenlikler diliyorum.

      Sil
  9. Yanıtlar
    1. Yüreğinize sağlık, kaleminize sağlık sözcüklerini çok severim. Sadedir, içtendir.
      Sevgiyle.

      Sil
  10. ne tatlıydı dede ama, iksinin de hayalleri var ne güzeel öykü olmuş, öyle sahil kasabaları da ne güzel oluur :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İNSAN'la ilgili öykü yazmayı hep sevdim Derin. Hayaller hayatın özü. 5 kelimeyi de kullandım. Ama bakıyorum, arkadaşlar" Kelime Oyunu "demişler. Ben uzun bir süre kuralların açıklanmasını bekledim. Keşke belli olsaymış. Ama öyküyü severek yazdım.
      Esenlikler.

      Sil
    2. kural yok. kelime oyunu adını kırmızı ruh koydu. her hafta bir kişi beş kelime verecek, öykü yazacağız, 11 kişi oldu bak hepsi yazımın linklerinde, zamanın olunca okursun ne keyifli öyküler çıktı ortaya. herhangi bir kural yok. isteyen istediği şeyi yazıyor :)

      Sil
    3. Ben de her zaman olduğu gibi içimden geldiğince yazdım Deep. Kural derken öykünün belli bir uzunlukta olması isteniyor mu diye düşünmüştüm, çok uzun tutmadım.
      4-5 tanesini okudum bile. Hepsine yorum yazmak istiyorum.
      Sevgiyle.

      Sil
  11. Çok beğendim ellerinize sağlık. Bazen ilk karşılaşmada o sıcaklık hissediliyor. İlginç. :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Güzel görüşünüze çok teşekkürler. Aynı duyguyu bazen ben de yaşarım. Ve çok az yanılırım. Ne güzeldir ortak noktalarda buluşmak. Sizi tanıdığıma sevindim.
      Aydınlık, güzel günlere.

      Sil
  12. Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. Geçmişte okuduğum güzel paylaşımlarınızı hatırlıyorum.
      Sevgiyle.

      Sil
  13. kısalık uzunluk da serbest :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkürler, artık öğrendik tabii. Ama ilk uygulamada her zaman eksikler vardır. Zamanla her şey yerli yerine oturur.

      Sil
  14. Deniz gibi derin bir öykü olmuş. Tebrik ederim.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür ederim. ben de öykü ve şiirlerimde ona dikkat ediyorum. İnsan da uçsuz bucaksız Anlatılacak o kadar çok şeyi var ki...
      Esen kalın.

      Sil
  15. Ayyy ben bu gece blogunuzdan çıkamadım Makbule Hanım,selamlar 🤗

    YanıtlaSil